Grafika komputerowa 2D
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 390-FG1-1GK2D |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Grafika komputerowa 2D |
Jednostka: | Wydział Fizyki |
Grupy: |
fizyka gier komputerowych 1 rok I stopień sem. letni 2023/2024 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Narzędzia komputerowe 0900-FX1-1NKO |
Założenia (opisowo): | Podstawy obsługi komputera z systemem Windows lub Linux (zaliczony przedmiot Narzędzia komputerowe) |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Zapoznanie z podstawami tworzenia i obróbki dwuwymiarowej grafiki rastrowej (edycja obrazu i narzędzia edycji) i wektorowej (tworzenie obrazów wektorowych, wektoryzacja, edycja). Tworzenie animacji 2D. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki matematyczne, informatyka Moduł: narzędzia informatyki Rok studiów/semestr: 1 rok / 2 semestr Wymagania wstępne: podstawy obsługi komputera z systemem Windows/Linux Liczba godzin zajęć dydaktycznych: laboratorium 30 godz. Metody dydaktyczne: prezentacja, dyskusja, zajęcia praktyczne, konsultacje, praca własna studenta w domu Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: udział w laboratorium (30 godz.), praca własna w domu (30 godz.) Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 2 ECTS; nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 2 ECTS Program zajęć: Grafika rastrowa 1. Podstawowe narzędzia rysunkowe w grafice rastrowej. 2. Ścieżki i teksty. 3. Edycja zdjęć 6. Tworzenie fotomontaży i kolaży. 7. Zastosowania wybranych filtrów i efektów. 8. Panoramy i zdjęcia w technice HDR. Grafika wektorowa 1. Dodawanie i edycja obiektów. 2. Dodawanie i edycja ścieżek. 3. Dodawanie obiektów tekstowych i 3D. 6. Zastosowanie filtrów. 8. Trasowanie grafiki rastrowej. 9. Elementy projektowania CAD 2D. Animacja 2D: 1. Animacja obiektu z wykorzystaniem ramek kluczowych (obrót, przesunięcie, zmiana rozmiaru, koloru i przezroczystości). 2. Kinematyka odwrotna - animacja z wykorzystaniem systemu kości. 3. Wykorzystanie systemu kości w animacji kształtu obiektu. 4. Różne formaty plików stosowane do zapisu animacji. |
Literatura: |
[1] P. Davis, "GIMP", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2000 [2] M. J. Hammel, "GIMP: kreatywne techniki dla fotografów i grafików", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013 [3] W. Gajda, "GIMP: praktyczne projekty", wyd. 3, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015 [4] K. Cieśla, "Inkscape. Podstawowa obsługa programu", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013 [5] A. Toamszewska, "Inkscape. Ćwiczenia praktyczne", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2009 [6] Źródło internetowe: http://dragonbones.com |
Efekty uczenia się: |
K_W23: zna zasady użytkowania systemów operacyjnych oraz pakiet wybranych specjalistycznych programów aplikacyjnych - w tym środowisko do analizy danych i obliczeń symbolicznych K_U22: umie pracować w środowisku różnych systemów operacyjnych oraz korzystać z wybranych programów aplikacyjnych K_U25: umie wyszukiwać i wykorzystywać specjalistyczne oprogramowanie komputerowe w zasobach internetu z poszanowaniem własności intelektualnej oraz zasad użytkowania K_K05: potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze i zasobach Internetu, także w językach obcych |
Metody i kryteria oceniania: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie punktacji:
Oceny i odpowiadające im przedziały punktowe: 2: 0..14; 3: 15..17; 3,5: 18..19; 4: 20..22; 4,5: 23..24; 5: 25..30 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jurgielewicz | |
