Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJA - umiejętności łączone 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AG1-3PJS
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJA - umiejętności łączone 3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk.z językiem niemieckim - przedmioty obowiązkowe
Filologia angielska z niemieckim 3 rok sem. letni 1 stopień
Filologia angielska z niemieckim 3 rok sem. zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

EK - wiedza

1. Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z przedmiotów objętych kursem. K_W13 K_W04 K_W02

EK - umiejętności

1. Student potrafi samodzielnie i biegle posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Języka (ESOKJ), stosując różnorodne struktury leksykalne, różniące się gramatycznie i fonetycznie poprawne. K_U08 K_U09

2. Student rozumie większość języka mówionego w różnych dziedzinach życia. W zasadzie rozumie każdego rozmówcę, choć może prosić o potwierdzenie wyjaśnienia szczegółów, zwłaszcza gdy rozmówca posługuje się niestandardowym akcentem lub nieznanym dialektem. K_U08

3. Student potrafi samodzielnie przygotowywać dłuższe wypowiedzi naukowe (w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej). K_U02 K_U11 K_U13

4. Student potrafi korzystać z informacji zawartych w innych tekstach zgodnie z prawem autorskim i z zachowaniem wszelkich wymagań technicznych. K_U01 K_U03 K_U07 K_U10

EK - kompetencje

1. Wykształcił postawę systematycznej i dobrze zorganizowanej pracy w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności. K_K01 K_K04

Skrócony opis:

Student potrafi skonstruować wypowiedź pisemną (esej) w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej.

Po ukończeniu kursu student:

• rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego;

• swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem,

rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze;

• potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację;

• rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi;

• jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji;

• umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich;

• swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem;

• rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych;

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki.

Forma studiów: stacjonarne.

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Rok studiów/semestr: III rok, semestr 1 i 2.

Wskaźniki ilościowe

10 pkt. ECTS

Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w zajęciach: 120 h

-wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 165 h (ECTS: 5,5)

45 h (konsultacje + egzamin)

- praca własna studenta (przygotowanie do zajęć i kolokwiów pisemnych): 135 h (4,5 ECTS)

Metody dydaktyczne: heurystyczna, problemowa, podająca, warsztatowa

Literatura:

Szczegółowy wykaz literatury znajduje się w sylabusie B.

Efekty uczenia się:

KP6_WG1, KP6_WG4, KP6_WG9, KP6_WK1

KP6_UW4, KP6_UW6, KP6_UK4, KP6_UK5, KP6_UO1, KP6_UU1

KP6_KK1, KP6_KK2, KP6_KO3, KP6_KO4, KP6_KO5

1. Student potrafi wykorzystać informacje zawarte w innych tekstach w poszanowaniu praw autorskich i zachowując wszelkie wymagania techniczne.

2. Student potrafi samodzielnie przygotować dłuższe pisemne wypowiedzi akademickie.

3. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki języka angielskiego.

4. Student potrafi skonstruować poprawny pod względem językowym, logiczny, spójny i dobrze uzasadniony ‘argumentative essay’

TREŚCI KSZTAŁCENIA:

- zaawansowane środki językowe konieczne do precyzyjnego formułowania myśli, akcentowania i różnicowania fragmentów wypowiedzi, w tym: zaawansowane

słownictwo tematyczne, synonimy, antonimy, wyrażenia idiomatyczne itd. oraz złożone struktury gramatyczne

- komponowanie wypowiedzi pisemnych we właściwym rejestrze językowym oraz użyciem odpowiednich struktur (argumentacja za i przeciw, wyrażanie związku

przyczynowo-skutkowego, porównanie i kontrastowanie)

- formułowanie interpretacji oraz komentarzy na temat przeczytanych treści według kanonu akademickiego

- rozwijanie umiejętności operowanie różnymi stylami i rejestrami językowymi

- rozwijanie umiejętności analitycznego myślenia

Metody i kryteria oceniania:

Najwyższy wynik, jaki można uzyskać w jednym semestrze to 100 punktów (ocena końcowa 5).

Skala ocen przedstawia się następująco:

91-100% = 5

81-90% = 4,5

71-80% = 4

61-70% = 3,5

51-60% = 3

Nie ma powtórek quizów, testów i zadań pisemnych, chyba że uczeń przedstawi zaświadczenie lekarskie lub inny dokument usprawiedliwiający nieobecność.

NIE MA EGZAMINU KOŃCOWEGO. Ocenianie ma charakter ciągły. Punkty mogą być przyznawane na każdych zajęciach. Udział w dyskusji/rozmowie podczas zajęć jest jednym z wymogów otrzymania zaliczenia.

Uczniowie otrzymują punkty za osiągnięcia w nauce, sprawdzane za pomocą: testów i quizów; pracy nad zadaniami leksykalnymi; czytania ze zrozumieniem; wypowiadanie się na wybrany przez studenta temat; zaangażowanie w zajęcia (CP); umiejętność ustnego i pisemnego wyrażania opinii, pomysłów i sugestii oraz zadawania pytań i formułowania logicznych i stosownych odpowiedzi; używanie właściwego rejestru; wykorzystywanie i rozwijanie umiejętności mediacji i prowadzenia rozmowy.

Oświadczenie o niepełnosprawności: Wszystkich studenci, którzy spełniają wymagania akademickie dotyczące uczestnictwa mogą brać udział w zajęciach. Każdy student z udokumentowaną niepełnosprawnością, który z powyższego względu potrzebuje dostosowania zajęć lub trybu oceniania powinien w tym celu skontaktować się z nauczycielem. Prosimy również o kontakt z dziekanem d/s studentów niepełnosprawncych.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Ebelashvili
Prowadzący grup: Diana Ebelashvili
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Ebelashvili
Prowadzący grup: Diana Ebelashvili
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia o charakterze umiejętności łączonych, praktyczna nauka języka angielskiego

Pełny opis:

Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych.

Literatura:

Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów.

Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman.

• Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP.

• Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP.

• Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann.

• Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild.

• Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.

• Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP.

• Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia o charakterze umiejętności łączonych, praktyczna nauka języka angielskiego

Pełny opis:

Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych.

Literatura:

Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów.

Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman.

• Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP.

• Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP.

• Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann.

• Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild.

• Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.

• Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP.

• Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)