Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AR1-3SEM2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia filologii angielskiej z językiem rosyjskim- przedm.obowiązk. Język angielski stos. z rosyjskim 1 stopień 3 rok sem.letni Język angielski stos. z rosyjskim 1 stopień 3 rok sem.zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
21.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zaliczony drugi rok studiów. Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym (B2 - C1). Znajomość zagadnień i metod związanych z dyscypliną seminarium. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Seminarium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych badaniami językoznawczymi, którzy chcieliby napisać pracę licencjacką z leksykologii angielskiej. Kurs obejmuje: prezentację formalnych zasad i wymogów dotyczących pisania pracy dyplomowej, przygotowanie do sformułowania problemu badawczego i tematu pracy, dyskusje o zagadnieniach związanych z dziedziną, oraz systematyczne spotkania z Promotorem w celu omawiania i poprawiania poszczególnych fragmentów pracy. Celem kursu jest przygotowanie studenta do napisania i obrony pracy licencjackiej. |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów - stacjonarne Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki - filologia angielska, językoznawstwo Rok studiów/semestr - III rok, semestr V i VI Wymagania wstępne - Zaliczony drugi rok studiów Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 2x30h=60h ćwiczenia Metody dydaktyczne - Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat dotyczący postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej Punkty ECTS 21 Bilans nakładu pracy studenta, liczba godzin Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów 2x30h+ 25h = 85; Przygotowanie referatu - 35h; Kwerenda biblioteczna - 50h; Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji - 60h; Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego - 120h; Pisanie pracy - 120h; Kontakt mailowy z nauczycielem -20h; Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd. - 50h. Razem: 540 (odpowiada 21 pkt. ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h (4,5 pkt ECTS); Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat) i przygotowaniem pracy dyplomowej – zajęcia o charakterze praktycznym - 435h (16,5 pkt ECTS) Seminarium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych badaniami językoznawczymi, którzy chcieliby napisać pracę licencjacką z językoznawstwa angielskiego. Oczekuje się, że studenci będą pracować nad wybranym przez siebie tematem (zatwierdzonym przez promotora) lub tematem zaproponowanym przez promotora i związanym z badaniem pola semantycznego (wybranego leksemu) jego składników wyrazowych oraz pól wyrazowych i ich wewnętrznych organizacji, tj. relacji znaczeniowych poziomych (hiperonim, hiponim) i pionowych (synonimia, antonimia).Celem seminarium jest przygotowanie studenta do samodzielnego sformułowania problemu badawczego i planu pracy, zdobycia umiejętności studiowania literatury i jej krytycznej analizy, zebrania niezbędnych danych ich interpretowania, formułowania wniosków oraz napisania na tej podstawie pracy licencjackiej. Kurs obejmuje: prezentację formalnych zasad i wymogów dotyczących pisania pracy dyplomowej, dyskusje o zagadnieniach związanych z badaną dziedziną oraz systematyczne spotkania z Promotorem w celu omawiania i poprawiania poszczególnych fragmentów pracy. |
Literatura: |
Literatura: Bough, AC & Cable, T 2002, A history of the English Language, 5th edn, Routledge. Brinton, L 2000, The structure of modern English: a linguistic introduction. Edition illustrated, Amsterdam. Crystal, D 1995, The English Language, Harmondsworth. Cybuch, M, 2004, ‘The fundamental considerations in the concept of meaning and meaning relations’ in , Griniewicz, S, Raube SM, Thomas P (ed) Language and Culture: Establishing Foundations for Anthropological Linguistics, Bialystok, pp. 249-256. Fromkin, V, Rodman, R, Hyams N 2003, An introduction to language, 9th edn, Wadsworth. Fromkin, V, Rodman, R 1994, An Introduction to Language and Linguistics, 6th edn, Ohio State University Press. Griniewicz, S, Dubieniec, E 2001, Introduction to linguistics, Bialystok. Lyons, J 1971, Introduction to