Literatura: |
Jaszczyszyn, E. (2021) Educating children in science –ideas from John Amos Comenius, Prima Educatione, Vol. 5, p. 205-213.
Jaszczyszyn, E. (2022). Community of goals and differentiated ways of achieving them in preschool education, In: Education - Multiplicity of Meanings, Commonality of Goals, eds. B. Pituła, I. Nowosad, Vandenhoeck & Ruprecht Verlag, p. 99-120 (75 pkt.)
Karwowska-Srtuczyk, M. (2012). Edukacja przedszkolna. W poszukiwaniu innych rozwiązań. Warszaw: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Leżańska W., Płóciennik E., (2021) Pedagogika przedszkolna z metodyką, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Rutkowiak J. (2010). Czy istnieje edukacyjny program edukacji korporacyjnej? W: E. Potulicka, J., Rutkowiak, Neoliberalne uwikłania edukacji, s. 13–39. Kraków: Impuls.
|
Efekty uczenia się: |
KA7_WG2 – Posiada wiedzę dotyczącą klasycznych i współczesnych teorii rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się̨ i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać w kontekście pedagogiki przedszkolnej; sposób weryfikacji: egzamin
KA7_WG3 – Wykazuje wiedzę dotyczącą współczesnych interdyscyplinarnych badań nad dzieciństwem dotyczących zagadnienia dobrostanu dziecka w wieku przedszkolnym; sposób weryfikacji: egzamin
KA7_WG7 – Dysponuje wiedzą na temat znaczenia i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym.; sposób weryfikacji: egzamin
KA7_WK3 – Posiada wiedzę dotyczącą roli nauczyciela w modelowaniu postaw i zachowań dzieci w wieku przedszkolnym; sposób weryfikacji: egzamin
KA7_WK4 – Ma wiedzę na temat procesów komunikacji społecznej oraz ich prawidłowości i zakłóceń; sposób weryfikacji: egzamin
KA7_UO5 – Racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodaruje czasem zajęć dziecka w wieku przedszkolnym, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku; sposób weryfikacji: egzamin
KA7_KK3 – Potrafi projektować i wdrażać działania mające na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości – wprowadzanie dzieci w wieku przedszkolnym w świat wartości; sposób weryfikacji: egzamin
|
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny obejmujący tematykę zrealizowaną w ramach przedmiotu Pedagogika przedszkolna (treść ćwiczeń i wykładów)
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń.
Procent punktów wymagany do zdania egzaminu (51%)
91-100% - ocena bdb
81-90% - ocena db plus
71-80% - ocena dobra
61-70% - ocena dost. plus
51-60% - ocena dostateczna
0-50% - ocena niedostateczna
|