Bejger, H. (2015). Instytucjonalne formy opieki nad dziećmi do lat 3 w polskim systemie pomocy społecznej. Scientific Bulletin of Chełm-Section of Pedagogy, (1), 139-152.
Borowski R., Wysocki D., Placówki opiekuńczo-wychowawcze, Płock, 2001.
Borowski R., Wysocki D., Instytucje wychowania resocjalizacyjnego, Płock, 2001.
Wosik-Kawala D. (red.), Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo-wychowawcze, Lublin 2011.
Badora S. (red.), Przeciw sieroctwu: zapobieganie, opieka, pomoc instytucjonalna, Tarnobrzeg 2009.
Brągiel J., Badora S. (red.), Formy pracy opiekuńczo-wychowawczej, Częstochowa 1997.
Kanclerz, B. Relacje rodzinne młodzieży przebywającej w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Analiza empiryczna. Międzypokoleniowe relacje młodzieży z rodzicami, 133.
Kelm A., Formy opieki nad dzieckiem, Warszawa 1983.
Kolankiewicz M., Placówki opiekuńczo-wychowawcze: historia i współczesność, Warszawa 2022.
Kolankiewicz M., Poncyliusz M., Młodzi dorośli opuszczający placówki opiekuńczo-wychowawcze i rodziny zastępcze, Warszawa 2016.
Kolankiewicz M. (red.), Zagrożone dzieciństwo. Rodzinne i instytucjonalne formy opieki, Warszawa 1998.
Konaszewski K., Tożsamość wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Gdańsk 2016.
Konaszewski, K. (2014) Wybrane aspekty diagnostyczne w praktyce resocjalizacyjnej. [w:] Diagnostyka i metodyka psychopedagogiczna, Warszawa, s. 143-153.
Konaszewski K., Kwadrans Ł., Zasoby osobiste młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Uwarunkowania środowiskowe. Kraków 2018.
Konaszewski K., Kwadrans Ł., Ośrodek kuratorski środkiem wychowawczym na przejawy demoralizacji i czyny karalne dzieci i młodzieży, Probacja 2016.
Krajewska B., Instytucje wsparcia dziecka i rodziny : zagadnienia podstawowe, Kraków 2009.
Mielczarek, M. (2018). Przygotowanie do samodzielności życiowej usamodzielnianych wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych. ROCZNIK FILOZOFICZNO-SPOŁECZNY VOL. 13/2018.
Murdecka I., Instytucjonalne formy pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi, Opole 1999.
Pyżalski, J., & Kołodziejczyk, J. (2015). Nauczyciel wobec sytuacji trudnych wychowawczo. [w:] Pyżalski, J., (red.) Wychowawcze i społeczno-kulturowe kompetencje współczesnych nauczycieli: wybrane konteksty, Łódź.
Stojecka-Zuber R., Róg A. (red.), System opieki i pomocy: założenia a rzeczywistość, Tarnobrzeg 2009.
Wojciechowska-Charlak B., Rodzinne i instytucjonalne formy opieki zastępczej, Lubelski Rocznik Pedagogiczny T. 25 (2005), strony 99-109.
Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej 2011 nr 149 poz. 887.
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 30 marca 2023 r. w sprawie niektórych publicznych placówek systemu oświaty, Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej 2023 poz. 651.
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie funkcjonowania okręgowych ośrodków wychowawczych, zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich, Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej 2022 poz. 1897.
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ośrodków kuratorskich, Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej 2022 poz. 2449.
|