1. Czarnecki K. (2006), Możliwości rozwojowe i twórcze ludzi w wieku seniorskim. W: Wiatrowski Z. (red.), Pedagogika pracy i
andragogika w konstelacji europejskiej i globalnej, Włocławek: Włocławskie Towarzystwo Naukowe, s. 345-353.
2. Czerniawska O.:(2000), Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii. Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-
Ekonomicznej, s. 56-106, s.189–195.
3. Czykier K. (2006), Biograficzność i jej znaczenie w andragogice. Wiatrowski Z. (red.), Pedagogika pracy i andragogika w konstelacji
europejskiej i globalnej, Włocławek: Włocławskie Towarzystwo Naukowe, s.321-329.
4. Czykier K. (2003), Swoistość uczenia się dorosłych i jej uwarunkowania. W: Nikitorowicz J. Sawicki K., Bajkowski T., (red.),
Współczesne dylematy diagnostyczne i metodyczne w opiece i wychowaniu, Olecko: Wydawnictwo Wszechnicy Mazurskiej w Olecku, s.
231-240.
5. Dubas E. (1998), Biograficzność w oświacie dorosłych – wybrane stanowiska. Edukacja Dorosłych, nr 3, s. 33-48.
6. Dubas E., Stelmaszczyk J. (red.), (2015) Biografie i uczenie się, Łódź
7. Jankowski D. (2007), Podstawowe pojęcia teorii edukacji dorosłych. W: Skrzypczak J., Przyszczypkowski K., Jankowski D. (red.).
Podstawy edukacji dorosłych. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, s.9–26.
8. Jodłowska B. (2004), Sokrates jako pierwszy andragog. W: Kostkiewicz J. (red.)., Aksjologia edukacji dorosłych. Lublin: Wydawnictwo
KUL, s. 179-196.
9. Lewchanin S., Zubrod L.A. (2001), Wybory w życiu: kliniczne narzędzie ułatwiające dokonanie przeglądu środka życia. Journal of Adult
Development Vol. 8, No. 3.
10. Marczuk M. (1996), Pracownicy i działacze oświaty dorosłych. W: Wujek T. (red.), Wprowadzenie do andragogiki, Warszawa: Instytut
Technologii Eksploatacji, s. 338-348.
11. Marczuk M. (1994), Uczeń dorosły i uczenie się dorosłych – przegląd stanu badań. W: Marczuk M. (red.)., Problemy i dylematy
andragogiki, Lublin: Wydawnictwo UMCS, s. 110-123. 1994.
12. Nalaskowski A. (1998), Społeczne uwarunkowania twórczego rozwoju jednostki. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne,
s. 64-95.
13. Nowak A. (1998), Metoda biograficzna w badaniach pedagogicznych. W: Palka S. (red.), Orientacje w badaniach pedagogicznych.
Kraków: Wydawnictwo UJ, s. 99-111.
14. Pietrasiński Z. (1996), Rozwój dorosłych. W: Wujek T. (red), Wprowadzenie do andragogiki. Radom: Instytut Technologii Eksploatacji,
s.13–35.
15. Półturzycki J. (1991), Dydaktyka dorosłych. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, s. 156-159.
16. Przyszczypkowski K. (2007), Dorosłość jako kategoria pedagogiczna. W: Skrzypczak J., Przyszczypkowski K., Jankowski D. (red.).
Podstawy edukacji dorosłych. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, s.33–46.
17. Skrzypczak J. (2007), Kształcenie dorosłych – pojęcie i podstawowe funkcje. W: Skrzypczak J., Przyszczypkowski K., Jankowski D.
(red.), Podstawy edukacji dorosłych. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, s.101–106.
18. Turos L. (2006), Platon jako prekursor myśli andragogicznej. W: Wiatrowski Z. (red.), Pedagogika pracy i andragogika w konstelacji
europejskiej i globalnej, Włocławek: Włocławskie Towarzystwo Naukowe, s. 263- 275.
19. Turos L. (1999), Andragogika ogólna. Warszawa: Wydawnictwo „Żak”, s. 152-174.
20. Wujek T. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki dorosłych, Warszawa 1992
|