Literatura: |
1. G. Kowalczyk, Word 2007, Wydawnictwo Helion, 2007;
2. J. Walkenbach, Excel 2007 PL : biblia [tł. Piotr Pilch], Wydawnictwo Helion, 2007;
3. M. MacDonald, Tworzenie stron www : nieoficjalny podręcznik : HTML, CSS, Blogi / Matthew MacDonald ; [tł. Wojciech Moch], Wydawnictwo Helion, 2006.
4. Ewa Domagała-Zyśk; "Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje", w: Oblicza życia. Księga jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli, Wydawnictwo Episteme, Lublin 2021
5. Katarzyna Cichocka-Segiet, Piotr Mostowski, Paweł Rutkowski, "Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb
edukacyjnych"
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa wystawiana jest na podstawie prac zaliczeniowych dotyczących kolejno: programu MS Word (praca z dużym dokumentem, korespondencja seryjna, formularze ), programu MS Excel (podstawowe własności, podstawowe funkcje, wykresy, tabele przestawne). Prace te studenci przygotowują w trakcie zajęć lub w terminie wyznaczonym do realizacji.
Dla osób ze szczególnymi potrzebami jest możliwość wprowadzenia elastycznych form zaliczenia w porozumienia student-wykładowca za okazaniem zaświadczenia lekarskiego zgodnie z koncepcją projektowania uniwersalnego.
Ocena końcowa wystawiona na podstawie średniej arytmetycznej z wartości procentowych uzyskanych za poszczególne prace zaliczeniowe.
Ocena końcowa przy uzyskaniu
51% - 60% 3
61% - 70% 3,5
71% - 80% 4
81% - 90% 4,5
91% - 100% 5
|
Zakres tematów: |
Formatowanie tekstu w Wordzie, tworzenie tabel, dołączanie obiektów (np. rysunków). Tworzenie dużego dokumentu w WORD zawierającego spisy. Korespondencja seryjna. Tworzenie ankiet.
Tworzenie dokumentów dostępnych dla osób z niepełnosprawnością zgodnie z koncepcją projektowania uniwersalnego (np. używanie odpowiednich czcionek, kontrastów itp.)
Podstawowe pojęcia dotyczące arkusza kalkulacyjnego MSExcel. Adresowanie względne i bezwzględne, wpisywanie formuł. Wykorzystywanie funkcji wbudowanych w Excelu. Tworzenie i modyfikacja wykresów. Tabele przestawne.
|
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad projektem, praca nad wystąpieniem, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych, burza mózgów - zgodnie z koncepcją projektowania uniwersalnego w edukacji.
|