Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie skryptowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 390-FG1-2PS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programowanie skryptowe
Jednostka: Wydział Fizyki
Grupy: fizyka gier komputerowych 2 rok I stopień sem. zimowy 2024/2025
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Programowanie obiektowe 390-FG1-1PO
Programowanie strukturalne 390-FG1-1PS

Założenia (lista przedmiotów):

Grafika komputerowa 2D 390-FG1-1GK2D
Systemy operacyjne 390-FG1-1SO

Założenia (opisowo):

Podstawy obsługi komputera z systemem Windows lub Linux. Podstawy programowania strukturalnego (C) i obiektowego (C++).

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Wprowadzenie do programowania w językach skryptowych Python i JavaScript.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki matematyczne, informatyka

Rok studiów, semestr: rok 2, semestr 3

Moduł: kształcenie specjalistyczne

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład 15h, laboratorium 45h

Punkty ECTS: 5

Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentów: 5 pkt ECTS; zajęcia o charakterze praktycznym: 1,8 pkt ECTS

Treści realizowane na wykładzie i laboratorium:

  • Python i różne środowiska programistyczne: IDLE, IPython, Spyder, Jupyter.
  • Wprowadzenie do programowania strukturalnego i obiektowego w języku Python.
  • Python w programach użytkowych (pracujących w środowisku JRE): Jython w Fiji i TigerJython.
  • Numpy i Matplotlib (tworzenie wykresów i obliczenia numeryczne).
  • Wprowadzenie do programowania strukturalnego i obiektowego w JavaScript.
  • JavaScript w programowaniu stron internetowych i tworzenie prostych gier z HTML 5 canvas.
  • JavaScript w programach użytkowych (pracujących w środowisku JRE): Fiji.

Literatura:

  1. Nicholas C. Zakas, "ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript", Helion, Gliwice 2010
  2. Allen B. Downey, "Myśl w języku Python! Nauka programowania.", Helion, Gliwice 2017
  3. Źródła internetowe: https://www.w3schools.com/; https://wiki.python.org/moin/BeginnersGuide/Programmers; http://www.numpy.org/; http://www.jython.org/; http://jython.tobiaskohn.ch/links.html; https://fiji.sc/

Efekty uczenia się:

K_W23: zna zasady użytkowania systemów operacyjnych oraz pakiet wybranych specjalistycznych programów aplikacyjnych – w tym środowisko do analizy danych i obliczeń symbolicznych,

K_W24: ma podstawową wiedzę z zakresu algorytmiki i struktur danych,

K_W25: zna podstawy programowania w wybranym języku wyższego poziomu,

K_W26: zna podstawy metod numerycznych stosowanych do zagadnień fizyki oraz problemów techniki,

K_U22: umie pracować w środowisku różnych systemów operacyjnych oraz korzystać z wybranych programów aplikacyjnych,

K_U23: umie napisać prosty program komputerowy w wybranym języku programowania, skompilować go i uruchomić,

K_U24: umie wykorzystywać narzędzia komputerowe do rozwiązywania problemów matematyki i fizyki, w tym środowiska informatyczne do analizy danych, obliczeń numerycznych i symbolicznych,

K_U25: umie wyszukiwać i wykorzystywać specjalistyczne oprogramowanie komputerowe w zasobach Internetu z poszanowaniem własności intelektualnej oraz zasad użytkowania,

K_K01: zna ograniczenia swojej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia, podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych,

K_K03: rozumie znaczenie własności i uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób,

K_K05: potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze i zasobach Internetu, także w językach obcych

Metody i kryteria oceniania:

Laboratorium:

Student otrzymuje zaliczenie na podstawie punktacji:

  • maksymalnie 15 punktów za pracę na zajęciach,
  • maksymalnie 15 punktów za prace domowe.

