1. Czerniawska O., Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii, Łódź 2000
2. Czykier K., Biograficzność i jej znaczenie w andragogice. (w:) Wiatrowski Z. (red.), Pedagogika pracy i andragogika w konstelacji europejskiej i globalnej, Włocławek 2006
3. Czykier K., Projektowanie uniwersalne w edukacji ludzi dorosłych, (w:) M. M. Perkowska, T. Bajkowski (red.), Projektowanie uniwersalne w przestrzeni uniwersyteckiej – idee, możliwości, dobre praktyki, Białystok 2022
4. Demetrio D.: Edukacja dorosłych, (w:) Pedagogika, t.3 Gdańsk 2006 s.113-128.
5. Dubas E., Stelmaszczyk J. (red.), Biografie i uczenie się, Łódź 2015
6. Halicki J., Edukacja seniorów w aspekcie teorii kompetencyjnej, Białystok 2000
7. Halicki J., Edukacja w starości jako działanie poprawiające jakość życia seniorów. Chowanna T.2:2009, s.203-213.
8. Halicki J., Obrazy starości rysowane przeżyciami seniorów. Białystok 2012
9. Halicki J.: Edukacja osób starszych w Polsce – jej wymiar teoretyczny i praktyczny. Edukacja Dorosłych 2013 nr 2 s.9-18
10. Kargul J., Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych. Wrocław 2005
11. Kruszewski K., Wizerunek ucznia we współczesnych koncepcjach dydaktycznych, (w:) T. Wujek (red.), Wprowadzenie do pedagogiki dorosłych 1992, s.228-259.
12. Malewski M.: Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice. Wrocław 2010.
13. Pachociński R., Andragogika w wymiarze międzynarodowym. Warszawa 1998 s. 35-48
14. Rudnik A., Czykier K., Człowiek stary jako podmiot oddziaływań edukacyjnych (?), (w:) Przegląd Pedagogiczny nr 2 rok 2015, s.58-68
15. Skrzypczak J., Przyszczypkowski K., Jankowski D. (red.). Podstawy edukacji dorosłych. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM 2007
16. Synak B., Polska starość. Gdańsk 2002
17. Turos L., Andragogika ogólna. Warszawa 1999
18. Wujek T. (red.), Wprowadzenie do andragogiki, Warszawa 1992
|