Literatura: |
1. J. Uszyńska – Jarmoc, B. Dudel, M. Głoskowska – Sołdatow (red.), Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków – Białystok 2013.
2. R. J. Sternberg, L. Spear-Swerling, Jak nauczyć dzieci myślenia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
3. R. J. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018.
4. I. Czaja-Chudyba, Myślenie krytyczne w edukacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020.
5. E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.
6. E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.
7. B. Muchacka, J. Kurcz (red.), Wspieranie dziecięcej kreatywności, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Nowy Sącz 2006.
8. E. Filipiak (red.), Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskieg. Od teorii do zmiany w praktyce, Agencja Reklamowo – Wydawnicza ArtStudio, Bydgoszcz 2015.
9. E. Filipiak, E. Lemańska – Lewandowska (red.), Model nauczania rozwijającego we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego. Gotowość studentów i nauczycieli. Możliwość aplikacji, Agencja Reklamowo – Wydawnicza ArtStudio, Bydgoszcz 2015.
10. E. Filipek (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty i problemy, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2008.
11. G. Lutomski (red.), Uczyć inaczej, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań 1994.
12. J. Bałachowicz, Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie, Warszawa 2009.
13. K. Leksicka, Próba spełniania marzeń, Fundacja Wolne Inicjatywy Edukacyjne, Wrocław 1997.
14. J. Helm, L. G. Katz, Mali badacze. Metoda projektu w edukacji elementarnej, Warszawa 2003.
15. R. Michalak, Metody wyzwalające aktywność dziecka, [w:] Sowińska, Misiorna, Michalak, Konteksty edukacji zintegrowanej, Poznań 2002.
16. Jaszczyszyn E., Szada – Borzyszkowska J. (red.), Edukacja dziecka – mity i fakty, Trans Humana, Białystok 2010.
17. J. Uszyńska – Jarmoc, O potrzebie budowania koncepcji uczenia się, jak się uczyć, [w:] L. Hurmo, D. Klus – Stańska, M. Łojko, Paradygmaty współczesnej dydaktyki, Kraków 2009.
18. E. Filipek, Z Wygotskim i Braunerem w tle. Słownik pojęć kluczowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2011.
|
Efekty uczenia się: |
KA7_WG6 Student poszerza wiedzę dotyczącą metodyki wykonywania zadań – normy, procedury i dobre praktyki stosowane w procesie stymulowania aktywności i samodzielności poznawczej dzieci – sposób weryfikacji: egzamin.
KA7_UW3 Student wykorzystuje w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci lub uczniów oraz grupy - sposób weryfikacji: egzamin.
KA7_UW4 Student uczy się dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody, wykorzystywane w procesie identyfikowania oraz rozbudzania zainteresowań i zdolności poznawczych dzieci - sposób weryfikacji: egzamin.
KA7_UO2 Student rozwija kompetencje kluczowe dzieci lub uczniów, w szczególności kreatywność, krytyczną refleksję i umiejętność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów - sposób weryfikacji: egzamin.
KA7_KK2 Student jest gotów do budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia, oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej – sposób weryfikacji: samoocena Studenta.
|