Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe 340-AR1-3SEM2
Seminarium (SEM) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 60
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Literatura:

Albrecht, Glenn. “Solastalgia and the New Mourning”, in Mourning Nature: Hope at the Heart of Ecological Loss and Grief, ed. by Ashlee Cunsolo and Karen Landman, (MQUP, 2017), 292–315.

Alexander, Neal. “Theologies of the Wild: Contemporary Landscape Writing”, Journal of Modern Literature Vol. 3 8 , No. 4, Indiana University Press, 2015.

Ashcroft, Bill. “Afterword: Travel and Power”, in Travel Writing, Form and Empire. The Poetics and Politics of Mobility, ed. by Julia Kuehn and Paul Smethurst, (London and New York: Routledge, 2009).

Borm, Jan. “Defining Travel. On the travel book, travel writing and terminology”, in Travel Writing, ed. by Glen Hooper and Tim Youngs, 1–14, 1. First published in 2004 in Perspectives on Travel Writing, (Aldershot: Ashgate, 2012).

Chirico, David. “The Travel Narrative as a (Literary) Genre”, in Under Eastern Eyes: A Comparative Introduction to East European Travel Writing on Europe, ed. by Wendy Bracewell and Alex Drace-Francis, (Budapest, New York: Central European University Press, 2008), 27–59.

Cronon, William. “The Trouble with Wilderness; or, Getting Back to the Wrong Nature” in Uncommon Ground: Rethinking the Human Place in Nature, ed. by William Cronon, (New York: W. W. Norton & Co., 1995) 69–90.

Davidson, Peter. The Idea of North, (London: Reaktion Books, 2016).

Duncan, James, and Derek Gregory, “Introduction”, in Writes of Passage. Reading Travel Writing, (London and New York: Routledge, 2002).

Forsdick, Charles. “De la plume comme des pieds: the Essay as a Peripatetic Genre”, in The Modern Essay in French: Movement, Instability, Performance, ed. by Charles Forsdick and Andrew Stafford, (Oxford: Peter Lang, 2005) 45–59.

Keywords for Travel Writing Studies: A Critical Glossary, ed. by Charles Forsdick, Zoë Kinsley, Kathryn Walchester, (UK: Anthem Press, 2019)

Forsdick, Charles, “Vertical Travel”, in The Routledge Research Companion to Travel Writing, ed. by Alasdair Pettinger and Tim Youngs, (London: Routledge, 2020) 99–112.

Hannigan, Tim. The Travel Writing Tribe: Journeys in Search of a Genre, (London: Hurst & Company, 2021).

Hulme, Peter. “Deep Maps. Travelling on the Spot”, in Travel Writing. Form, and Empire.

Jamie, Kathleen. “A Lone Enraptured Male”, in London Review Of Books, Vol. 30, No.5, March 6, 2008, available at https://www.lrb.co.uk/the-paper/v30/n05/kathleen-jamie/a-lone-enraptured-male [accessed 17 Feb. 2021].

Korte, Barbara. “Chrono-types: Notes on Forms of Time in the Travelogue”, in Writing Travel: The Poetics and Politics of the Modern Journey, ed. by John Zilkosky (Toronto: University of Toronto Press, 2008) 25-53.

Kuehn, Julia, and Paul Smethurst. New Directions in Travel Writing Studies, (Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2015).

Moroz, Grzegorz. Travellers, Novelists and Gentlemen. Constructing Male Narrative Personae in British Travel Books, from the Beginnings to the Second World War, (Frankfurt: Peter Lang, 2013)

Moroz, Grzegorz. “Travel Book as a Genre in the Anglophone Literary Tradition”, in Metamorphoses of Travel Writing. Across Theories, Genres, Centuries and Literary Tradition, ed. by Grzegorz Moroz and Jolanta Sztachelska (Cambridge Scholars Publishing 2010) 21-29.

Pratt, Mary Louis. Imperial Eyes: Travel Writing and Transculturation, (New York: Routledge, 1992).

Smethurst, Paul, “’Habits of a landscape’: The Geocritical Imagination in Robert Macfarlane’s The Wild Places and The Old Ways”, in Julia Kuehn and Paul Smethurst (eds), New Directions in Travel Writing Studies (Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2015) 97–110.

Smith, Sidonie. Moving Lives. Twenty-Century Women's Travel Writing, (Minneapolis and London, University of Minnesota Press, 2008).

Efekty uczenia się:

K_W01, K_W03 K_W04, K_W05, K_W06, K_W08, , K_W07, K_W09, K_W12

K_U01,K_U02, K_U03, K_U05, K_U14, K_U10, K_U11, K_U12, K_U13

K_K05, K_K04, K_K01, K_K07, K_K03

Metody i kryteria oceniania:

Obserwacja i ocena aktywności studenta przez prowadzącego. Uczestniczenie w konsultacjach, warsztatach grupowych , dyskusjach, praca w bibliotekach

Warunkiem zaliczenia 1. sem. jest dostarczenie promotorowi pierwszego rozdziału pracy oraz dokonanie jego pierwszej korekty. W 2. sem. należy dostarczyć finalną wersję pracy licencjackiej.

Naruszenie zasad ochrony własności intelektualnej skutkuje brakiem zaliczenia seminarium.

Zakres tematów:

1. Omówienie metodologii badań i procesu pisania pracy licencjackiej.

2. Tworzenie bibliografii.

3. ‘Travel writing’ – geneza i ewolucja gatunku. Podstawy teoretyczne.

4. Współczesne kierunki badań.

5. Lektura i dyskusja nad wybranymi tekstami z gatunku podróżopisarstwa w oparciu o artykuły naukowe poświęcone kwestiom poruszanym w ramach seminarium.

Metody dydaktyczne:

- prezentacja ustna i multimedialna

- analiza tekstów źródłowych, dyskusja

- konwersatorium

- praca własna

-wykład

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Vitaly Tur 0/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)