Literatura z metodologii badań:
Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2005). Research methods in education. 5th edition.
Dornyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford University Press.Creswell John W. 2013. Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków.
Garrod, S. 2006. Psycholinguistic research methods. Encyclopedia of Linguistics. https://bayanbox.ir/view/6805377917185868660/Psycholinguistic-Research-Methods.pdf
McKinley, J. & Heath, R. (eds.). (2020). The Routledge handbook of research methods in applied linguistics. Routledge.
Murata, K. (ed.). (2021). ELF research methods and approaches to data and analyses: Theoretical and methodological underpinnings.
Routledge.
Paltridge, B. & Phakiti, A. (2015). Research methods in applied linguistics: A practical resource. Bloomsbury.
Richards, K., Ross, S. & Seedhouse, P. (2012). Research methods for applied language studies. Routledge.
Scott, D. & Usher, R. (2011). Researching education: Data, methods and theory in educational enquiry. 2nd edition. Continuum
Taylor & Francis.
Wilczyńska, W. & Michońska-Stadnik, A. (2009). Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie. Avalon.
Literatura uzupełniająca:
Arabski, J. (red.). 2001. Research on Foreign Acquisition. Katowice.
Brown, J.D. 2001. Using Surveys in Language Programmes. Cambridge University Press.
Chłopek, Z. 2011. Nabywanie języków trzecich i kolejnych oraz wielojęzyczność: Aspekty psycholingwistyczne (i inne). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Genesee, Fred H. 2009. Early childhood bilingualism: Perils and possibilities. Journal of Applied Research on Learning 2, Special Issue, Article 2. http://www.cpfont.on.ca/nav/research/media/Early%20Childhood%20Bilingualism%20-%20Perils%20and%20Possibilities,%20Fred%20Genesee,%20April%2009.pdf
Grosjean, F. 2010. Bilingual: Life and reality. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Komorowska, H. 1987. Sukces i niepowodzenie w nauce języka obcego. Warszawa: WSiP.
Komorowska, H. (red.). 2011. Nauka języka obcego w perspektywie ucznia. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf.
Komorowska, H., J. Krajka. 2016. Monolingualism – Bilingualism – Multilingualism. The Teacher’s Perspective. Frankfurt am Main: Peter Lang.
Kurcz, I. (red.). 2007. Psychologiczne aspekty dwujęzyczności. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Nunan, D. 2004. Research Methods in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Rada Europy. 2003. Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie. Warszawa: Wydawnictwa Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli. jows.pl/sites/default/files/ESOKJ_interaktywny.pdf.
Wilczyńska, W.; Michońska-Stadnik, A. 2010. Metodologia badań w glottodydaktyce. Kraków: AVALON.
Oraz literatura zgodna z tematyką poszczególnych prac.
|