Oceny i odpowiadające im przedziały punktowe:

2: 0..14; 3: 15..17; 3,5: 18..19; 4: 20..22; 4,5: 23..24; 5: 25..30

Wykład:

Zaliczenie wykładu odbywa się na podstawie egzaminu końcowego.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 45 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Cezary Walczyk
Prowadzący grup: Cezary Walczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Wymagania (lista przedmiotów):

Programowanie obiektowe 390-FG1-1PO
Programowanie strukturalne 390-FG1-1PS

Założenia (lista przedmiotów):

Grafika komputerowa 2D 390-FG1-1GK2D
Systemy operacyjne 390-FG1-1SO

Skrócony opis:

Wprowadzenie do programowania w językach skryptowych Python i JavaScript.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki matematyczne, informatyka

Rok studiów, semestr: rok 2, semestr 3

Moduł: kształcenie specjalistyczne

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład 15h, laboratorium 45h

Punkty ECTS: 5

Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentów: 5 pkt ECTS; zajęcia o charakterze praktycznym: 1,8 pkt ECTS

Treści realizowane na wykładzie i laboratorium:

  • Python i różne środowiska programistyczne: IDLE, IPython, Spyder, Jupyter.
  • Wprowadzenie do programowania strukturalnego i obiektowego w języku Python.
  • Python w programach użytkowych (pracujących w środowisku JRE): Jython w Fiji i TigerJython.
  • Numpy i Matplotlib (tworzenie wykresów i obliczenia numeryczne).
  • Wprowadzenie do programowania strukturalnego i obiektowego w JavaScript.
  • JavaScript w programowaniu stron internetowych i tworzenie prostych gier z HTML 5 canvas.
  • JavaScript w programach użytkowych (pracujących w środowisku JRE): Fiji.

Literatura:

  1. Nicholas C. Zakas, "ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript", Helion, Gliwice 2010
  2. Allen B. Downey, "Myśl w języku Python! Nauka programowania.", Helion, Gliwice 2017
  3. Źródła internetowe: https://www.w3schools.com/; https://wiki.python.org/moin/BeginnersGuide/Programmers; http://www.numpy.org/; http://www.jython.org/; http://jython.tobiaskohn.ch/links.html; https://fiji.sc/

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 45 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Cezary Walczyk
Prowadzący grup: Cezary Walczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Wymagania (lista przedmiotów):

Programowanie obiektowe 390-FG1-1PO
Programowanie strukturalne 390-FG1-1PS

Założenia (lista przedmiotów):

Grafika komputerowa 2D 390-FG1-1GK2D
Systemy operacyjne 390-FG1-1SO

Skrócony opis:

Wprowadzenie do programowania w językach skryptowych Python i JavaScript.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki matematyczne, informatyka

Rok studiów, semestr: rok 2, semestr 3

Moduł: kształcenie specjalistyczne

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład 15h, laboratorium 45h

Punkty ECTS: 5

Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentów: 5 pkt ECTS; zajęcia o charakterze praktycznym: 1,8 pkt ECTS

Treści realizowane na wykładzie i laboratorium:

  • Python i różne środowiska programistyczne: IDLE, IPython, Spyder, Jupyter.
  • Wprowadzenie do programowania strukturalnego i obiektowego w języku Python.
  • Python w programach użytkowych (pracujących w środowisku JRE): Jython w Fiji i TigerJython.
  • Numpy i Matplotlib (tworzenie wykresów i obliczenia numeryczne).
  • Wprowadzenie do programowania strukturalnego i obiektowego w JavaScript.
  • JavaScript w programowaniu stron internetowych i tworzenie prostych gier z HTML 5 canvas.
  • JavaScript w programach użytkowych (pracujących w środowisku JRE): Fiji.

Literatura:

  1. Nicholas C. Zakas, "ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript", Helion, Gliwice 2010
  2. Allen B. Downey, "Myśl w języku Python! Nauka programowania.", Helion, Gliwice 2017
  3. Źródła internetowe: https://www.w3schools.com/; https://wiki.python.org/moin/BeginnersGuide/Programmers; http://www.numpy.org/; http://www.jython.org/; http://jython.tobiaskohn.ch/links.html; https://fiji.sc/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)