Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria i praktyka wystąpień publicznych 380-DN5-1XIBL
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 5
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Andrzejewski P. (red.), Wystąpienia publiczne i profesjonalna korespondencja, czyli trudna sztuka budowania wizerunku. Poznań: Forum,

2005.

Detz J. Sztuka przemawiania. Gdańsk: GWP, 2004.

Grzesiak M., Psychologia nauczania, czyli jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością.

Gliwice: Wydawnictwo Helion - Onepress, 2017.

Heath Ch., Heath D., Przyczepne historie. Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne zostają zapomniane, przeł. M. Malcherek, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2020.

Kordasiewicz S. , Ołdak T. (red.), Wystąpienia publiczne - kontakty z mediami, spotkania. Podręcznik dla osób reprezentujących

instytucje i organizacje. Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2013.

Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K. Komunikacja między ludźmi: motywacja, wiedza i umiejętności, przekł. Izdebski P., Jaworska

A., Kobylińska D. (red. nauk). Jakubowska U. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008.

Pinker S., Piękny styl, przekł. Nowak-Młynikowska A., Sopot: Smak Słowa 2016.

Źródła samodzielnie wybrane przez studentów do przygotowania prezentacji

Efekty uczenia się:

Student zna i rozumie:

rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci lub uczniów (KA7_WK3); aktywność w czasie zajęć, prezentacja zespołowa

Student potrafi:

poprawnie posługiwać się językiem polskim oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej, dzieci lub uczniów (KA7_UK2); aktywność w czasie zajęć, prezentacja zespołowa

-posługiwać się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu (KA7_UK3);

aktywność w czasie zajęć, prezentacja zespołowa

Student jest gotów do:

pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami dzieci lub uczniów i innymi członkami społeczności przedszkolnej, szkolnej i lokalnej (KA7_KO1). aktywność w czasie zajęć, prezentacja zespołowa

Metody i kryteria oceniania:

zaliczenie na ocenę, na podstawie obecności na ćwiczeniach, zespołowej prezentacji oraz zadań indywidualnych.

Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa, usprawiedliwienie nieobecności na podstawie zwolnienia lekarskiego.

Zakres tematów:

1. Etykieta korespondencji elektronicznej

2. Ćwiczenia w zakresie sztuki słowa, wyjaśnienie pojęć: wyrazistość artykulacji, akcentowanie, intonacja i frazowanie, tempo wypowiedzi i wykorzystanie pauz.

3. Zasady tworzenia skutecznego przekazu.

4. Zebranie z rodzicami jako wystąpienie publiczne: jak je dobrze przygotować i poprowadzić.

Metody dydaktyczne:

multimedialna prezentacja zespołowa, zadania indywidualne, dyskusja, konsultacje

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda niedziela, 15:30 - 17:45, sala A6 (wyk)
Bożena Tołwińska 20/ szczegóły
2 każda niedziela, 18:00 - 19:30, sala A6 (wyk)
Bożena Tołwińska 19/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)