Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AR1-3SEM2
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. studia I stopnia filologii angielskiej z językiem rosyjskim- przedm.obowiązk.
Język angielski stos. z rosyjskim 1 stopień 3 rok sem.letni
Język angielski stos. z rosyjskim 1 stopień 3 rok sem.zimowy
Punkty ECTS i inne: 21.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria licencjackie

Założenia (opisowo):

Zaliczony drugi rok studiów.

Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym (B2 - C1). Znajomość zagadnień i metod związanych z dyscypliną seminarium.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy dyplomowej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych.

2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium.

3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy.

4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac.

5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_15)

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo

Rok III, semestr 5 i 6

Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 2x30h=60h ćwiczenia

Metody dydaktyczne: Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat lub prezentacja multimedialna dotycząca postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej.

Punkty ECTS: 19

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów: 2x30h+ 25h - 85h

Przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej: 35h

Kwerenda biblioteczna 50h

Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji: 60h

Przeprowadzenie badania eksperymentalnego: ankiety, analiza tekstów, itd.: 30h

Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego: 90h

Pisanie pracy: 80h

Kontakt mailowy z nauczycielem: 20h

Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd.: 50h 50h

Razem: 500 (odpowiada 19 pkt. ECTS)

Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h, 4 pkt. ECTS. Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej - 500, 19 pkt. ECTS

Literatura:

Bańko M., Z pogranicza leksykografii i językoznawstwa. Studia o słowniku jednojęzycznym, Warszawa 2001

Bednarek A., Grochowski M., Zadania z semantyki językoznawczej, Toruń 1993.

Grochowski M., Zarys leksykologii i leksykografii. Zagadnienia synchroniczne, Toruń 1982.

Grzegorczykowa R., Wprowadzenie do semantyki językoznawczej, Warszawa 2002 (lub inne wyd.).

Leski, Kazimierz (1912-2000).:  Zasady budowy tezaurusów / Kazimierz Leski ; Polska Akademia Nauk. Ośrodek Informacji Naukowej.  Warszawa : OIN PAN, 1978.

Miodunka, Władysław (1945- )..:  Podstawy leksykologii i leksykografii / Władysław Miodunka.  Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1989

Miodunka W., Podstawy leksykologii i leksykografii, Warszawa 1989.

Piotrowski T., Z zagadnień leksykografii, Warszawa 1994.

Piotrowski T., Zrozumieć leksykografię, Warszawa 2001.

Tokarski R., Struktura pola znaczeniowego, Warszawa 1984.

Żmigrodzki P., Słowo – słownik – rzeczywistość. Z zagadnień leksykografii i metaleksykografii, Kraków 2008.

Żmigrodzki P., Wprowadzenie do leksykografii polskiej, Katowice 2009 (wyd. III)

Litosseliti, Lia (ed.). 2010. Research Methods in Linguistics. London/New York: Continuum.

Teubert, Wolfgang and Anna Cermakova. 2004. Corpus Linguistics. A Short Introduction. London/New York: Continuum.

Bell, Judith. 2005. Doing Your Research Project. A Guide for First-Time Researchers in Education, Health and Social Science. Open University Press.

Dawson, Catherine. 2002. Practical Research Methods. A User-Friendly Guide to Mastering Research Techniques and Projects. Cromwell Press, Trowbridge Wiltshire

Efekty uczenia się:

K_W01, K_W03 K_W04, K_W05, K_W06, K_W08, , K_W07, K_W09, K_W12

K_U01,K_U02, K_U03, K_U05, K_U14, K_U10, K_U11, K_U12, K_U13

K_K05, K_K04, K_K01, K_K07, K_K03

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia jest terminowe wypełnianie zadań cząstkowych oraz ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej w wyznaczonym terminie.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Dziok
Prowadzący grup: Anna Dziok
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

seminaria licencjackie

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy dyplomowej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych.

2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium.

3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy.

4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac.

5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_15)

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo

Rok III, semestr 5 i 6

Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 2x30h=60h ćwiczenia

Metody dydaktyczne: Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat lub prezentacja multimedialna dotycząca postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej.

Punkty ECTS: 19

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów: 2x30h+ 25h - 85h

Przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej: 35h

Kwerenda biblioteczna 50h

Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji: 60h

Przeprowadzenie badania eksperymentalnego: ankiety, analiza tekstów, itd.: 30h

Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego: 90h

Pisanie pracy: 80h

Kontakt mailowy z nauczycielem: 20h

Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd.: 50h 50h

Razem: 500 (odpowiada 19 pkt. ECTS)

Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h, 4 pkt. ECTS. Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej - 500, 19 pkt. ECTS

Literatura:

Albrecht, Glenn. “Solastalgia and the New Mourning”, in Mourning Nature: Hope at the Heart of Ecological Loss and Grief, ed. by Ashlee Cunsolo and Karen Landman, (MQUP, 2017), 292–315.

