Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ekonomika handlu 530-ZS1-2SEHA
Wykład (WYK) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Filipiak B. (red.), Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego: zarządzanie, finanse, efektywność, rozwój, CeDeWu, Warszawa 2009.

Dudziński J. (red.), Podstawy handlu zagranicznego, Difin, Warszawa 2010

Grzegorczyk W., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.

Fonfara K. (red.), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka. PWN, Warszawa 2014.

Paul de Grauwe; Anna Asbury, The limits of the markets: the pendulum between govenment and market, Oxford University Press 2017 First edition.

Marion Jansen, Joost Pauwelyn and Theresa Carpenter, The use of economics in international trade and investment disputes, Cambridge University Press, 2017 .

Grzegorczyk W., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011. Fonfara K. (red.), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka. PWN, Warszawa 2014.

Grzegorczyk W., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.

Fonfara K. (red.), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka. PWN, Warszawa 2014.

Paul de Grauwe; Anna Asbury, The limits of the markets: the pendulum between govenment and market, Oxford University Press 2017 First edition.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

2 SEHA _W01 - egzamin końcowy

Metody i kryteria oceniania:

Wykład - egzamin pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń. Egzamin uznaje się za zaliczony w przypadku uzyskania min. 51% punktacji maksymalnej (zgodnie z par. 23 Regulaminiu studiów UwB).

51-60% - 3,0

61-70% - 3,5

71-80% - 4,0

81-90% - 4,5

91-100% - 5,0

Zakres tematów:

1. Teoretyczne podstawy handlu

2. Przedsiębiorstwa handlowe i usługowe we współczesnej gospodarce

3. Przedsiębiorstwo handlu detalicznego

4. Zachowanie nabywców i segmentacja rynku

5. Lokalizacja i polityka asortymentowa (e-learning)

6. Strategia komunikacji z rynkiem. Merchandising.

7. Wykorzystanie cen w zarządzaniu przedsiębiorstwem handlowym (e-learning)

Metody dydaktyczne:

prezentacja z wykorzystaniem PowerPointa, metoda podawcza

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
23 każdy czwartek, 16:45 - 18:15, sala 204
Ewa Magrel 39/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Ekonomii i Finansów i Wydziału Zarządzania
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)