Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie skryptowe 390-FG1-2PS
Laboratorium (LAB) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 45
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

  1. Nicholas C. Zakas, "ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript", Helion, Gliwice 2010
  2. Allen B. Downey, "Myśl w języku Python! Nauka programowania.", Helion, Gliwice 2017
  3. Źródła internetowe: https://www.w3schools.com/; https://wiki.python.org/moin/BeginnersGuide/Programmers; http://www.numpy.org/; http://www.jython.org/; http://jython.tobiaskohn.ch/links.html; https://fiji.sc/

Efekty uczenia się:

K_W23: zna zasady użytkowania systemów operacyjnych oraz pakiet wybranych specjalistycznych programów aplikacyjnych – w tym środowisko do analizy danych i obliczeń symbolicznych,

K_W24: ma podstawową wiedzę z zakresu algorytmiki i struktur danych,

K_W25: zna podstawy programowania w wybranym języku wyższego poziomu,

K_W26: zna podstawy metod numerycznych stosowanych do zagadnień fizyki oraz problemów techniki,

K_U22: umie pracować w środowisku różnych systemów operacyjnych oraz korzystać z wybranych programów aplikacyjnych,

K_U23: umie napisać prosty program komputerowy w wybranym języku programowania, skompilować go i uruchomić,

K_U24: umie wykorzystywać narzędzia komputerowe do rozwiązywania problemów matematyki i fizyki, w tym środowiska informatyczne do analizy danych, obliczeń numerycznych i symbolicznych,

K_U25: umie wyszukiwać i wykorzystywać specjalistyczne oprogramowanie komputerowe w zasobach Internetu z poszanowaniem własności intelektualnej oraz zasad użytkowania,

K_K01: zna ograniczenia swojej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia, podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych,

K_K03:rozumie znaczenie własności i uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób,

K_K05: potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze i zasobach Internetu, także w językach obcych

Metody i kryteria oceniania:

Student otrzymuje zaliczenie na podstawie punktacji:

  • maksymalnie 15 punktów za pracę na zajęciach,
  • maksymalnie 15 punktów za prace domowe.

Oceny i odpowiadające im przedziały punktowe:

2: 0..14; 3: 15..17; 3,5: 18..19; 4: 20..22; 4,5: 23..24; 5: 25..30

Zakres tematów:

  • Python i różne środowiska programistyczne: IDLE, IPython, Spyder, Jupyter.
  • Wprowadzenie do programowania strukturalnego i obiektowego w języku Python.
  • Python w programach użytkowych (pracujących w środowisku JRE): Jython w Fiji i TigerJython.
  • Numpy i Matplotlib (tworzenie wykresów i obliczenia numeryczne).
  • Wprowadzenie do programowania strukturalnego i obiektowego w JavaScript.
  • JavaScript w programowaniu stron internetowych i tworzenie prostych gier z HTML 5 canvas.
  • JavaScript w programach użytkowych (pracujących w środowisku JRE): Fiji.

Metody dydaktyczne:

dyskusja, zajęcia praktyczne, konsultacje, praca własna studenta w domu.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 13:15 - 14:45, sala 2006
co drugi piątek (nieparzyste), 11:30 - 13:00, sala 2006
Cezary Walczyk 1/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Fizyki - Kampus
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4 (2025-01-17)