Alexander, Neal. “Theologies of the Wild: Contemporary Landscape Writing”, Journal of Modern Literature Vol. 3 8 , No. 4, Indiana University Press, 2015.

Ashcroft, Bill. “Afterword: Travel and Power”, in Travel Writing, Form and Empire. The Poetics and Politics of Mobility, ed. by Julia Kuehn and Paul Smethurst, (London and New York: Routledge, 2009).

Borm, Jan. “Defining Travel. On the travel book, travel writing and terminology”, in Travel Writing, ed. by Glen Hooper and Tim Youngs, 1–14, 1. First published in 2004 in Perspectives on Travel Writing, (Aldershot: Ashgate, 2012).

Chirico, David. “The Travel Narrative as a (Literary) Genre”, in Under Eastern Eyes: A Comparative Introduction to East European Travel Writing on Europe, ed. by Wendy Bracewell and Alex Drace-Francis, (Budapest, New York: Central European University Press, 2008), 27–59.

Cronon, William. “The Trouble with Wilderness; or, Getting Back to the Wrong Nature” in Uncommon Ground: Rethinking the Human Place in Nature, ed. by William Cronon, (New York: W. W. Norton & Co., 1995) 69–90.

Davidson, Peter. The Idea of North, (London: Reaktion Books, 2016).

Duncan, James, and Derek Gregory, “Introduction”, in Writes of Passage. Reading Travel Writing, (London and New York: Routledge, 2002).

Forsdick, Charles. “De la plume comme des pieds: the Essay as a Peripatetic Genre”, in The Modern Essay in French: Movement, Instability, Performance, ed. by Charles Forsdick and Andrew Stafford, (Oxford: Peter Lang, 2005) 45–59.

Keywords for Travel Writing Studies: A Critical Glossary, ed. by Charles Forsdick, Zoë Kinsley, Kathryn Walchester, (UK: Anthem Press, 2019)

Forsdick, Charles, “Vertical Travel”, in The Routledge Research Companion to Travel Writing, ed. by Alasdair Pettinger and Tim Youngs, (London: Routledge, 2020) 99–112.

Hannigan, Tim. The Travel Writing Tribe: Journeys in Search of a Genre, (London: Hurst & Company, 2021).

Hulme, Peter. “Deep Maps. Travelling on the Spot”, in Travel Writing. Form, and Empire.

Jamie, Kathleen. “A Lone Enraptured Male”, in London Review Of Books, Vol. 30, No.5, March 6, 2008, available at https://www.lrb.co.uk/the-paper/v30/n05/kathleen-jamie/a-lone-enraptured-male [accessed 17 Feb. 2021].

Korte, Barbara. “Chrono-types: Notes on Forms of Time in the Travelogue”, in Writing Travel: The Poetics and Politics of the Modern Journey, ed. by John Zilkosky (Toronto: University of Toronto Press, 2008) 25-53.

Kuehn, Julia, and Paul Smethurst. New Directions in Travel Writing Studies, (Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2015).

Moroz, Grzegorz. Travellers, Novelists and Gentlemen. Constructing Male Narrative Personae in British Travel Books, from the Beginnings to the Second World War, (Frankfurt: Peter Lang, 2013)

Moroz, Grzegorz. “Travel Book as a Genre in the Anglophone Literary Tradition”, in Metamorphoses of Travel Writing. Across Theories, Genres, Centuries and Literary Tradition, ed. by Grzegorz Moroz and Jolanta Sztachelska (Cambridge Scholars Publishing 2010) 21-29.

Pratt, Mary Louis. Imperial Eyes: Travel Writing and Transculturation, (New York: Routledge, 1992).

Smethurst, Paul, “’Habits of a landscape’: The Geocritical Imagination in Robert Macfarlane’s The Wild Places and The Old Ways”, in Julia Kuehn and Paul Smethurst (eds), New Directions in Travel Writing Studies (Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2015) 97–110.

Smith, Sidonie. Moving Lives. Twenty-Century Women's Travel Writing, (Minneapolis and London, University of Minnesota Press, 2008).

Uwagi:

Warunkiem zaliczenia 1. sem. jest dostarczenie promotorowi pierwszego rozdziału pracy oraz dokonanie jego pierwszej korekty. W 2. sem. należy dostarczyć finalną wersję pracy licencjackiej.

Naruszenie zasad ochrony własności intelektualnej skutkuje brakiem zaliczenia seminarium.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Vitaly Tur
Prowadzący grup: Vitaly Tur
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

seminaria licencjackie

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy dyplomowej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych.

2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium.

3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy.

4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac.

5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_15)

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo

Rok III, semestr 5 i 6

Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 2x30h=60h ćwiczenia

Metody dydaktyczne: Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat lub prezentacja multimedialna dotycząca postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej.