Prowadzący grup: | Maciej Jurgielewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Narzędzia komputerowe 0900-FX1-1NKO |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zapoznanie z podstawami tworzenia i obróbki dwuwymiarowej grafiki rastrowej (edycja obrazu i narzędzia edycji) i wektorowej (tworzenie obrazów wektorowych, wektoryzacja, edycja). Tworzenie animacji 2D. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki matematyczne, informatyka Moduł: narzędzia informatyki Rok studiów/semestr: 1 rok / 2 semestr Wymagania wstępne: podstawy obsługi komputera z systemem Windows/Linux Liczba godzin zajęć dydaktycznych: laboratorium 30 godz. Metody dydaktyczne: prezentacja, dyskusja, zajęcia praktyczne, konsultacje, praca własna studenta w domu Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: udział w laboratorium (30 godz.), praca własna w domu (30 godz.) Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 2 ECTS; nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 2 ECTS Program zajęć: Grafika rastrowa 1. Podstawowe narzędzia rysunkowe w grafice rastrowej. 2. Ścieżki i teksty. 3. Edycja zdjęć 6. Tworzenie fotomontaży i kolaży. 7. Zastosowania wybranych filtrów i efektów. 8. Panoramy i zdjęcia w technice HDR. Grafika wektorowa 1. Dodawanie i edycja obiektów. 2. Dodawanie i edycja ścieżek. 3. Dodawanie obiektów tekstowych i 3D. 6. Zastosowanie filtrów. 8. Trasowanie grafiki rastrowej. 9. Elementy projektowania CAD 2D. Animacja 2D: 1. Animacja obiektu z wykorzystaniem ramek kluczowych (obrót, przesunięcie, zmiana rozmiaru, koloru i przezroczystości). 2. Kinematyka odwrotna - animacja z wykorzystaniem systemu kości. 3. Wykorzystanie systemu kości w animacji kształtu obiektu. 4. Różne formaty plików stosowane do zapisu animacji. |
|
Literatura: |
[1] P. Davis, "GIMP", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2000 [2] M. J. Hammel, "GIMP: kreatywne techniki dla fotografów i grafików", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013 [3] W. Gajda, "GIMP: praktyczne projekty", wyd. 3, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015 [4] K. Cieśla, "Inkscape. Podstawowa obsługa programu", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013 [5] A. Toamszewska, "Inkscape. Ćwiczenia praktyczne", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2009 [6] Źródło internetowe: http://dragonbones.com |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jurgielewicz | |
Prowadzący grup: | Maciej Jurgielewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Narzędzia komputerowe 0900-FX1-1NKO |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zapoznanie z podstawami tworzenia i obróbki dwuwymiarowej grafiki rastrowej (edycja obrazu i narzędzia edycji) i wektorowej (tworzenie obrazów wektorowych, wektoryzacja, edycja). Tworzenie animacji 2D. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki matematyczne, informatyka Moduł: narzędzia informatyki Rok studiów/semestr: 1 rok / 2 semestr Wymagania wstępne: podstawy obsługi komputera z systemem Windows/Linux Liczba godzin zajęć dydaktycznych: laboratorium 30 godz. Metody dydaktyczne: prezentacja, dyskusja, zajęcia praktyczne, konsultacje, praca własna studenta w domu Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: udział w laboratorium (30 godz.), praca własna w domu (30 godz.) Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 2 ECTS; nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 2 ECTS Program zajęć: Grafika rastrowa 1. Podstawowe narzędzia rysunkowe w grafice rastrowej. 2. Ścieżki i teksty. 3. Edycja zdjęć 6. Tworzenie fotomontaży i kolaży. 7. Zastosowania wybranych filtrów i efektów. 8. Panoramy i zdjęcia w technice HDR. Grafika wektorowa 1. Dodawanie i edycja obiektów. 2. Dodawanie i edycja ścieżek. 3. Dodawanie obiektów tekstowych i 3D. 6. Zastosowanie filtrów. 8. Trasowanie grafiki rastrowej. 9. Elementy projektowania CAD 2D. Animacja 2D: 1. Animacja obiektu z wykorzystaniem ramek kluczowych (obrót, przesunięcie, zmiana rozmiaru, koloru i przezroczystości). 2. Kinematyka odwrotna - animacja z wykorzystaniem systemu kości. 3. Wykorzystanie systemu kości w animacji kształtu obiektu. 4. Różne formaty plików stosowane do zapisu animacji. |
|
Literatura: |
[1] P. Davis, "GIMP", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2000 [2] M. J. Hammel, "GIMP: kreatywne techniki dla fotografów i grafików", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013 [3] W. Gajda, "GIMP: praktyczne projekty", wyd. 3, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015 [4] K. Cieśla, "Inkscape. Podstawowa obsługa programu", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013 [5] A. Toamszewska, "Inkscape. Ćwiczenia praktyczne", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2009 [6] Źródło internetowe: http://dragonbones.com |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.