Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium doktoranckie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 260-SDF3-1SEM1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0223) Filozofia i etyka Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium doktoranckie
Jednostka: Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych
Grupy: Szkoła doktorska SDNH 1 rok
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Seminarium doktoranckie ma na celu wsparcie doktoranta w samodzielnym przygotowaniu rozprawy doktorskiej pod opieką naukową promotora.

Pełny opis:

W ramach seminarium, prowadzonego w formie indywidualnych konsultacji, doktorant poszerza swoją wiedzę w temacie prowadzonych badań, zdobywa wiedzę w zakresie tworzenia tekstu naukowego oraz doskonali swój warsztat filozoficzny. W trakcie pierwszego roku doktorant opracowuje Indywidualny Plan Badawczy. W trakcie kolejnych lat doktorant konsultuje efekty kolejnych etapów badań stanowiących podstawę pracy doktorskiej oraz elementy realizacji Planu Badawczego.

Dane szczegółowe::

- rodzaj przedmiotu: obligatoryjny

- dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, filozofia

- rok studiów I-IV, semestr I-VIII

- liczb godzin zajęć dydaktycznych: 120

Literatura:

Literatura dopasowana do tematyki pracy doktorskiej: dobierana na bieżąco zgodnie z indywidualnymi potrzebami doktoranta i w zależności od etapu prac nad rozprawą.

Efekty uczenia się:

SD_WG02,

SD_WG04,

SD_UW01,

SD_UW02,

SD_UW03,

SD_UK03,

SD_UK04,

SD_KK01,

SD_KK02,

SD_KK03,

SD_KO01

Metody i kryteria oceniania:

Metody: dyskusja, konsultacje, analiza tekstu

Kryteria oceny: aktywność doktoranta oraz efektywność pracy (postęp w zakresie kolejnych etapów przygotowywania rozprawy doktorskiej).

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Kowalska
Prowadzący grup: Wioletta Kowalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria doktoranckie

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Seminarium na pierwszym roku studiów służy wspomożeniu doktorantki w opracowaniu koncepcji rozprawy doktorskiej poprzez dyskusję nad wybraną literaturą oraz projektami samej doktorantki.

Pełny opis:

Na spotkaniach seminaryjnych doktorantka przedstawia koncepcję rozprawy, analizuje pod kierunkiem promotora wybraną literaturę przedmiotu, referuje przygotowywane artykuły i planowane wystąpienia konferencyjne oraz indywidualny plan badawczy.

Literatura:

1. Bolognesi, M., Werkmann Horvat, A. (2023), The metaphor Compass. Directions for Metaphor Research in Language, Cognition, Communication, and Creativity, London/New York: Routledge.

2. Jäkel, O. (2003), Metafory w abstrakcyjnych domenach dyskursu, tłum. M. Banaś, B. Drąg, Kraków: Uniwersitas.

3. Benedek, M., Beaty, R., Jauk, E., Koschutnig, K., Fink, A., Silvia, P.J., Dunst, B., Neubauer, A.N., (2014), Creating metaphors: The neural basis of figurative language production, „NeuroImage” 90 (99/106), DOI: 10.1016/j.neuroimage.2013.12.046

4. Faust, M., Kenett, Y.N., (2014), Rigidity, chaos and integration: Hemispheric interaction and individual differences in metaphor comprehension, „Frontiers in Human Neuroscience”, 8, Article 511. rticle 511, https://doi.org/10.3389/fnhum.2014.00511

5. Klooster, N., McQuire, M., Grossman, M., McMillan, C., Chatterjee, A., Cardillo, E. (2020), The neural basis of metaphor comprehension: Evidence from left hemisphere degeneration, „Neurobiology of Language”, 1(4),474–491, https://doi.org/10.31234/osf.io/xzfky

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)