Wiedza:
a) studentka zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych (KA6_WG1)
b) ma uporządkowaną wiedzę na temat opieki, wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych,
biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw( KA6_WG3)
d) na wybrane koncepcje człowieka: filozoficzne, psychologiczne i
społeczne stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej (KA6_WG4)
e) ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących
nimi prawidłowościach, sposobów i kanałów komunikowania się (w tym
z wykorzystaniem nowoczesnych technologii) (KA6_WG6)
f) ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i
instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi
relacjach (KA6_WG7)
g) zna podstawowe teorie dotyczące opieki, wychowania, uczenia się i
nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów (KA6_WK2)
h) ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w
pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach,
technikach i narzędziach badawczych; zna podstawowe tradycje
paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się
poszczególne metody (KA6_WK5)
i) ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji;
celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych
instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych,
terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych (KA6_WK7),
j) ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej,
wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej (KA6_WK8)
k) ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań,
normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności
pedagogicznej (KA6_WK9)
Umiejętności:
a) student/ka potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i
obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) (KA6_UW4)
b) potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary
wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu (KA6_UU1)
c) potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów
pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu
wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe
życie (KA6_UU2)
Kompetencje:
a) student/ka ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie
potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego,
dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności,
wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (KA6_KK1)
b) ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny i
etyczny, i przestrzegania zasad etyki zawodowej (KA6_KO2)
c) jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych (KA6_KR2)
Sposób weryfikacji efektów uczenia się:
przygotowanie przez studenta poszczególnych części pracy dyplomowej; dyskusja podczas seminarium, indywidualne konsultacje z promotorem; napisanie pracy licencjackiej; egzamin licencjacki
|