Literatura: |
1. J. Hołówka, Etyka w działaniu, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001.
2. Etyka wojny. Antologia tekstów, red. T. Żuradzki, T. Kuniński, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
3. M. Foucault, Nadzorować i karać. Narodziny więzienia, przeł. T. Komendant, Fundacja Aletheia, Warszawa 1998.
4. G. Deleuze, Postscriptum o społeczeństwach kontroli, Negocjacje 1972-1990, przeł. M. Herer, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu, Wrocław 2007, s. 183-188.
5. B.-C. Han, Społeczeństwo zmęczenia, przeł. M. Sutowski, w: „Krytyka polityczna” 45, 2017, s. 36-63.
6. N. Carr, Płytki umysł. Jak internet wpływa na nasz mózg, przeł. K. Rojek, Helion S.A., Gliwice 2013, 2021.
7. D. Kahneman, Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, przeł. P. Szymczak, Media Rodzina, Poznań 2012.
8. D. Kahneman, O. Sibony, C.R. Sunstein, Szum, czyli skąd się biorą błędy w naszych decyzjach, przeł. P. Szymczak, Media Rodzina, Poznań 2022.
9. E. Goffman, Piętno. Rozważania o zranionej tożsamości, przeł. A. Dzierżyńska, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.
10. M. Środa, Postawy wobec obcości, w: „Przegląd Filozoficzno-Literacki”, 2-3 (20), 2008, ss. 415-429.
11. E. Aronson, T.D. Wilson, R.M. Akert, Psychologia społeczna, przeł. J. Gilewicz, Zysk i S-ka, Poznań, wiele wydań.
12. S. Baron-Cohen, Teoria zła. O empatii i genezie okrucieństwa, przeł. A. Nowak, Smak Słowa, Sopot 2014.
13. P. Bloom, Przeciw empatii. Argumenty za racjonalnym współczuciem, przeł. M. Chojnacki, Wydawnictwo Teofrast, Kielce 2020.
14. J. Bauer, Granica bólu. O źródłach agresji i przemocy, przeł. M. Skalska, Dobra Literatura, Słupsk 2015.
|
Efekty uczenia się: |
WK2 – zna kodeks etyki zawodowej policjanta/ policjantki.
WK3 – zna pojęcie plagiatu.
UW1 – potrafi samodzielnie przygotować prezentację na zadany temat, dobrać odpowiednie źródła, zinterpretować uzyskane informacje, sformułować własne stanowisko na zadany temat oraz zadać krytyczne pytania odnośnie poruszanego zagadnienia.
UK1 – potrafi wygłosić referat, zaprezentować go podczas zajęć i zainicjować dyskusję.
KO1 – jest gotów do zawodowej aktywności, rozumie dynamikę grupy, zagrożenie dyskryminacją, psychologiczne mechanizmy wykluczenia, jest uwrażliwiony na błędy myślenia, przyczyny zła i agresji, wspieranie warunków dobrej współpracy.
KO3 – jest gotów do rozpoznania wartości działalności na rzecz grupy i wspólnoty, oraz do przyjmowania proaktywnej postawy.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zgodnie z regulaminem studiów UwB.
Samodzielne przygotowanie prezentacji na wybrany przez siebie temat z puli zaproponowanej przez prowadzącą (wykład).
Na ocenę końcową ma wpływ aktywność podczas zajęć (pytania, uwagi, dyskusja).
Możliwe jest wprowadzenie elastycznych form zaliczenia w porozumieniu wykładowca – student zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego, przy czym warunki takie powinny być ustalone na początku cyklu nauczania).
Obecność obowiązkowa. Dopuszczalna jest jedna nieobecność nieusprawiedliwiona. Każda kolejna skutkuje obniżeniem końcowej oceny o 0,5.
Liczbę nieobecności kwalifikujących do niezaliczenia przedmiotu: 4 nieobecności.
Termin i sposoby osiągnięcia efektów uczenia się z zajęć, na których student był nieobecny: konsultacje indywidualne z prowadzącą w terminie uzgodnionym między prowadzącą a studentką.
|