Programowanie skryptowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 390-FG1-2PS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Programowanie skryptowe |
Jednostka: | Wydział Fizyki |
Grupy: |
fizyka gier komputerowych 2 rok I stopień sem. zimowy 2024/2025 |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Programowanie obiektowe 390-FG1-1PO |
Założenia (lista przedmiotów): | Grafika komputerowa 2D 390-FG1-1GK2D |
Założenia (opisowo): | Podstawy obsługi komputera z systemem Windows lub Linux. Podstawy programowania strukturalnego (C) i obiektowego (C++). |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do programowania w językach skryptowych Python i JavaScript. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki matematyczne, informatyka Rok studiów, semestr: rok 2, semestr 3 Moduł: kształcenie specjalistyczne Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład 15h, laboratorium 45h Punkty ECTS: 5 Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentów: 5 pkt ECTS; zajęcia o charakterze praktycznym: 1,8 pkt ECTS Treści realizowane na wykładzie i laboratorium:
|
Literatura: |
|
Efekty uczenia się: |
K_W23: zna zasady użytkowania systemów operacyjnych oraz pakiet wybranych specjalistycznych programów aplikacyjnych – w tym środowisko do analizy danych i obliczeń symbolicznych, K_W24: ma podstawową wiedzę z zakresu algorytmiki i struktur danych, K_W25: zna podstawy programowania w wybranym języku wyższego poziomu, K_W26: zna podstawy metod numerycznych stosowanych do zagadnień fizyki oraz problemów techniki, K_U22: umie pracować w środowisku różnych systemów operacyjnych oraz korzystać z wybranych programów aplikacyjnych, K_U23: umie napisać prosty program komputerowy w wybranym języku programowania, skompilować go i uruchomić, K_U24: umie wykorzystywać narzędzia komputerowe do rozwiązywania problemów matematyki i fizyki, w tym środowiska informatyczne do analizy danych, obliczeń numerycznych i symbolicznych, K_U25: umie wyszukiwać i wykorzystywać specjalistyczne oprogramowanie komputerowe w zasobach Internetu z poszanowaniem własności intelektualnej oraz zasad użytkowania, K_K01: zna ograniczenia swojej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia, podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych, K_K03: rozumie znaczenie własności i uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób, K_K05: potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze i zasobach Internetu, także w językach obcych |
Metody i kryteria oceniania: |
Laboratorium: Student otrzymuje zaliczenie na podstawie punktacji:
Oceny i odpowiadające im przedziały punktowe: 2: 0..14; 3: 15..17; 3,5: 18..19; 4: 20..22; 4,5: 23..24; 5: 25..30 Wykład: Zaliczenie wykładu odbywa się na podstawie egzaminu końcowego. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 45 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Cezary Walczyk | |
Prowadzący grup: | Cezary Walczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Programowanie obiektowe 390-FG1-1PO |
|
Założenia (lista przedmiotów): | Grafika komputerowa 2D 390-FG1-1GK2D |
|
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do programowania w językach skryptowych Python i JavaScript. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki matematyczne, informatyka Rok studiów, semestr: rok 2, semestr 3 Moduł: kształcenie specjalistyczne Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład 15h, laboratorium 45h Punkty ECTS: 5 Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentów: 5 pkt ECTS; zajęcia o charakterze praktycznym: 1,8 pkt ECTS Treści realizowane na wykładzie i laboratorium:
|
|
Literatura: |
|
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
WYK
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 45 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Cezary Walczyk | |
Prowadzący grup: | Cezary Walczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Programowanie obiektowe 390-FG1-1PO |
|
Założenia (lista przedmiotów): | Grafika komputerowa 2D 390-FG1-1GK2D |
|
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do programowania w językach skryptowych Python i JavaScript. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki matematyczne, informatyka Rok studiów, semestr: rok 2, semestr 3 Moduł: kształcenie specjalistyczne Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład 15h, laboratorium 45h Punkty ECTS: 5 Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentów: 5 pkt ECTS; zajęcia o charakterze praktycznym: 1,8 pkt ECTS Treści realizowane na wykładzie i laboratorium:
|
|
Literatura: |
|
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.