Punkty ECTS: 19

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów: 2x30h+ 25h - 85h

Przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej: 35h

Kwerenda biblioteczna 50h

Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji: 60h

Przeprowadzenie badania eksperymentalnego: ankiety, analiza tekstów, itd.: 30h

Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego: 90h

Pisanie pracy: 80h

Kontakt mailowy z nauczycielem: 20h

Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd.: 50h 50h

Razem: 500 (odpowiada 19 pkt. ECTS)

Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h, 4 pkt. ECTS. Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej - 500, 19 pkt. ECTS

Literatura:

Albrecht, Glenn. “Solastalgia and the New Mourning”, in Mourning Nature: Hope at the Heart of Ecological Loss and Grief, ed. by Ashlee Cunsolo and Karen Landman, (MQUP, 2017), 292–315.

Alexander, Neal. “Theologies of the Wild: Contemporary Landscape Writing”, Journal of Modern Literature Vol. 3 8 , No. 4, Indiana University Press, 2015.

Ashcroft, Bill. “Afterword: Travel and Power”, in Travel Writing, Form and Empire. The Poetics and Politics of Mobility, ed. by Julia Kuehn and Paul Smethurst, (London and New York: Routledge, 2009).

Borm, Jan. “Defining Travel. On the travel book, travel writing and terminology”, in Travel Writing, ed. by Glen Hooper and Tim Youngs, 1–14, 1. First published in 2004 in Perspectives on Travel Writing, (Aldershot: Ashgate, 2012).

Chirico, David. “The Travel Narrative as a (Literary) Genre”, in Under Eastern Eyes: A Comparative Introduction to East European Travel Writing on Europe, ed. by Wendy Bracewell and Alex Drace-Francis, (Budapest, New York: Central European University Press, 2008), 27–59.

Cronon, William. “The Trouble with Wilderness; or, Getting Back to the Wrong Nature” in Uncommon Ground: Rethinking the Human Place in Nature, ed. by William Cronon, (New York: W. W. Norton & Co., 1995) 69–90.

Davidson, Peter. The Idea of North, (London: Reaktion Books, 2016).

Duncan, James, and Derek Gregory, “Introduction”, in Writes of Passage. Reading Travel Writing, (London and New York: Routledge, 2002).

Forsdick, Charles. “De la plume comme des pieds: the Essay as a Peripatetic Genre”, in The Modern Essay in French: Movement, Instability, Performance, ed. by Charles Forsdick and Andrew Stafford, (Oxford: Peter Lang, 2005) 45–59.

Keywords for Travel Writing Studies: A Critical Glossary, ed. by Charles Forsdick, Zoë Kinsley, Kathryn Walchester, (UK: Anthem Press, 2019)

Forsdick, Charles, “Vertical Travel”, in The Routledge Research Companion to Travel Writing, ed. by Alasdair Pettinger and Tim Youngs, (London: Routledge, 2020) 99–112.

Hannigan, Tim. The Travel Writing Tribe: Journeys in Search of a Genre, (London: Hurst & Company, 2021).

Hulme, Peter. “Deep Maps. Travelling on the Spot”, in Travel Writing. Form, and Empire.

Jamie, Kathleen. “A Lone Enraptured Male”, in London Review Of Books, Vol. 30, No.5, March 6, 2008, available at https://www.lrb.co.uk/the-paper/v30/n05/kathleen-jamie/a-lone-enraptured-male [accessed 17 Feb. 2021].

Korte, Barbara. “Chrono-types: Notes on Forms of Time in the Travelogue”, in Writing Travel: The Poetics and Politics of the Modern Journey, ed. by John Zilkosky (Toronto: University of Toronto Press, 2008) 25-53.

Kuehn, Julia, and Paul Smethurst. New Directions in Travel Writing Studies, (Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2015).

Moroz, Grzegorz. Travellers, Novelists and Gentlemen. Constructing Male Narrative Personae in British Travel Books, from the Beginnings to the Second World War, (Frankfurt: Peter Lang, 2013)

Moroz, Grzegorz. “Travel Book as a Genre in the Anglophone Literary Tradition”, in Metamorphoses of Travel Writing. Across Theories, Genres, Centuries and Literary Tradition, ed. by Grzegorz Moroz and Jolanta Sztachelska (Cambridge Scholars Publishing 2010) 21-29.

Pratt, Mary Louis. Imperial Eyes: Travel Writing and Transculturation, (New York: Routledge, 1992).

Smethurst, Paul, “’Habits of a landscape’: The Geocritical Imagination in Robert Macfarlane’s The Wild Places and The Old Ways”, in Julia Kuehn and Paul Smethurst (eds), New Directions in Travel Writing Studies (Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2015) 97–110.

Smith, Sidonie. Moving Lives. Twenty-Century Women's Travel Writing, (Minneapolis and London, University of Minnesota Press, 2008).

Uwagi:

Warunkiem zaliczenia 1. sem. jest dostarczenie promotorowi pierwszego rozdziału pracy oraz dokonanie jego pierwszej korekty. W 2. sem. należy dostarczyć finalną wersję pracy licencjackiej.

Naruszenie zasad ochrony własności intelektualnej skutkuje brakiem zaliczenia seminarium.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)