Theoretical Linguistics. Cambridge: CUP. Lyons, J 1977, Semantics. (1 vol.), Cambridge. Ottenheimer, H 2006, The Anthropology of language: An introduction to linguistic anthropology, Belmont. Yule, G, 2006, The Study of Language, Cambridge. Yule, G 2010, The Study of Language: An Introduction, Cambridge. Yule, G 1996, The Study of Language 2nd edn, Cambridge. Słowniki: Bussmann, H 1996, Routledge Dictionary of Language and Linguistics, London. Cambridge Advanced Learner’s Dictionary, 2013 9th edn, Cambridge. Collins English Thesaurus-Online, https://www.collinsdictionary.com. Dictionary-Online, https://www. dictionary.com. https://www.thefreedictionary.com https://www.vocabulary.com https://www.yourdictionary.com/ Longman Dictionary of Contemporary English, 2011, 4th edn, Harlow. Macmillan English Dictionary-Online, https://www.macmillandictionary.com. Oxford Advanced Learner’s Dictionary, 2015, 9th edn, Oxford. Thesaurus-Online, https://www.thesaurus.com. |
Efekty uczenia się: |
K_W01, K_W03 K_W04, K_W05, K_W06, K_W08, , K_W07, K_W09, K_W12 K_U01,K_U02, K_U03, K_U05, K_U14, K_U10, K_U11, K_U12, K_U13 K_K05, K_K04, K_K01, K_K07, K_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Aby zaliczyć przedmiot, student musi systematycznie brać udział w zajęciach, konsultować postępy w pracy w czasie indywidualnych spotkań z promotorem, a ostatecznie napisać i złożyć pracę licencjacką. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze. Kolejne nieobecności należy nadrobić wg wytycznych promotora. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Dziok | |
Prowadzący grup: | Anna Dziok | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | seminaria licencjackie |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy dyplomowej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych. 2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium. 3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy. 4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac. 5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_15) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo Rok III, semestr 5 i 6 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 2x30h=60h ćwiczenia Metody dydaktyczne: Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat lub prezentacja multimedialna dotycząca postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej. Punkty ECTS: 19 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów: 2x30h+ 25h - 85h Przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej: 35h Kwerenda biblioteczna 50h Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji: 60h Przeprowadzenie badania eksperymentalnego: ankiety, analiza tekstów, itd.: 30h Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego: 90h Pisanie pracy: 80h Kontakt mailowy z nauczycielem: 20h Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd.: 50h 50h Razem: 500 (odpowiada 19 pkt. ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h, 4 pkt. ECTS. Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej - 500, 19 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
Albrecht, Glenn. “Solastalgia and the New Mourning”, in Mourning Nature: Hope at the Heart of Ecological Loss and Grief, ed. by Ashlee Cunsolo and Karen Landman, (MQUP, 2017), 292–315. Alexander, Neal. “Theologies of the Wild: Contemporary Landscape Writing”, Journal of Modern Literature Vol. 3 8 , No. 4, Indiana University Press, 2015. Ashcroft, Bill. “Afterword: Travel and Power”, in Travel Writing, Form and Empire. The Poetics and Politics of Mobility, ed. by Julia Kuehn and Paul Smethurst, (London and New York: Routledge, 2009). Borm, Jan. “Defining Travel. On the travel book, travel writing and terminology”, in Travel Writing, ed. by Glen Hooper and Tim Youngs, 1–14, 1. First published in 2004 in Perspectives on Travel Writing, (Aldershot: Ashgate, 2012). Chirico, David. “The Travel Narrative as a (Literary) Genre”, in Under Eastern Eyes: A Comparative Introduction to East European Travel Writing on Europe, ed. by Wendy Bracewell and Alex Drace-Francis, (Budapest, New York: Central European University Press, 2008), 27–59. Cronon, William. “The Trouble with Wilderness; or, Getting Back to the Wrong Nature” in Uncommon Ground: Rethinking the Human Place in Nature, ed. by