PNJA - pisanie akademickie 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AG1-1PWR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA - pisanie akademickie 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk.z językiem niemieckim - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska z niemieckim 1 rok sem. zimowy 1 stopień Filologia angielska z niemieckim 1 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Kurs pisania akademickiego jest przeznaczony dla studentów pierwszego roku filologii angielskiej i jest częścią trzyletniego cyklu przygotowującego ich do pisania prac naukowych, w tym licencjatu. Po zakończeniu rocznego kursu pisania akademickiego, podczas którego studenci przećwiczą pisanie tekstów krótkich (jednoakapitowych) i dłuższych (5-6-akapitowych), powinni być gotowi do kolejnego etapu przygotowania do pisania tekstu naukowego opatrzonego aparatem badawczym (przypisy i bibliografia), jakim będzie esej polemiczny. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy Dziedzina nauki: nauki humanistyczne Rok studiów/semestr: I rok studiów stacjonarnych I stopnia, semestr 1 i 2 Wymagania wstępne: znajomość języka angielskiego na poziomie B2 Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 48 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: dyskusja, praca indywidualna, w parach i grupach, metoda ćwiczeń oraz metoda pracy z tekstem. Ilość punktów ECTS: 5 ECTS Bilans nakładu pracy studenta Rodzaj aktywności: Udział w ćwiczeniach: 48 godzin (1,92 ECTS) Przygotowanie do zajęć: 20 godzin (0,8 ECTS) Przygotowanie do kontrolnych prac pisemnych lub ustnych: 20 godzin (0,8 ECTS) Przygotowanie pisemnych prac domowych: 25 godzin (1 ECTS) Udział w konsultacjach: 4 godziny (0,16 ECTS) Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim: 5+3=8 godzin godzin (0,32 ECTS) Razem: 125 godzin (5 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 55 godziny (2,2 ECTS) Nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 70 godzin (2,8 ECTS) |
Literatura: |
A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005 H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999. I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998. M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się: KP6_WG1 - student zna zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi KP6_WG4 - student zna terminologię ogólną oraz podstawowy aparat metodologii badań z zakresu językoznawstwa KP6_WG9 - student podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji KP6_WK1 - student zna problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji KP6_UW4 - student potrafi przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KP6_UW6 - student potrafi dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjnokomunikacyjne (ICT) KP6_UK4 - student potrafi brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich KP6_UK5 - student potrafi posługiwać się kierunkowym językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KP6_UO1 - student potrafi planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole KP6_UU1 - student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie KP6_KK1 - student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy KP6_KK2 - student jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KP6_KO3 - student jest gotów do świadomego pielęgnowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy KP6_KO4 - student jest gotowy do tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa KP6_KO5 - student jest gotów do uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach Końcowa ocena z kursu wynika z ocen prac dostarczanych przez studentów. Akapity i eseje są oceniane pod względem: 1) kompozycji i stylu (formalnego), 2) poprawnego zastosowanego słownictwa (akademickiego) i struktur gramatycznych 3)logiki i rzetelności wywodu. Podstawą zaliczenia jest: • Aktywny udział w zajęciach (obecność wg. regulaminu studiów) • Ocena prac pisemnych na zadany temat w ramach pracy własnej studenta. • Przygotowywania zadań́ domowych. • Prace pisanie w trakcie zajęć. Ocena końcowa nie jest średnią ocen z poszczególnych esejów! Ważnym kryterium jest postęp. Jeżeli student początkowo słabo sobie radzi z zadaniami, ale kolejne prace są coraz lepsze, liczyć się będą oceny z tych ostatnich. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Weronika Morozewicz | |
Prowadzący grup: | Weronika Morozewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych. |
|
Pełny opis: |
Kurs pisania akademickiego obejmuje instrukcję praktycznych technik pisania tekstów przygotowujących do tworzenia prac akademickich, oraz wdrożenie jej w praktykę tworzenia tychże. Studenci zaczynają od form krótkich, typu tekstów jednoakapitowa, żeby następnie przejść do form dłuższych, typu pięcioakapitowy (lub dłuższy) esej akademicki. Studenci zapoznają się z zasadami i dyscypliną organizacji tekstu (kompozycji) typu: ogólnoinformacyjnego, przeprowadzonego chronologicznie, opisującego proces, porównawczego oraz przyczynowo-skutkowego. W celu nieustannego wzbogacania słownictwa studenci zobowiązani są do prowadzenia dziennika z cotygodniowymi wpisami na temat przeczytanych artykułów z czasopism akademickich. Oprócz nowych słów, studenci zapoznają się również praktycznie z zasadami kompozycji tekstów akademickich, jak również z formatami przypisów i bibliografii. Słownictwo poszerzanie jest również poprzez ćwiczenia z podręczników języka akademickiego. |
|
Literatura: |
A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005 H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999. I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998. M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Weronika Morozewicz | |
Prowadzący grup: | Weronika Morozewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych. |
|
Pełny opis: |
Ilość punktów ECTS: 5 ECTS Bilans nakładu pracy studenta Rodzaj aktywności: Udział w ćwiczeniach: 48 godzin (1,92 ECTS) Przygotowanie do zajęć: 20 godzin (0,8 ECTS) Przygotowanie do kontrolnych prac pisemnych lub ustnych: 20 godzin (0,8 ECTS) Przygotowanie pisemnych prac domowych: 25 godzin (1 ECTS) Udział w konsultacjach: 4 godziny (0,16 ECTS) Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim: 5+3=8 godzin godzin (0,32 ECTS) Razem: 125 godzin (5 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 55 godziny (2,2 ECTS) Nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 70 godzin (2,8 ECTS) |
|
Literatura: |
A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005 H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999. I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998. M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych. |
|
Pełny opis: |
Ilość punktów ECTS: 5 ECTS Bilans nakładu pracy studenta Rodzaj aktywności: Udział w ćwiczeniach: 48 godzin (1,92 ECTS) Przygotowanie do zajęć: 20 godzin (0,8 ECTS) Przygotowanie do kontrolnych prac pisemnych lub ustnych: 20 godzin (0,8 ECTS) Przygotowanie pisemnych prac domowych: 25 godzin (1 ECTS) Udział w konsultacjach: 4 godziny (0,16 ECTS) Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim: 5+3=8 godzin godzin (0,32 ECTS) Razem: 125 godzin (5 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 55 godziny (2,2 ECTS) Nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 70 godzin (2,8 ECTS) |
|
Literatura: |
A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005 H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999. I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998. M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.