Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Jezyk angielski 3 500-KS1-2JA3
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

https://www.youtube.com/watch?v=dqONk48l5vY

http://psychology.about.com/od/educationalpsychology/ss/multiple-intell.htm

https://www.youtube.com/watch?v=l2QtSbP4FRg

https://www.youtube.com/watch?v=855Now8h5Rs, https://ed.ted.com/on/u6CCXlNO

http://www.human-memory.net/index.html

http://study.com/academy/practice/quiz-worksheet-types-of-sensory-memory.html

http://study.com/academy/lesson/short-term-memory-how-stm-works.html#lesson

http://www.livescience.com/17756-6-fun-ways-sharpen-memory.html https://www.livescience.com/32803-can-memories-be-erased.html

https://ed.ted.com/lessons/what-happens-when-you-remove-the-hippocampus-sam-kean#digdeeper

A., B., Treger. 2016. Psychology vocabulary in use. Poltex, Warszawa. str.51-55

Materiały wykorzystywane na zajęciach na stronkach:

https://www.ted.com/

https://ed.ted.com/

http://study.com/

linguahouse.com

breakingnewsenglish.com

https://scholar.google.pl/

www.warsawvoice.pl

www.bbc.com/news

www.onestopenglish.com

https://en.wikipedia.org/wiki/Index_of_cognitive_science_articles

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Nauki_społeczne

https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Social_sciences

http://www.englishclub.com

https://www.ielts-exam.net/ielts_reading/

Bermúdez, J. L., 2014. Cognitive Science An Introduction to the Science of the Mind, Cambridge University Press, Cambridge

Efekty uczenia się:

Wiedza, absolwent zna i rozumie:

KP6_WG1, podstawowe pojęcia dyscyplin składowych kognitywistyki i komunikacji

KP6_WG7, rolę języka i innych systemów semiotycznych jako narzędzi poznania i komunikacji

Umiejętności, absolwent potrafi:

KP6_UK9, posługiwać się językiem angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

KP6_UW7, posługiwać się technologiami i narzędziami informatycznymi do pozyskiwania informacji oraz wspomagania procesów poznawczych i komunikacyjnych

KP6_UW9, przeprowadzić analizę logiczną wypowiedzi językowej z uwagi na jej wartość poznawczą i komunikacyjną

KP6_UK2, porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami dyscyplin kognitywistycznych – w języku polskim i angielskim

Kompetencje społeczne absolwent jest gotów do::

KP6_KK1, przyjmowania postawy krytycznej w dyskusjach naukowych i światopoglądowych oraz uznawania znaczenia wiedzy i racjonalnej argumentacji

KP6_KK2, bycia otwartym na nowe tendencje we współczesnej nauce i w społeczeństwie oraz zasięgania opinii ekspertów w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych

KP6_KR1, podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz kompetencji osobistych, w tym etycznych

Sposoby weryfikacji i oceny efektów uczenia się osiągniętych przez studenta : ocena ciągła na podstawie aktywności na zajęciach, prezentacji indywidualnych lub zespołowych prac projektowych, dyskusji, okresowych sprawdzianów, pisemnych lub ustnych prac domowych.

Metody i kryteria oceniania:

Forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę.

Studenci otrzymują zaliczenie na ocenę po II semestrze nauki.

Ocena zaliczeniowa jest średnią ocen uzyskanych w trakcie semestru: za testy, prace pisemne, prace domowe, aktywność na zajęciach.

Warunki zaliczenia przedmiotu:

- zaliczenie na min. 51% wszystkich kartkówek leksykalnych,

-zaliczenie na min. 51% zadań na platformie EduPortal,

- napisanie testu umiejętnościowego,

- napisanie prac pisemnych,

- aktywność w czasie zajęć warsztatowych oraz projektów grupowych

- regularne uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze)

W przypadku nadprogramowej nieobecności studenta, obowiązany jest on do ustnego streszczenia artykułu/filmu nawiązującego do tematyki związanej z dziedziną kierunkową o długości tekstu lub skryptu jednej strony A4 (ok. 1800 znaków) w czasie konsultacji oraz zaliczenie wszelkich zaległych prac w ciągu dwóch tygodni od nieobecności lub testu.  Opuszczenie przez studenta więcej niż połowy zajęć jest podstawą do braku otrzymania zaliczenia a ewentualne zaliczenie przedmiotu ustalane będzie indywidualnie w porozumieniu z wydziałem.

Skala ocen: 91-100 bdb 81-90 db+ 71-80 db 61-70 dst+ 51-59 dst

W zależności od obowiązujących regulacji, zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego lub egzaminu końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, także w formie testu na internetowej platformie edukacyjnej.

Zakres tematów:

Zakres tematów:

Sen i jego rola. Konsekwencje braku snu

Wielorakie inteligencje i teoria stylów uczenia się z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami według zasad projektowania uniwersalnego.

Typy osobowości. Teoria Carla Junga o typach osobowości. Test Myers-Briggs służący do określenia typu osobowości.

Pamięć i techniki zapamiętywania. Dysfunkcje pamięci.

Sztuczna inteligencja. Zalety i zagrożenia. Rozwój tzw. 'Internet of things'/ 'Internet rzeczy'.

Media w dzisiejszym świecie – język mediów. Społeczeństwo sieciowe. FOMO- Fear of Missing Out and JOMO – Joy of Missing Out . Wpływ nowych technologii na społeczne i zawodowe życie człowieka. Nowoczesne technologie w służbie osobom ze szczególnymi potrzebami w odpowiedzi na koncepcję projektowania uniwersalnego.

Różnorodność kulturowa. Szok kulturowy.

Metody dydaktyczne:

Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie/dyskusja, pisanie, czytanie, słuchanie. Podczas zajęć używane są różnorodne formy przekazu informacji oraz zaangażowania studentów do pracy (multimedia, zadania w formie papierowej lub elektronicznej, praca indywidualna, w parach lub grupach, burza mózgu, itd.) zgodnie z koncepcją projektowania uniwersalnego. Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych (kartkówki leksykalne oraz raz w semestrze test umiejętnościowy), zadań praktycznych, krótkich pisemnych lub ustnych prac domowych, zapewniając studentom różnorodnych form ekspresji i prezentowania wiedzy i kompetencji według jednej z zasad projektowania uniwersalnego w edukacji.

W razie konieczności realizowania części zajęć w formie zdalnej, zajęcia prowadzone będą w formie wideokonferencji i/lub e-learningu na platformie eduPortal lub Teams.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Iwona Kubas 20/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Iwona Kubas 19/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)