Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ekonomika handlu 530-ZS1-2SEHA
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Filipiak B. (red.), Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego: zarządzanie, finanse, efektywność, rozwój, CeDeWu, Warszawa 2009.

Dudziński J. (red.), Podstawy handlu zagranicznego, Difin, Warszawa 2010

Grzegorczyk W., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.

Fonfara K. (red.), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka. PWN, Warszawa 2014.

Paul de Grauwe; Anna Asbury, The limits of the markets: the pendulum between govenment and market, Oxford University Press 2017 First edition.

Marion Jansen, Joost Pauwelyn and Theresa Carpenter, The use of economics in international trade and investment disputes, Cambridge University Press, 2017 .

Grzegorczyk W., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011. Fonfara K. (red.), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka. PWN, Warszawa 2014.

Grzegorczyk W., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.

Fonfara K. (red.), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka. PWN, Warszawa 2014.

Paul de Grauwe; Anna Asbury, The limits of the markets: the pendulum between govenment and market, Oxford University Press 2017 First edition.

Efekty uczenia się:

2 SEHA_U02 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role - praca w grupie

2 SEHA_U06 potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności - dyskusja, praca w grupie

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach - dopuszczalne są 2 nieobecności na ćwiczeniach. Dodatkowe nieobecności (max. 2) powinny być zaliczone na konsultacjach. Brak zaliczenia nadliczbowych nieobecności jest przesłanką do braku zaliczenia ćwiczeń. Zaliczenie ćwiczeń na ocenę na podstawie pracy na zajęciach (studia przypadków, prezentacje), aktywności oraz kolokwium. Warunkiem zaliczenia kolokwium jest uzyskanie min. 51% punktacji maksymalnej (zgodnie z par. 23 Regulaminiu studiów UwB).

51-60% - 3,0

61-70% - 3,5

71-80% - 4,0

81-90% - 4,5

91-100% - 5,0

Zakres tematów:

1.Wprowadzenie do ekonomiki handlu. Ogólna charakterystyka struktury handlowej w Polsce.

2. Wybrane aspekty organizowania działalności przedsiębiorstwa handlowego

3. Wyznaczanie kierunku rozwoju przedsiębiorstwa handlowego

4. Sposoby wchodzenia na rynki zagraniczne (e-learning)

5. Uwarunkowania sukcesu innowacyjnej strategii rozwoju przedsiębiorstw handlowych

6. Handel a logistyka

7. Handel środkami produkcji (e-learning)

8. Sieci franczyzowe i sieci handlowe w Polsce

9. E-commerce w Polsce

10. Wybrane zagadnienia ekonomiki usług

11. Polityka handlowa

12. Handel międzynarodowy

13. Ekspansja polskich przedsiębiorstw za granicą

14. Kolokwium

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia wymagają czynnego uczestnictwa studentów, przede wszystkim analizy studiów przypadku. Ćwiczenia mają także zachęcić studentów do udziału w dyskusji, zadawania pytań oraz rozwiązywania problemów.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
2 każda środa, 16:45 - 18:15, sala 206
Ewa Magrel 23/ szczegóły
3 każda środa, 18:30 - 20:00, sala 206
Ewa Magrel 16/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Ekonomii i Finansów i Wydziału Zarządzania
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)