Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja oficjalna i handlowa w języku hiszpańskim 340-HF1-3KHH
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Felices, A. et al, Espanol para el comercio internacional, Edinumen, Madrid, 1998.- Gomez de Enterria, J., Correspondencia oficial en espanol, SGEL, Madrid, 1990.- Gomez de Enterria, J., La comunicacion escrita en la empresa, SGEL, Madrid, 2002.- Palomino, M.A., Tecnicas de correo comercial, Edelsa, Madrid, 1997.- Siles, J. et al, El espanol de los negocios, SGEL, Madrid, 1989. - De Prada, M., Montserrat Bovet, P., Entorno Empresarial. Nivel B2, Edelsa, S.A., Madrid, 2008.- Majewska-Bartkowiak, E.; Cano Santana E.: Słownik handlowo-finansowy polsko-hiszpański i hiszpańsko-polski. Poltext, Warszawa,

2008.- Gorman, M., Henson, M., Manual of Business Spanish, Routlege, 2006- Gorman, M., Henson, M, Correspondencia de comercio, Routlege, 2005

Efekty uczenia się:

Efekty kształcenia/Efekty uczenia się wraz ze sposobem ich weryfikacji:

Należy zdefiniować oczekiwane efekty kształcenia/efekty uczenia się (dla formy zajęć – wybrać właściwe z części A) oraz podać metody

sprawdzania, czy zakładane efekty kształcenia zostały osiągnięte. Przykładowe sposoby weryfikacji efektów kształcenia: egzamin ustny

lub pisemny; zaliczenie ustne lub pisemne; kolokwium; test kontrolny; projekty i ćwiczenia praktyczne/laboratoryjne; esej/wypracowanie;

referat; prezentacja; praca semestralna/roczna/dyplomowa; praktyki; ocena aktywności w trakcie zajęć; ocena efektów pracy zespołowej.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę po 6 semestrze.

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:

- obecność na zajęciach (dozwolone są 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze)

Nieobecność na teście (nieusprawiedliwiona zwolnieniem lekarskim) skutkuje oceną niedostateczną.

Zwolnienie lekarskie umożliwia przystąpienie do testu na konsultacjach najpóźniej w ciągu 2 tygodni.

- aktywny udział w zajęciach oraz wykonanie prac domowych

Ocena wystawiana jest w oparciu o oceny z prac pisemnych (testy)

Oceny ( wg Regulaminu studiów):

5= 91%-100%

4+=81%-90%

4= 71%- 80%

3+=61%-70%

3= 51%-60%

2= 0%-50%t.

Zakres tematów:

Prowadzenia korespondencji handlowej (sporządzanie notatek handlowych, sprawozdań, raportów, prezentacji)

Pisanie reklamacji i ofert zamówionieniowych, zażalenia, zapytan o cene i oferte. - prowadzenie rozmów handlowych i negocjacji- czytania, analiza i tłumaczenia tekstów z dziedziny ekonomii i marketingu, finansów, prawa, mediów i turystyki

Metody dydaktyczne:

Metoda problemowa

produkcyjna

podaniowa

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 13:15 - 14:45, sala 5
Natalia Liso 8/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Instytutu Neofilologii
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)