Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Ambroziak D., Maj. M., Oszustwa i nieuczciwość w organizacjach, Wolters Kluwer, Warszawa 2013.
2. Buszko A., Uwarunkowania współczesnych zachowań w organizacji, Difin, Warszawa 2013.
3. Kmiotek K., Piecuch T., Zachowania organizacyjne. Teoria i przykłady, Difin, Warszawa 2012.
4. Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., (red.), Zachowania organizacyjne. Zarys problematyki, wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2019.
5. Stańczyk I., Twaróg S., Człowiek w organizacji, wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2018.
Literatura uzupełniająca:
1. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2023.
2. Kuc B.R., Moczydłowska J., Zachowania organizacyjne. Podręcznik akademicki, Difin, Warszawa 2009.
|
Efekty uczenia się: |
ZOR_U01 - wykorzystując zdobytą wiedzę w zakresie zachowań organizacyjnych potrafi w zaawansowanym stopniu diagnozować mechanizmy zachowań organizacyjnych, zasady rządzące określonymi zachowaniami organizacyjnymi, np. reakcji na systemy motywowania, anomię pracowniczą, czy mobbing KA6_WK5
ZOR_U02 - wykorzystując zdobytą wiedzę w zakresie zachowań organizacyjnych potrafi w zaawansowanym stopniu dokonywać analizy, interpretacji i rozstrzygania złożonych i nietypowych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania - KA6_UW4, KA6_UW5
ZOR_ U03 - potrafi przygotować prace pisemne i/lub prezentacje multimedialne poświęcone zachowanim organizacyjnym, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe - KA6_UK1
ZOR_U04 - potrafi pracować w grupie, biorąc aktywny udział w rozwiązywaniu zadań i studiów przypadku z zakresu zachowań organizacyjnych KA6_U01
|
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne:
ćwiczenia - zadania grupowe, studia przypadków oraz dyskusja, kolokwium.
Formy zaliczenia przedmiotu:
Ćwiczenia - 50% oceny - zadania robione podczas zajęć, w grupach lub indywidualnie, case study, część uważa się za zaliczoną przy uzyskaniu min. 51% punktów możliwych do zdobycia; 50% oceny - kolokwium, kolokwium uważa się za zaliczone przy uzyskaniu min 51% poprawnych odpowiedzi.
Student ma prawo do 2 nieobecności. Zaliczenie nadwyżkowych nieobecności odbywa się na konsultacjach, student odpowiada na pytania dotyczące tematu zajęć na których był nieobecny oraz wykonuje zadania, które były na ćwiczeniach. Przy ponad 50% nieobecności na zajęciach student nie jest dopuszczony do zaliczenia ćwiczeń.
|
Zakres tematów: |
1. Istota zachowań organizacyjnych - wiadomości wprowadzające, terminologia - aspekty praktyczne
2. Uwarunkowania zachowań organizacyjnych i role grupowe - aspekty praktyczne
3. Asertywność - aspekty praktyczne
4. Uczciwa i nieuczciwa kłótnia - aspekty praktyczne
5. Zarządzanie konfliktem w organizacji - aspekty praktyczne
6. Władza i przywództwo - aspekty praktyczne
7. Motywowanie - aspekty praktyczne
8. Kultura organizacyjna - aspekty praktyczne
9. Zmiana i stres w organizacji - aspekty praktyczne
10. Mobbing - aspekty praktyczne
11. Anomia pracownicza - aspekty praktyczne
12. Wypalenie zawodowe - aspekty praktyczne
|