Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2021
2. L.F. Korzeniowski, Podstawy zarządzania organizacjami, Difin 2019
3. Podstawy zarządzania pod red M. Strużyckiego, Warszawa 2014
3. Podstawy organizacji i zarządzania, R. Romanowska (red.), Warszawa 2001.
4. Bielski M.: „Podstawy teorii organizacji i zarządzania” Wydawnictwo C.H. Beck Warszawa 2002
Literatura uzupełniająca
1.Kożuch B., Zarządzanie publiczne w teorii i praktyce polskich organizacji, Placet, Warszawa 2004
2. Bielski M.: „Podstawy teorii organizacji i zarządzania” Wydawnictwo C.H. Beck Warszawa 2002
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
KP7_WG5 - ma pogłębioną wiedzę z zakresu innych dziedzin prawa i wybranych zagadnień z innych nauk społecznych
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
KP7_UU2 - dostrzega związki między zjawiskami prawnymi, a innymi zjawiskami kulturowymi i społecznymi
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
KP7_KK2 - potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
KP7_KO3 - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Sposób weryfikacji efektów uczenia się:
- zajęcia zdalne asynchroniczne - zadania pisemne, zaliczenie w formie pisemnej
- zajęcia stacjonarne w sali - zaliczenie w formie pisemnej
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia konwersatorium jest nieprzekroczenie limitu jednej nieobecności na zajęciach.
W przypadku opuszczenia przez studenta (z jakiejkolwiek przyczyny) więcej niż jednych zajęć, jest on zobowiązany do odpracowania nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze lub realizację pisemnego zadania z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach. Odpracowanie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach.
Warunkiem przystąpienia do zaliczenia jest realizacja zadań zleconych w ramach zajęć zdalnych asynchronicznych.
Konwersatorium kończy się zaliczeniem na ocenę.
Zaliczenie ma formę pisemną - test.
Zaliczenie w I terminie pisemne w formie testu.
Skala ocen: od 2 do 5 zgodnie z poniższą punktacją:
19- 20 pkt – 5,0
17-18 pkt – 4,5
15-16 pkt– 4,0
13-14 pkt - 3,5
11-12 pkt – 3,0
0-10 pkt – 2,0
Zaliczenie w II terminie w formie odpowiedzi ustnej.
*W zależności od obowiązujących regulacji zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Aktywny udział w zajęciach może podnieść ocenę końcową z zaliczenia o maksymalnie o 0,5 stopnia (konieczność uzyskania minimum 3 punktów).
|
Zakres tematów: |
1. Zarządzanie zagadnienia wstępne: pojęcie zarządzania, cechy procesu zarządzania, funkcje i płaszczyzny zarządzania, rozwój nauk o organizacji i zarządzaniu
2. Organizacja i jej miejsce w otoczeniu: pojęcie organizacji, cechy organizacji, typologie organizacji, cykl życia organizacji, otoczenie organizacji.
3. Planowanie w organizacji: istota i funkcje planowania w organizacji, etapy i zasady planowania, rodzaje planów w organizacji.
4. Organizowanie jako funkcja zarządzania: pojęcie, elementy, funkcje struktury organizacji, zasady tworzenia struktur organizacyjnych, cechy struktur organizacyjnych, typy struktur organizacyjnych.
5. Przywództwo w organizacji: istota i źródła przywództwa, cechy przywódców, style przywództwa.
6. Motywowanie pracowników organizacji: istota motywacji i motywowania pracowników, teorie motywacji i motywowania, proces motywowania pracowników, metody motywowania pracowników, narzędzia motywowania pracowników.
7. Kontrola w organizacji: pojęcie, zakres, cele i zadania kontroli, formy i rodzaje kontroli, controling w organizacji, zarządzanie procesem kontroli w organizacji.
|