Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Aktywność prozdrowotna dziecka 380-DS5-4XJJD
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Kołodziejczyk, B., Konieczna, M. (2004). Zadania elementarnej edukacji zdrowotnej. W: D. Skulicz (red.), Zdrowie w edukacji elementarnej. Wprowadzenie do konstruowania programów autorskich, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Flatow, E. (2010). Edukacja zdrowotna w przedszkolu : podstawy teoretyczne punktem wyjścia dla rozważań praktycznych. Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa, nr 2, s. 31-38.

Ordon, U. (2019). Przedszkola leśne a potrzeba edukacji zdrowotnej i ekologicznej wśród najmłodszych, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 14, 3(53), s. 111-121.

Rogacka, A. (2019). Edukacja zdrowotna w edukacji przedszkolnej. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Żuchelkowska, K. (2013). Edukacja zdrowotna w przedszkolu. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

Programy edukacji prozdrowotnej.

Efekty uczenia się:

KA7_WG6 – Student posiada wiedzę dotyczącą metodyki organizowania zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej w przedszkolu

KA7_UW3 – Student potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania z zakresu edukacji zdrowotnej w przedszkolu z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości dzieci

KA7_UW4 – Student potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia

KA7_KO3 – Student świadomie organizuje zajęcia prozdrowotne w przedszkolu współpracując ze środowiskiem lokalnym

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie ćwiczeń:

-wykonanie zadania projektowego;

-ocena prac cząstkowych;

-obecność na zajęciach.

Zakres tematów:

1. Omówienie podstawy programowej wychowania przedszkolnego pod kątem treści prozdrowotnych .

2. Analiza definicji zdrowia wg Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Cztery wymiary zdrowia - fizyczny, psychiczny, społeczny, duchowy.

3. Zdrowie psychiczne - organizacja działań o charakterze profilaktycznym. Projektowanie zajęć mających na celu rozwój emocjonalny dziecka.

4. Pedagogizacja rodziców pod kątem aktywności prozdrowotnej - tworzenie prezentacji i ćwiczenia w prowadzeniu prelekcji.

5. Realizacja treści z zakresu edukacji zdrowotnej w przedszkolach leśnych a przedszkolach ogólnodostępnych.

6. Planowanie przedsięwzięć, działań i wydarzeń związanych z działalnością prozdrowotną w przedszkolu z uwzględnieniem potrzeb środowiska lokalnego.

7. Konstruowanie programów autorskich z zakresu edukacji zdrowotnej wychowania przedszkolnego.

Metody dydaktyczne:

Wykład, warsztaty grupowe, dyskusja, debata, ćwiczenia

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi poniedziałek (parzyste), 15:00 - 16:30, sala B123 (cwi)
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 15:00 - 16:30, sala A209 (cwi)
Katarzyna Nadachewicz 20/ szczegóły
2 co drugi poniedziałek (parzyste), 13:15 - 14:45, sala B123 (cwi)
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 13:15 - 14:45, sala A209 (cwi)
Katarzyna Nadachewicz 19/ szczegóły
3 każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45, sala A111 (kom)
Sandra Kadłubowska 20/ szczegóły
4 każdy poniedziałek, 15:00 - 16:30, sala A204/2 (cwi)
Sandra Kadłubowska 17/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)