Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJA - pisanie akademickie 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AG1-1PWR
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: PNJA - pisanie akademickie 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk.z językiem niemieckim - przedmioty obowiązkowe
Filologia angielska z niemieckim 1 rok sem. zimowy 1 stopień
Filologia angielska z niemieckim 1 rok sem.letni 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Kurs pisania akademickiego jest przeznaczony dla studentów pierwszego roku filologii angielskiej i jest częścią trzyletniego cyklu przygotowującego ich do pisania prac naukowych, w tym licencjatu.

Po zakończeniu rocznego kursu pisania akademickiego, podczas którego studenci przećwiczą pisanie tekstów krótkich (jednoakapitowych) i dłuższych (5-6-akapitowych), powinni być gotowi do kolejnego etapu przygotowania do pisania tekstu naukowego opatrzonego aparatem badawczym (przypisy i bibliografia), jakim będzie esej polemiczny.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Słownictwo

Gramatyka praktyczna

Fonetyka praktyczna

Umiejętności łączone

Pisanie akademickie

Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy

Dziedzina nauki: nauki humanistyczne

Rok studiów/semestr: I rok studiów stacjonarnych I stopnia, semestr 1 i 2

Wymagania wstępne: znajomość języka angielskiego na poziomie B2

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 48 godz., ćwiczenia

Metody dydaktyczne: dyskusja, praca indywidualna, w parach i grupach, metoda ćwiczeń oraz metoda pracy z tekstem.

Ilość punktów ECTS: 5 ECTS

Bilans nakładu pracy studenta

Rodzaj aktywności:

Udział w ćwiczeniach: 48 godzin (1,92 ECTS)

Przygotowanie do zajęć: 20 godzin (0,8 ECTS)

Przygotowanie do kontrolnych prac pisemnych lub ustnych: 20 godzin (0,8 ECTS)

Przygotowanie pisemnych prac domowych: 25 godzin (1 ECTS)

Udział w konsultacjach: 4 godziny (0,16 ECTS)

Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim: 5+3=8 godzin godzin (0,32 ECTS)

Razem: 125 godzin (5 ECTS)

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 55 godziny (2,2 ECTS)

Nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 70 godzin (2,8 ECTS)

Literatura:

A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005

H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999.

I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998.

M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008.

Efekty uczenia się:

Efekty uczenia się:

KP6_WG1 - student zna zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi

KP6_WG4 - student zna terminologię ogólną oraz podstawowy aparat metodologii badań z zakresu językoznawstwa

KP6_WG9 - student podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu

komunikacji

KP6_WK1 - student zna problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami

współczesnej cywilizacji

KP6_UW4 - student potrafi przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod

filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym

KP6_UW6 - student potrafi dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjnokomunikacyjne (ICT)

KP6_UK4 - student potrafi brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich

KP6_UK5 - student potrafi posługiwać się kierunkowym językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu

Kształcenia Językowego

KP6_UO1 - student potrafi planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole

KP6_UU1 - student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie

KP6_KK1 - student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy KP6_KK2 - student jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych

KP6_KO3 - student jest gotów do świadomego pielęgnowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy

KP6_KO4 - student jest gotowy do tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego

religijnie społeczeństwa

KP6_KO5 - student jest gotów do uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach

Metody i kryteria oceniania:

Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach

Końcowa ocena z kursu wynika z ocen prac dostarczanych przez studentów.

Akapity i eseje są oceniane pod względem:

1) kompozycji i stylu (formalnego),

2) poprawnego zastosowanego słownictwa (akademickiego) i struktur gramatycznych

3)logiki i rzetelności wywodu.

Podstawą zaliczenia jest:

• Aktywny udział w zajęciach (obecność wg. regulaminu studiów)

• Ocena prac pisemnych na zadany temat w ramach pracy własnej studenta.

• Przygotowywania zadań́ domowych.

• Prace pisanie w trakcie zajęć.

Ocena końcowa nie jest średnią ocen z poszczególnych esejów! Ważnym kryterium jest postęp. Jeżeli student początkowo słabo sobie radzi z zadaniami, ale kolejne prace są coraz lepsze, liczyć się będą oceny z tych ostatnich.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 48 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Weronika Morozewicz
Prowadzący grup: Weronika Morozewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych.

Pełny opis:

Kurs pisania akademickiego obejmuje instrukcję praktycznych technik pisania tekstów przygotowujących do tworzenia prac akademickich, oraz wdrożenie jej w praktykę tworzenia tychże. Studenci zaczynają od form krótkich, typu tekstów jednoakapitowa, żeby następnie przejść do form dłuższych, typu pięcioakapitowy (lub dłuższy) esej akademicki. Studenci zapoznają się z zasadami i dyscypliną organizacji tekstu (kompozycji) typu: ogólnoinformacyjnego, przeprowadzonego chronologicznie, opisującego proces, porównawczego oraz przyczynowo-skutkowego.

W celu nieustannego wzbogacania słownictwa studenci zobowiązani są do prowadzenia dziennika z cotygodniowymi wpisami na temat przeczytanych artykułów z czasopism akademickich. Oprócz nowych słów, studenci zapoznają się również praktycznie z zasadami kompozycji tekstów akademickich, jak również z formatami przypisów i bibliografii.

Słownictwo poszerzanie jest również poprzez ćwiczenia z podręczników języka akademickiego.

Literatura:

A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005

H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999.

I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998.

M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 48 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Weronika Morozewicz
Prowadzący grup: Weronika Morozewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Słownictwo

Gramatyka praktyczna

Fonetyka praktyczna

Umiejętności łączone

Pisanie akademickie

Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych.

Pełny opis:

Ilość punktów ECTS: 5 ECTS

Bilans nakładu pracy studenta

Rodzaj aktywności:

Udział w ćwiczeniach: 48 godzin (1,92 ECTS)

Przygotowanie do zajęć: 20 godzin (0,8 ECTS)

Przygotowanie do kontrolnych prac pisemnych lub ustnych: 20 godzin (0,8 ECTS)

Przygotowanie pisemnych prac domowych: 25 godzin (1 ECTS)

Udział w konsultacjach: 4 godziny (0,16 ECTS)

Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim: 5+3=8 godzin godzin (0,32 ECTS)

Razem: 125 godzin (5 ECTS)

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 55 godziny (2,2 ECTS)

Nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 70 godzin (2,8 ECTS)

Literatura:

A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005

H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999.

I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998.

M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 48 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Słownictwo

Gramatyka praktyczna

Fonetyka praktyczna

Umiejętności łączone

Pisanie akademickie

Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych.

Pełny opis:

Ilość punktów ECTS: 5 ECTS

Bilans nakładu pracy studenta

Rodzaj aktywności:

Udział w ćwiczeniach: 48 godzin (1,92 ECTS)

Przygotowanie do zajęć: 20 godzin (0,8 ECTS)

Przygotowanie do kontrolnych prac pisemnych lub ustnych: 20 godzin (0,8 ECTS)

Przygotowanie pisemnych prac domowych: 25 godzin (1 ECTS)

Udział w konsultacjach: 4 godziny (0,16 ECTS)

Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim: 5+3=8 godzin godzin (0,32 ECTS)

Razem: 125 godzin (5 ECTS)

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 55 godziny (2,2 ECTS)

Nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 70 godzin (2,8 ECTS)

Literatura:

A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005

H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999.

I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998.

M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)