William Cronon, (New York: W. W. Norton & Co., 1995) 69–90. Davidson, Peter. The Idea of North, (London: Reaktion Books, 2016). Duncan, James, and Derek Gregory, “Introduction”, in Writes of Passage. Reading Travel Writing, (London and New York: Routledge, 2002). Forsdick, Charles. “De la plume comme des pieds: the Essay as a Peripatetic Genre”, in The Modern Essay in French: Movement, Instability, Performance, ed. by Charles Forsdick and Andrew Stafford, (Oxford: Peter Lang, 2005) 45–59. Keywords for Travel Writing Studies: A Critical Glossary, ed. by Charles Forsdick, Zoë Kinsley, Kathryn Walchester, (UK: Anthem Press, 2019) Forsdick, Charles, “Vertical Travel”, in The Routledge Research Companion to Travel Writing, ed. by Alasdair Pettinger and Tim Youngs, (London: Routledge, 2020) 99–112. Hannigan, Tim. The Travel Writing Tribe: Journeys in Search of a Genre, (London: Hurst & Company, 2021). Hulme, Peter. “Deep Maps. Travelling on the Spot”, in Travel Writing. Form, and Empire. Jamie, Kathleen. “A Lone Enraptured Male”, in London Review Of Books, Vol. 30, No.5, March 6, 2008, available at https://www.lrb.co.uk/the-paper/v30/n05/kathleen-jamie/a-lone-enraptured-male [accessed 17 Feb. 2021]. Korte, Barbara. “Chrono-types: Notes on Forms of Time in the Travelogue”, in Writing Travel: The Poetics and Politics of the Modern Journey, ed. by John Zilkosky (Toronto: University of Toronto Press, 2008) 25-53. Kuehn, Julia, and Paul Smethurst. New Directions in Travel Writing Studies, (Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2015). Moroz, Grzegorz. Travellers, Novelists and Gentlemen. Constructing Male Narrative Personae in British Travel Books, from the Beginnings to the Second World War, (Frankfurt: Peter Lang, 2013) Moroz, Grzegorz. “Travel Book as a Genre in the Anglophone Literary Tradition”, in Metamorphoses of Travel Writing. Across Theories, Genres, Centuries and Literary Tradition, ed. by Grzegorz Moroz and Jolanta Sztachelska (Cambridge Scholars Publishing 2010) 21-29. Pratt, Mary Louis. Imperial Eyes: Travel Writing and Transculturation, (New York: Routledge, 1992). Smethurst, Paul, “’Habits of a landscape’: The Geocritical Imagination in Robert Macfarlane’s The Wild Places and The Old Ways”, in Julia Kuehn and Paul Smethurst (eds), New Directions in Travel Writing Studies (Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2015) 97–110. Smith, Sidonie. Moving Lives. Twenty-Century Women's Travel Writing, (Minneapolis and London, University of Minnesota Press, 2008). |
|
Uwagi: |
Warunkiem zaliczenia 1. sem. jest dostarczenie promotorowi pierwszego rozdziału pracy oraz dokonanie jego pierwszej korekty. W 2. sem. należy dostarczyć finalną wersję pracy licencjackiej. Naruszenie zasad ochrony własności intelektualnej skutkuje brakiem zaliczenia seminarium. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Ligocka | |
Prowadzący grup: | Ewa Ligocka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracySeminarium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych badaniami językoznawczymi, którzy chcieliby napisać pracę licencjacką z leksykologii angielskiej. Kurs obejmuje: prezentację formalnych zasad i wymogów dotyczących pisania pracy dyplomowej, przygotowanie do sformułowania problemu badawczego i tematu pracy, dyskusje o zagadnieniach związanych z dziedziną, oraz systematyczne spotkania z Promotorem w celu omawiania i poprawiania poszczególnych fragmentów pracy. Celem kursu jest przygotowanie studenta do napisania i obrony pracy licencjackiej. dyplomowej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych. 2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium. 3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy. 4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac. 5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów - stacjonarne Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki - filologia angielska, językoznawstwo Rok studiów/semestr - III rok, semestr V i VI Wymagania wstępne - Zaliczony drugi rok studiów Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 2x30h=60h ćwiczenia Metody dydaktyczne - Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat dotyczący postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej Punkty ECTS 21 Bilans nakładu pracy studenta, liczba godzin Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów 2x30h+ 25h = 85; Przygotowanie referatu - 35h; Kwerenda biblioteczna - 50h; Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji - 60h; Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego - 120h; Pisanie pracy - 120h; Kontakt mailowy z nauczycielem -20h; Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd. - 50h. Razem: 540 (odpowiada 21 pkt. ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h (4,5 pkt ECTS); Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat) i przygotowaniem pracy dyplomowej – zajęcia o charakterze praktycznym - 435h (16,5 pkt ECTS) Seminarium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych badaniami językoznawczymi, którzy chcieliby napisać pracę licencjacką z językoznawstwa angielskiego. Oczekuje się, że studenci będą pracować nad wybranym przez siebie tematem (zatwierdzonym przez promotora) lub tematem zaproponowanym przez promotora i związanym z badaniem pola semantycznego (wybranego leksemu) jego składników wyrazowych oraz pól wyrazowych i ich wewnętrznych organizacji, tj. relacji znaczeniowych poziomych (hiperonim, hiponim) i pionowych (synonimia, antonimia).Celem seminarium jest przygotowanie studenta do samodzielnego sformułowania problemu badawczego i planu pracy, zdobycia umiejętności studiowania literatury i jej krytycznej analizy, zebrania niezbędnych danych ich interpretowania, formułowania wniosków oraz napisania na tej podstawie pracy licencjackiej. Kurs obejmuje: prezentację formalnych zasad i wymogów dotyczących pisania pracy dyplomowej, dyskusje o zagadnieniach związanych z badaną dziedziną oraz systematyczne spotkania z Promotorem w celu omawiania i poprawiania poszczególnych fragmentów pracy. |
|
Literatura: |
Literatura: Bough, AC & Cable, T 2002, A history of the English Language, 5th edn, Routledge. Brinton, L 2000, The structure of modern English: a linguistic introduction. Edition illustrated, Amsterdam. Crystal, D 1995, The English Language, Harmondsworth. Cybuch, M, 2004, ‘The fundamental considerations in the concept of meaning and meaning relations’ in , Griniewicz, S, Raube SM, Thomas P (ed) Language and Culture: Establishing Foundations for Anthropological Linguistics, Bialystok, pp. 249-256. Fromkin, V, Rodman, R, Hyams N 2003, An introduction to language, 9th edn, Wadsworth. Fromkin, V, Rodman, R 1994, An Introduction to Language and Linguistics, 6th edn, Ohio State University Press. Griniewicz, S, Dubieniec, E 2001, Introduction to linguistics, Bialystok. Lyons, J 1971, Introduction to Theoretical Linguistics. Cambridge: CUP. Lyons, J 1977, Semantics. (1 vol.), Cambridge. Ottenheimer, H 2006, The Anthropology of language: An introduction to linguistic anthropology, Belmont. Yule, G, 2006, The Study of Language, Cambridge. Yule, G 2010, The Study of Language: An Introduction, Cambridge. Yule, G 1996, The Study of Language 2nd edn, Cambridge. Słowniki: Bussmann, H 1996, Routledge Dictionary of Language and Linguistics, London. Cambridge Advanced Learner’s Dictionary, 2013 9th edn, Cambridge. Collins English Thesaurus-Online, https://www.collinsdictionary.com. Dictionary-Online, https://www. dictionary.com. https://www.thefreedictionary.com https://www.vocabulary.com https://www.yourdictionary.com/ Longman Dictionary of Contemporary English, 2011, 4th edn, Harlow. Macmillan English Dictionary-Online, https://www.macmillandictionary.com. Oxford Advanced Learner’s Dictionary, 2015, 9th edn, Oxford. Thesaurus-Online, https://www.thesaurus.com. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracySeminarium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych badaniami językoznawczymi, którzy chcieliby napisać pracę licencjacką z leksykologii angielskiej. Kurs obejmuje: prezentację formalnych zasad i wymogów dotyczących pisania pracy dyplomowej, przygotowanie do sformułowania problemu badawczego i tematu pracy, dyskusje o zagadnieniach związanych z dziedziną, oraz systematyczne spotkania z Promotorem w celu omawiania i poprawiania poszczególnych fragmentów pracy. Celem kursu jest przygotowanie studenta do napisania i obrony pracy licencjackiej. dyplomowej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych. 