Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Aktywność prozdrowotna dziecka 380-DS5-4XJJD
Wykład (WYK) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Kołodziejczyk, B., Konieczna, M. (2004). Zadania elementarnej edukacji zdrowotnej. W: D. Skulicz (red.), Zdrowie w edukacji elementarnej. Wprowadzenie do konstruowania programów autorskich, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Flatow, E. (2010). Edukacja zdrowotna w przedszkolu : podstawy teoretyczne punktem wyjścia dla rozważań praktycznych. Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa, nr 2, s. 31-38.

Ordon, U. (2019). Przedszkola leśne a potrzeba edukacji zdrowotnej i ekologicznej wśród najmłodszych, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 14, 3(53), s. 111-121.

Rogacka, A. (2019). Edukacja zdrowotna w edukacji przedszkolnej. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Woynarowska-Sołdan M, Woynarowska B ,(2017), PRZEDSZKOLE PROMUJĄCE ZDROWIE Poradnik dla przedszkoli i osób wspierających ich działania w zakresie promocji zdrowia, Ośrodek Rozwoju Edukacji ,Warszawa

Żuchelkowska, K. (2013). Edukacja zdrowotna w przedszkolu. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

Programy edukacji prozdrowotnej.

Efekty uczenia się:

KA7_WG6 – Student posiada wiedzę dotyczącą metodyki organizowania zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej w przedszkolu - weryfikacja: praca pisemna

KA7_UW3 – Student potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania z zakresu edukacji zdrowotnej w przedszkolu z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości dzieci – weryfikacja: praca pisemna

KA7_UW4 – Student potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz

metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia – weryfikacja: praca pisemna

KA7_KO3 – Student świadomie organizuje zajęcia prozdrowotne w przedszkolu współpracując ze środowiskiem lokalnym – weryfikacja: praca pisemna

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie ustne. Liczba punktów wymagana do zaliczenia wykładu (51%)

91-100% - ocena bdb

81-90% - ocena db plus

71-80% - ocena dobra

61-70% - ocena dost. plus

51-60% - ocena dostateczna

0-50% - ocena niedostateczna

Zakres tematów:

1. Teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej (zdrowie i czynniki wpływające na jego stan; modele edukacji zdrowotnej, edukacja zdrowotna w przedszkolu - perspektywa rozwojowa)

2. Problemy zdrowotne dziecka w przedszkolu

3. Systemowe rozwiązania z zakresu edukacji zdrowotnej wdrażane na etapie wychowania przedszkolnego - edukacja zdrowotna w podstawie programowej i przykładowych programach wychowania przedszkolnego

4. Przedszkole jako placówka promująca zdrowie

5. Kompetencje nauczyciela promującego zdrowie w przedszkolu

6. Analiza i tworzenie programów edukacji zdrowotnej w przedszkolu

7.Bezpieczeństwo dziecka w przedszkolu (bezpieczeństwo podczas zabawy, zajęć, wykonywania prac plastycznych, bezpieczeństwo na placu zabaw, tworzenie wspólnych zasad bezpiecznego zachowania się w przedszkolu)

8. Współpraca przedszkoli ze środowiskiem lokalnym w zakresie aktywności prozdrowotnej(organizowanie spotkań z policjantem, strażakiem, lekarzem, ratownikiem medycznym).

Metody dydaktyczne:

wykład, dyskusja

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Katarzyna Nadachewicz 77/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)