Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie karierą I 530-ZS1-1ZK1
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Grzenda W. Modelowanie karier zawodowej i rodzinnej z wykorzystaniem podejścia bayesowskiego; Warszawa 2019

• Sidor-Rządkowska M. Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy; 2018

• Moroń D. Kapitał ludzki i społeczny : kreowanie i zarządzanie; Wrocław 2012

• Filipowicz G. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi; Warszawa 2004

• Oleksyn T. Zarządzanie kompetencjami: teoria i praktyka; Kraków 2006

• Parsole E. Coaching i mentoring; Warszawa2008

• Pocztowski A. Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie, procesy, metody; Warszawa 2007

• Suchodolski A. Wykorzystanie coachingu w zarządzaniu rozwojem zawodowym pracowników; Kraków 2005

• Terelak J. Psychologia organizacji i zarządzania; Warszawa 2005

Efekty uczenia się:

1ZK1_U01 Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadań własnych i zespołu; w zespołach zadaniowych potrafi oceniać przydatność metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji poszczególnych zadań w karierze zawodowej (KA6_U02) - aktywność, udział w dyskusjach

1ZK1_U02 Student potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności a także planować i realizować własny, rozwój poprzez proces uczenia się z przez całe życie (KA6_UU1) - aktywność, udział w dyskusjach

1ZK1_K01 Student ma świadomość potrzeby krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy, umiejętności oraz odbieranych treści, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego ze względu na dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie (KA6_KK1) - aktywność, udział w dyskusjach

1ZK1_K02 Student kształtując ścieżkę kariery rozstrzyga dylematy związane z aktywnością na rynku pracy, w tym prowadzeniem własnej działalności oraz potrafi zasięgać opinii od ekspertów w przypadku napotkanych trudności (KA6_KK2) - aktywność, udział w dyskusjach, gry, testy

1ZK1_K03 Student planując ścieżkę kariery uwzględnia dotychczasowe osiągnięcia w zawodzie oraz szanując panujące w nim zasady, tradycje (KA6_KR2) - aktywność, udział w dyskusjach

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach

Udział w dyskusjach. Referat.

Zakres tematów:

1) Planowanie i budowanie ścieżek kariery jako element strategii firmy

2) Typy karier zawodowych

3) Kompetencje jako czynnik pomiaru potencjału pracownika

4) Określenie pożądanych kwalifikacji pracownika

5) Korzyści wynikające z planowania indywidualnych ścieżek karier

6) Proces rekrutacji i selekcji pracowników (budowanie marki kandydata; autoprezentacja; formy rekrutacji; metody i narzędzia selekcji;

rozmowy kwalifikacyjne; ocena potencjału kandydatów)

7) Adaptacja pracowników w nowym środowisku pracy

8) Sporządzanie planu ścieżki kariery zawodowej

9) Podnoszenie efektywności; Motywowanie/wyróżnienia/elementy demotywujące

10) Zarządzanie talentami i potencjałem pracowników

11) Tworzenie planów sukcesji

12) Systemy szkoleń pracowników

13) Okresowe oceny pracowników

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone będą metodami interaktywnymi, co gwarantuje zaangażowanie każdego z Uczestników. Symulacje, case study,

testy, dyskusje grupowe, mini-wykłady, gry.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Iwona Zaborowska 22/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Iwona Zaborowska 22/ szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Iwona Zaborowska 21/ szczegóły
4 (brak danych), (sala nieznana)
Iwona Zaborowska 20/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)