Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria i praktyka wystąpień publicznych 380-DS5-1XIBL
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Andrzejewski P. (red.), Wystąpienia publiczne i profesjonalna korespondencja, czyli trudna sztuka budowania wizerunku. Poznań: Forum, 2005.

Detz J. Sztuka przemawiania. Gdańsk: GWP, 2004.

Grzesiak M., Psychologia nauczania, czyli jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością. Gliwice: Wydawnictwo Helion - Onepress, 2017.

Kordasiewicz S. , Ołdak T. (red.), Wystąpienia publiczne - kontakty z mediami, spotkania. Podręcznik dla osób reprezentujących instytucje i organizacje. Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2013.

Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K. Komunikacja między ludźmi: motywacja, wiedza i umiejętności, przekł. Izdebski P., Jaworska A., Kobylińska D. (red. nauk). Jakubowska U. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008.

Pinker S., Piękny styl, przekł. Nowak-Młynikowska A., Sopot: Smak Słowa 2016.

Źródła internetowe:

https://www.rp.pl/artykul/190071-Prezentacje-multimedialne-a-prawo-autorskie-.html 10.01.2020

Efekty uczenia się:

Student zna i rozumie:

rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci lub uczniów (KA7_WK3); aktywność w czasie zajęć, prezentacja zespołowa

Student potrafi:

poprawnie posługiwać się językiem polskim oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej, dzieci lub uczniów (KA7_UK2); aktywność w czasie zajęć, prezentacja zespołowa

-posługiwać się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu (KA7_UK3);

aktywność w czasie zajęć, prezentacja zespołowa

Student jest gotów do:

pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami dzieci lub uczniów i innymi członkami społeczności przedszkolnej, szkolnej i lokalnej (KA7_KO1). aktywność w czasie zajęć, prezentacja zespołowa

Metody i kryteria oceniania:

zaliczenie na ocenę, na podstawie obecności na ćwiczeniach, zespołowej prezentacji oraz zadań indywidualnych.

Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa, usprawiedliwienie nieobecności na podstawie zwolnienia lekarskiego.

Zaliczenie może otrzymać student, który uzyskał min. 51% obecności na ćwiczeniach.

Zakres tematów:

1. Wypowiedzi z wykorzystaniem obrazu (słowo plus obraz). Zasady grafiki prezentacyjnej.

2. Najważniejsze zasady efektywnej komunikacji nauczyciela z uczniami i innymi członkami społeczności szkolnej: etykieta korespondencji tradycyjnej i elektronicznej, komunikowanie się i odpowiedzialność w mediach cyfrowych.

3. Zebranie z rodzicami jako wystąpienie publiczne: jak je dobrze przygotować i poprowadzić.

Metody dydaktyczne:

prezentacja zespołowa, zadania zespołowe, zadania indywidualne, konsultacje

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi czwartek (nieparzyste), 15:00 - 16:30, sala C2.3 (wyk)
Bożena Tołwińska 26/ szczegóły
2 co drugi czwartek (parzyste), 15:00 - 16:30, sala C2.3 (wyk)
Bożena Tołwińska 23/ szczegóły
3 co drugi czwartek (nieparzyste), 13:15 - 14:45, sala C2.3 (wyk)
Bożena Tołwińska 23/ szczegóły
4 co drugi czwartek (parzyste), 13:15 - 14:45, sala C2.3 (wyk)
Bożena Tołwińska 23/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)