2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium. 3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy. 4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac. 5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów - stacjonarne Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki - filologia angielska, językoznawstwo Rok studiów/semestr - III rok, semestr V i VI Wymagania wstępne - Zaliczony drugi rok studiów Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 2x30h=60h ćwiczenia Metody dydaktyczne - Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat dotyczący postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej Punkty ECTS 21 Bilans nakładu pracy studenta, liczba godzin Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów 2x30h+ 25h = 85; Przygotowanie referatu - 35h; Kwerenda biblioteczna - 50h; Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji - 60h; Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego - 120h; Pisanie pracy - 120h; Kontakt mailowy z nauczycielem -20h; Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd. - 50h. Razem: 540 (odpowiada 21 pkt. ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h (4,5 pkt ECTS); Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat) i przygotowaniem pracy dyplomowej – zajęcia o charakterze praktycznym - 435h (16,5 pkt ECTS) Seminarium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych badaniami językoznawczymi, którzy chcieliby napisać pracę licencjacką z językoznawstwa angielskiego. Oczekuje się, że studenci będą pracować nad wybranym przez siebie tematem (zatwierdzonym przez promotora) lub tematem zaproponowanym przez promotora i związanym z badaniem pola semantycznego (wybranego leksemu) jego składników wyrazowych oraz pól wyrazowych i ich wewnętrznych organizacji, tj. relacji znaczeniowych poziomych (hiperonim, hiponim) i pionowych (synonimia, antonimia).Celem seminarium jest przygotowanie studenta do samodzielnego sformułowania problemu badawczego i planu pracy, zdobycia umiejętności studiowania literatury i jej krytycznej analizy, zebrania niezbędnych danych ich interpretowania, formułowania wniosków oraz napisania na tej podstawie pracy licencjackiej. Kurs obejmuje: prezentację formalnych zasad i wymogów dotyczących pisania pracy dyplomowej, dyskusje o zagadnieniach związanych z badaną dziedziną oraz systematyczne spotkania z Promotorem w celu omawiania i poprawiania poszczególnych fragmentów pracy. |
|
Literatura: |
Literatura: Bough, AC & Cable, T 2002, A history of the English Language, 5th edn, Routledge. Brinton, L 2000, The structure of modern English: a linguistic introduction. Edition illustrated, Amsterdam. Crystal, D 1995, The English Language, Harmondsworth. Cybuch, M, 2004, ‘The fundamental considerations in the concept of meaning and meaning relations’ in , Griniewicz, S, Raube SM, Thomas P (ed) Language and Culture: Establishing Foundations for Anthropological Linguistics, Bialystok, pp. 249-256. Fromkin, V, Rodman, R, Hyams N 2003, An introduction to language, 9th edn, Wadsworth. Fromkin, V, Rodman, R 1994, An Introduction to Language and Linguistics, 6th edn, Ohio State University Press. Griniewicz, S, Dubieniec, E 2001, Introduction to linguistics, Bialystok. Lyons, J 1971, Introduction to Theoretical Linguistics. Cambridge: CUP. Lyons, J 1977, Semantics. (1 vol.), Cambridge. Ottenheimer, H 2006, The Anthropology of language: An introduction to linguistic anthropology, Belmont. Yule, G, 2006, The Study of Language, Cambridge. Yule, G 2010, The Study of Language: An Introduction, Cambridge. Yule, G 1996, The Study of Language 2nd edn, Cambridge. Słowniki: Bussmann, H 1996, Routledge Dictionary of Language and Linguistics, London. Cambridge Advanced Learner’s Dictionary, 2013 9th edn, Cambridge. Collins English Thesaurus-Online, https://www.collinsdictionary.com. Dictionary-Online, https://www. dictionary.com. https://www.thefreedictionary.com https://www.vocabulary.com https://www.yourdictionary.com/ Longman Dictionary of Contemporary English, 2011, 4th edn, Harlow. Macmillan English Dictionary-Online, https://www.macmillandictionary.com. Oxford Advanced Learner’s Dictionary, 2015, 9th edn, Oxford. Thesaurus-Online, https://www.thesaurus.com. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.