Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski 4 500-KS1-2JA4
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

https://www.mindtools.com/pages/article/newTCS_82.htm

https://www.mindtools.com/avn893g/the-holmes-and-rahe-stress-scale

https://www.youtube.com/watch?v=xvDuqW9SFT8

http://www.youtube.com/watch?v=mUCODUvKbzE&feature=related

https://www.elllo.org/english/1351/T1360-Warren-Choices.htm

http://www.elllo.org/english/1101/1126-Kat-Censorship.htm

http://www.ediplomat.com/np/cultural_etiquette/cultural_etiquette.htm http://westsidetoastmasters.com/resources/book_of_body_language/chap5.html

http://learnenglishteens.britishcouncil.org/study-break/video-zone/can-dogs-sense-emotion

https://www.youtube.com/watch?v=QFk3e5PcK7s

http://www.nytimes.com/2012/04/03/science/clothes-and-self-perception.html

https://learning.blogs.nytimes.com/2012/04/04/its-not-all-in-your-head-designing-embodied-cognition-experiments/?_r=0

http://faculty.washington.edu/chudler/words.html#seffect

http://faculty.washington.edu/chudler/colors3.html

http://faculty.washington.edu/chudler/java/ready.html

https://www.youtube.com/watch?v=0KoppOqOUWg

https://www.youtube.com/watch?v=5pWXaPoKYHY&t=12s

https://www.ted.com/talks/richard_e_cytowic_what_color_is_tuesday_exploring_synesthesia

https://ed.ted.com/lessons/what-color-is-tuesday-exploring-synesthesia-richard-e-cytowic

https://www.ted.com/talks/neil_harbisson_i_listen_to_color

oraz materialy dydaktyczne ze stron:

https://www.ted.com/

https://ed.ted.com/

http://study.com/

linguahouse.com

breakingnewsenglish.com

https://scholar.google.pl/

www.warsawvoice.pl

www.bbc.com/news

www.onestopenglish.com

https://en.wikipedia.org/wiki/Index_of_cognitive_science_articles

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Nauki_społeczne

https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Social_sciences

http://www.englishclub.com

https://www.ielts-exam.net/ielts_reading/

Bermúdez, J. L., 2014. Cognitive Science An Introduction to the Science of the Mind, Cambridge University Press, Cambridge

Efekty uczenia się:

Wiedza, absolwent zna i rozumie:

KP6_WG1, podstawowe pojęcia dyscyplin składowych kognitywistyki i komunikacji

KP6_WG7, rolę języka i innych systemów semiotycznych jako narzędzi poznania i komunikacji

Umiejętności, absolwent potrafi:

KP6_UK9, posługiwać się językiem angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

KP6_UW7, posługiwać się technologiami i narzędziami informatycznymi do pozyskiwania informacji oraz wspomagania procesów poznawczych i komunikacyjnych

KP6_UW9, przeprowadzić analizę logiczną wypowiedzi językowej z uwagi na jej wartość poznawczą i komunikacyjną

KP6_UK2, porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami dyscyplin kognitywistycznych – w języku polskim i angielskim

Kompetencje społeczne absolwent jest gotów do::

KP6_KK1, przyjmowania postawy krytycznej w dyskusjach naukowych i światopoglądowych oraz uznawania znaczenia wiedzy i racjonalnej argumentacji

KP6_KK2, bycia otwartym na nowe tendencje we współczesnej nauce i w społeczeństwie oraz zasięgania opinii ekspertów w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych

KP6_KR1, podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz kompetencji osobistych, w tym etycznych

Sposoby weryfikacji i oceny efektów uczenia się osiągniętych przez studenta : ocena ciągła na podstawie aktywności na zajęciach, prezentacji indywidualnych lub zespołowych prac projektowych, dyskusji, okresowych sprawdzianów, pisemnych lub ustnych prac domowych.

Metody i kryteria oceniania:

Studenci otrzymują zaliczenie na ocenę po IV semestrze nauki. Przedmiot kończy się egzaminem.

Ocena zaliczeniowa jest średnią ocen uzyskanych w trakcie semestru: za testy, prace pisemne, prace domowe, aktywność na zajęciach, oraz zadania na platformie eduPortal lub Teams (jeśli dotyczy).

Warunki zaliczenia przedmiotu:

- zaliczenie na min. 51% wszystkich kartkówek leksykalnych,

-zaliczenie na min. 51% wszystkich zadań w formie e-learning,

- napisanie testu umiejętnościowego,

- prezentacja kierunkowa,

- napisanie prac pisemnych,

- aktywność w czasie zajęć warsztatowych oraz projektów grupowych

- regularne uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze)

W przypadku nadprogramowej nieobecności studenta, obowiązany jest on do ustnego streszczenia artykułu/filmu nawiązującego do tematyki związanej z dziedziną kierunkową o długości tekstu lub skryptu jednej strony A4 (ok. 1800 znaków) w czasie konsultacji oraz zaliczenie wszelkich zaległych prac w ciągu dwóch tygodni od nieobecności lub testu. Opuszczenie przez studenta więcej niż połowy zajęć jest podstawą do braku otrzymania zaliczenia a ewentualne zaliczenie przedmiotu ustalane będzie indywidualnie w porozumieniu z wydziałem.

Skala ocen: 91-100 bdb 81-90 db+ 71-80 db 61-70 dst+ 51-59 dst

Warunki zdania Egzaminu po IV semestrze:

Uzyskanie przynajmniej 51% punktów z egzaminu.

W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia egzaminu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

Zakres tematów:

- Mechanizm stresu i jego wpływ na organizm człowieka.

- Geniusze/ savanci. Cudowne dzieci (prodigy children).

- Stereotypy w myśleniu o płci. Płeć biologiczna i kulturowa.

- Komunikacja społeczna - bariery komunikacyjne. Język politycznie poprawny oraz inkluzywny z uwzględnieniem koncepcji projektowania uniwersalnego.

- Rodzaje emocji. Rozpoznawanie i wyrażanie emocji.

- Kreatywne myślenie

- Zdolności poznawcze / embodied cognition

- Niektóre neurologiczne problemy związane z percepcją; synestezja, achromatopsja itp.

- Tematy wybrane przez studentów w ramach prezentacji z uwzględnieniem treści i terminologii kierunkowej

Metody dydaktyczne:

Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie/dyskusja, pisanie, czytanie, słuchanie. Podczas zajęć używane są różnorodne formy przekazu informacji oraz zaangażowania studentów do pracy (multimedia, zadania w formie papierowej lub elektronicznej, praca indywidualna, w parach lub grupach, burza mózgu, itd.) zgodnie z koncepcją projektowania uniwersalnego. Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych (kartkówki leksykalne oraz raz w semestrze test umiejętnościowy), zadań praktycznych, krótkich pisemnych lub ustnych prac domowych, zapewniając studentom różnorodnych form ekspresji i prezentowania wiedzy i kompetencji według jednej z zasad projektowania uniwersalnego w edukacji.

W razie konieczności realizowania części zajęć w formie zdalnej, zajęcia prowadzone będą w formie wideokonferencji i/lub e-learningu na platformie eduPortal lub Teams.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Iwona Kubas 20/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Iwona Kubas 19/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)