Literatura: |
1. „Biofizyka - podręcznik dla studentów”, red. Feliks Jaroszyk, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2007.
2. „Biofizyka - wybrane zagadnienia wraz z ćwiczeniami”, red. Zofia Jóźwiak i Grzegorz Bartosz, Wydawnictwa Naukowe PWN,
Warszawa 2007.
3. „Biofizyka molekularna” Genowefa Ślósarek, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.
4. „Chemia Fizyczna” Peter William Atkins, Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa 2007.
5. „Chemia fizyczna” Alan Cooper, Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa 2010.
6. „Biofizyka dla biologów”, red. Maria Bryszewska, Wanda Leyko, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
|
Efekty uczenia się: |
1. Student posługuje się fachową terminologią w celu opisu procesów i zjawisk zachodzących na poziomie molekularnym.
2. Student nabiera praktycznej umiejętności pracy z aparaturą stosowaną w technikach analitycznych jak też interpretacji i analizy
otrzymanych wyników.
3. Student opisuje podstawowe procesy fizykochemiczne i biofizyczne zachodzące na poziomie molekularnym.
4. Student wykazuje dbałość o bezpieczeństwo i higienę pracy w laboratorium i świadomość poszanowania pracy własnej i innych.
|
Metody i kryteria oceniania: |
1. Bieżąca ocena pracy podczas analizy uzyskanych wyników w trakcie zajęć.
2. Pozytywne zaliczenie sprawozdań z wykonanych prac laboratoryjnych.
3. Obecność na zajęciach (dopuszcza się możliwość opuszczenia jednych zajęć z koniecznością odpracowania).
4. Pozytywna ocena pracy studenta podczas zajęć.
5. Pozytywna ocena zaliczenia laboratoriów (pozytywna ocena kolokwium testowego)
Prowadzący:
dr Ewa Olchowik-Grabarek
dr hab. Szymon Sękowski
|
Zakres tematów: |
1. Ćwiczenia wprowadzające
2. Oporność osmotyczna erytrocytów
3. Wyznaczanie stałej dysocjacji błękitu bromotymolowego
4. Badanie wpływu promieniowania UVB na strukturę albuminy surowicy wołowej BSA
5. Wprowadzenie do fluorescencji. Krzywa Sterna-Volmera
6. Wprowadzenie do metod chemiluminescencyjnych.
7. Wpływ polarności rozpuszczalnika na widmo tlenku mezytylu.
8. Wyznaczanie krytycznego stężenia micelizacji.
9. Wprowadzenie do radiobiologii
10. Kolokwium
|
Metody dydaktyczne: |
Praca laboratoryjna, praca zespołowa, wykonywanie ćwiczeń wg. instrukcji, opracowanie wyników w formie sprawozdań, konsultacje
|