Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy doradztwa gospodarczego 330-EN1-2APDG
Wykład (WYK) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 9
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. J. Engelhardt (red.), Ekonomika przedsiębiorstw, CeDeWu, Warszawa 2017.

2. R. Lisowska, J. Ropęga, Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.

3. J. Pasieczny, B. Glinka, Tworzenie przedsiębiorstwa. Szanse realizacja rozwój, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015

4. R. Majkut, Przedsiębiorca wobec współczesnych uwarunkowań i czynników przedsiębiorczości, CeDeWu, Warszawa 2021.

5. H. Nowak-Mizgalska, A. Szulczewska-Remi (red.), Przedsiębiorczość i innowacyjność przedsiębiorstw: pomysły - wdrożenie – komercjalizacja – rozwój, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2022

6. I. Czaja i inni, Działalność innowacyjna przedsiębiorstw: przesłanki i przejawy, Difin, Warszawa 2021.

Literatura uzupełniająca:

1. J. Lichtarski, Praktyczny wymiar nauk o zarządzaniu. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2015.

2. J. Lichtarski (red.), Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem: wiodące orientacje. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego,

Wrocław 2014.

3. J. Klimek, S. Klimek, Przedsiębiorczość bez tajemnic. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2016.

4. K. Zięba, Przedsiębiorczość. CeDeWu, Warszawa 2016

5. W. Louise, J. Wilcock, Business and Management Consulting: Delivering an Effective Project, Pearson Education, 2020.

Efekty uczenia się:

2APDG_W01 egzamin

Metody i kryteria oceniania:

- wykład: egzamin w formie pisemnej – test - egzamin uznaje się za zaliczony po uzyskaniu co najmniej 51% maksymalnej punktacji. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń.

Zakres tematów:

1.Znaczenie przedsiębiorstw w gospodarce.

2. Proces rejestracji przedsiębiorstwa. Formy prawno-organizacyjne przedsiębiorstw i formy współpracy przedsiębiorstw

3. Strategia przedsiębiorstwa. Kluczowe czynniki sukcesu przedsiębiorstwa.

4. Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem.

5. Modele biznesowe przedsiębiorstwa.

6. Analiza wskaźnikowa przedsiębiorstwa - wybrane wskaźniki.

7. Marketing mix.

8. Ryzyko w działalności gospodarczej.

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

- wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz angażowanie studentów do aktywnego udziału w dyskusji podczas wykładu i zadawania pytań

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
2 (brak danych), (sala nieznana)
Ewa Magrel 21/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)