Liczba godzin: |
30
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Literatura: |
1. N. Conner, M. MacDonald, „Office 2010 PL, nieoficjalny
podręcznik”, Helion 2011,
2. Ray, Deborah S., "Access 2002/ XP PL", Helion 2003
3. T. Oetiker, H. Partl, I. Hyna, E. Schlegl, „Nie za krótkie
wprowadzenie do systemu LaTeX 2e. Albo LaTeX 2e w 88
minut”
|
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu:
Umie stworzyć bazę danych, tzn. stworzyć tabele i powiązania między nimi, umie wyszukiwać informacje w danej bazie danych poprzez stosowanie filtrów albo kwerend, umie tworzyć formularze ułatwiające wpisywanie danych, tworzyć raporty wymaganych informacji z bazy danych. - praca zaliczeniowa;
Zna możliwości wykorzystania podstawowych aplikacji użytkowych służących do budowania dokumentów tekstowych (Word, Excel, LaTEX), zna możliwości wyszukiwania informacji w internecie. - praca zaliczeniowa; stworzenie pracy w TEXu;
Potrafi używać programu LaTEX do pisania i edytowania tekstów matematycznych. - praca zaliczeniowa; stworzenie pracy w TEXu; obserwacja ciągła aktywności studenta;
Potrafi przygotować oraz przedstawić prezentację wybranego zagadnienia na forum grupy. - praca zaliczeniowa;
Zna zasady bhp przy komputerze. - obserwacja ciągła aktywności studenta;
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie prac zaliczeniowych przygotowanych przez studentów na koniec realizacji każdej partii materiału dotyczacych programów Acces, Latex.
Ocena wystawiona na postawie średniej wartości procentowych z zaliczeń.
Skala ocen
51% - 60% ocena 3
61% - 70 - ocena 3,5
71% - 80 % ocena 4
81% - 90 % - ocena 4,5
91% - 100% 0cena 5
|
Zakres tematów: |
Treść zajęć:
1. Baza danych: opis elementów bazy typu: tabele, formularze, kwerendy, raporty, praca w programach Access, Excel.
2 Praca w programie LaTeX: tworzenie tekstu, pisanie tekstów matematycznych, podział logiczny dokumentu, sporządzanie tabel, spisu treści, wklejanie obrazów, przygotowanie prezentacji w z użyciem klasy beamer. Porównanie programów Word i LaTeX.
|
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad projektem, praca nad wystąpieniem, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych.
|