Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka nauczania chemii 310-CS2-1PDWI-10a
Wykład (WYK) Rok akademicki 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1. Burewicz A., Gulińska H „Dydaktyka chemii., Wyd. Nauk. UAM, Poznań 2002

2. Galska-Krajewska A, Pazdro K. M., „Dydaktyka chemii”, PWN, Warszawa 1990.

3. Hebron J. D. „Lekcja chemii”, PWN, Warszawa 2000.

Efekty uczenia się:

1. Student zna metodologiczne podstawy dydaktyki chemii i rozumie ich źródła oraz zastosowania w ich obrębie (prezentacja, dyskusja)

2. ma ogólną wiedzę na temat podziału, celów i zasad potrzebnych w nauczaniu chemii oraz zna wybrane formy organizacyjne w nauczaniu chemii (prezentacja, dyskusja)

3. potrafi ocenić przydatność typowych metod i dobrych praktyk do realizacji zadań potrzebnych w nauczaniu chemii (prezentacja, dyskusja)

4. potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu nauczania chemii w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych (prezentacja, dyskusja)

5. posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów dotyczących zajęć pozalekcyjnych uczniów, środków i narzędzi dydaktycznych potrzebnych przy prowadzeniu lekcji w szkole (prezentacja, dyskusja)

6. potrafi napisać konspekt z lekcji chemii na określony temat (prezentacja, dyskusja)

Metody i kryteria oceniania:

Dopuszczenie do zaliczenia – obecność na zajęciach minimum w 80%, zaliczenie prezentacji

Formy oceny pracy studenta:

• wykonanie oraz przedstawienie prezentacji na podany temat

Zakres tematów:

1. Metodologiczne podstawy dydaktyki chemii.

2. Cele nauczania chemii z wyszczególnieniem celów lekcji.

3. Podział nauczania chemii.

4. Formy organizacyjne nauczania chemii.

5. Zasady nauczania chemii.

6. Planowanie pracy nauczyciela chemii.

7. Środki dydaktyczne i ich wykorzystanie w nauczaniu chemii.

8. Utrwalenie wiedzy w kształceniu chemicznym.

9. Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć dydaktycznych uczniów.

10. Eksperyment w procesie nauczania chemii – jego rola.

11. Zajęcia pozalekcyjne uczniów. Konspekty i karty pracy ucznia.

Metody dydaktyczne:

wykładowa, dyskusja, pogadanka, prezentacje multimedialne

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Monika Wysocka-Żołopa 11/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4 (2025-01-17)