Literatura: |
Evans V. Dooley J. Smith D.J , Career Paths: Law, Express Publishing, 2011
Sierocka, H., Legal English, Niezbędnik Przyszłego Prawnika, Białystok, 2011
Cyganik, M. Legal English Basics, Warszawa, 2018, Wydawnictwo C.H.Beck
Brown G., Rice S., Professional English in Use. Law, CUP, 2007
Chazal E. & McCarter S., Oxford EAP. A course in English for Academic Purposes, OUP, 2012.
zasoby internetowe:
www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers)
www.forum-network.org
www.linguahouse.com
www. quizlet.com
www.esljokes.net
www.britishcouncil.org
www.learn-english-today.com/lessons
www.ted.com
serwisy informacyjne:
www.bbcworld.com, www.euronews.net , www.cnn.com, www.theguardian.com, www.bbc.co.uk
|
Efekty uczenia się: |
KP7_UK3: absolwent potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz zna terminologię prawniczą.
KP7_UK1: absolwent potrafi komunikować się na tematy związane z prawem administracyjnym ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców.
KP7_WG2: absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu zasady, instrumenty i terminologię nauk prawnych, w szczególności w obszarze prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego)
KP7_KR1: absolwent jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej, w tym: −rozwijania dorobku zawodu urzędnika, funkcjonariusza publicznego, −podtrzymywania etosu zawodu urzędnika, funkcjonariusza publicznego, −przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej urzędnika, funkcjonariusza publicznego oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad.
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:
prezentacja ustna; ocena aktywności w trakcie zajęć; oceny pracy nad projektem; egzamin ustny, ocena wykonania zadań e-learningowych; egzamin ustny.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania:
- regularna obecność na zajęciach (student może opuścić 2 sesje zajęciowe (90 minut jedna sesja) w semestrze bez usprawiedliwienia);
- aktywny udział w zajęciach;
- regularne przygotowanie do zajęć;
- zaliczenie na minimum 51% zadań e-learningowych.
- zaliczenie na minimum 51% projektu zrealizowanego w grupach według metody projektowej PBL (problem based learning)
Uwaga: W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach (więcej niż 2 sesje zajęciowe w semestrze) student zobowiązany jest do zaliczenia podczas konsultacji lektora materiału zrealizowanego na opuszczonych zajęciach oraz dodatkowo do ustnego streszczenia artykułu o tematyce kierunkowej (jedna strona formatu A4 za każdą nadplanową nieusprawiedliwioną nieobecność).
Lektorat kończy się egzaminem ustnym (poziom B2+). Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń (szczegóły powyżej). W SPNJO obowiązują dwa formaty egzaminu ustnego. Pierwszy polega na ustnej wypowiedzi na jeden z ośmiu tematów opracowanych na podstawie tekstów specjalistycznych omówionych na zajęciach oraz na interakcji z egzaminatorem oraz ewentualnie (do decyzji lektora prowadzącego grupę) przedstawieniu ustnego raportu/prezentacji z opracowanego samodzielnie artykułu związanego z profilem studiów i indywidualnymi zainteresowaniami studenta. Drugi format to ocena pracy nad projektem w systemie PBL (problem based learning) wykonanej przez studentów w grupach w ramach lektoratu. Ocena z projektu może być w całości lub w części oceną egzaminacyjną.
O wyborze formatu egzaminu decyduje lektor prowadzący grupę.
Kryteria oceny egzaminacyjnej w obu formatach to m.in. poprawność gramatyczna, płynność językowa, znajomość słownictwa specjalistycznego, umiejętność przedstawienia zagadnienia w sposób spójny i logiczny, prowadzenia dyskusji, wyrażenia opinii na dany temat i jej uzasadnienia, udzielania odpowiedzi na zadane pytania.
|
Zakres tematów: |
Tematy związane z poniższymi zagadnieniami (do wyborów przez lektorów prowadzących poszczególne grupy studentów):
1. Praworządność i systemy wyborcze.
2. Wymiar sprawiedliwości i stosowanie prawa.
3. Administracja publiczna w sferze ochrony środowiska i zarządzania kryzysowego.
4. Prawa obywatelskie i prawa człowieka.
5. Prawo Unii Europejskiej i instytucje unijne.
6. Instytucje administracji publicznej w Polsce i zagranicą.
7. Prawo konstytucyjne.
8. Samorząd terytorialny i organizacje pozarządowe.
|
Metody dydaktyczne: |
1. Sokratejska metoda prowadzenia dyskusji.
2. Konwersatorium.
3. Samodzielne i grupowe rozwiązywanie zadań (przy wsparciu nauczyciela) polegające na przygotowaniu argumentacji i jej uzasadnieniu, streszczeniu głównych wątków/tez omawianych tekstów specjalistycznych, wyszukiwaniu informacji szczegółowych i ogólnych w omawianych tekstach specjalistycznych.
4. Prowadzenie zajęć e-learningowych z wykorzystaniem platformy eduPortal
5. Wykład.
6. Praca z tekstem.
7. Metody aktywizujące: case study, brainstorming, gry dydaktyczne, itp.
8. Metoda projektowa PBL (problem based learning)
9. Konsultacje.
|