PNJA - umiejętności łączone 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AG1-3PJS |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA - umiejętności łączone 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk.z językiem niemieckim - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska z niemieckim 3 rok sem. letni 1 stopień Filologia angielska z niemieckim 3 rok sem. zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | EK - wiedza 1. Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z przedmiotów objętych kursem. K_W13 K_W04 K_W02 EK - umiejętności 1. Student potrafi samodzielnie i biegle posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Języka (ESOKJ), stosując różnorodne struktury leksykalne, różniące się gramatycznie i fonetycznie poprawne. K_U08 K_U09 2. Student rozumie większość języka mówionego w różnych dziedzinach życia. W zasadzie rozumie każdego rozmówcę, choć może prosić o potwierdzenie wyjaśnienia szczegółów, zwłaszcza gdy rozmówca posługuje się niestandardowym akcentem lub nieznanym dialektem. K_U08 3. Student potrafi samodzielnie przygotowywać dłuższe wypowiedzi naukowe (w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej). K_U02 K_U11 K_U13 4. Student potrafi korzystać z informacji zawartych w innych tekstach zgodnie z prawem autorskim i z zachowaniem wszelkich wymagań technicznych. K_U01 K_U03 K_U07 K_U10 EK - kompetencje 1. Wykształcił postawę systematycznej i dobrze zorganizowanej pracy w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności. K_K01 K_K04 |
Skrócony opis: |
Student potrafi skonstruować wypowiedź pisemną (esej) w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej. Po ukończeniu kursu student: • rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego; • swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze; • potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację; • rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi; • jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji; • umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich; • swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem; • rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych; |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki. Forma studiów: stacjonarne. Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/semestr: III rok, semestr 1 i 2. Wskaźniki ilościowe 10 pkt. ECTS Bilans nakładu pracy studenta: - udział w zajęciach: 120 h -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 165 h (ECTS: 5,5) 45 h (konsultacje + egzamin) - praca własna studenta (przygotowanie do zajęć i kolokwiów pisemnych): 135 h (4,5 ECTS) Metody dydaktyczne: heurystyczna, problemowa, podająca, warsztatowa |
Literatura: |
Szczegółowy wykaz literatury znajduje się w sylabusie B. |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG1, KP6_WG4, KP6_WG9, KP6_WK1 KP6_UW4, KP6_UW6, KP6_UK4, KP6_UK5, KP6_UO1, KP6_UU1 KP6_KK1, KP6_KK2, KP6_KO3, KP6_KO4, KP6_KO5 1. Student potrafi wykorzystać informacje zawarte w innych tekstach w poszanowaniu praw autorskich i zachowując wszelkie wymagania techniczne. 2. Student potrafi samodzielnie przygotować dłuższe pisemne wypowiedzi akademickie. 3. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki języka angielskiego. 4. Student potrafi skonstruować poprawny pod względem językowym, logiczny, spójny i dobrze uzasadniony ‘argumentative essay’ TREŚCI KSZTAŁCENIA: - zaawansowane środki językowe konieczne do precyzyjnego formułowania myśli, akcentowania i różnicowania fragmentów wypowiedzi, w tym: zaawansowane słownictwo tematyczne, synonimy, antonimy, wyrażenia idiomatyczne itd. oraz złożone struktury gramatyczne - komponowanie wypowiedzi pisemnych we właściwym rejestrze językowym oraz użyciem odpowiednich struktur (argumentacja za i przeciw, wyrażanie związku przyczynowo-skutkowego, porównanie i kontrastowanie) - formułowanie interpretacji oraz komentarzy na temat przeczytanych treści według kanonu akademickiego - rozwijanie umiejętności operowanie różnymi stylami i rejestrami językowymi - rozwijanie umiejętności analitycznego myślenia |
Metody i kryteria oceniania: |
Najwyższy wynik, jaki można uzyskać w jednym semestrze to 100 punktów (ocena końcowa 5). Skala ocen przedstawia się następująco: 91-100% = 5 81-90% = 4,5 71-80% = 4 61-70% = 3,5 51-60% = 3 Nie ma powtórek quizów, testów i zadań pisemnych, chyba że uczeń przedstawi zaświadczenie lekarskie lub inny dokument usprawiedliwiający nieobecność. NIE MA EGZAMINU KOŃCOWEGO. Ocenianie ma charakter ciągły. Punkty mogą być przyznawane na każdych zajęciach. Udział w dyskusji/rozmowie podczas zajęć jest jednym z wymogów otrzymania zaliczenia. Uczniowie otrzymują punkty za osiągnięcia w nauce, sprawdzane za pomocą: testów i quizów; pracy nad zadaniami leksykalnymi; czytania ze zrozumieniem; wypowiadanie się na wybrany przez studenta temat; zaangażowanie w zajęcia (CP); umiejętność ustnego i pisemnego wyrażania opinii, pomysłów i sugestii oraz zadawania pytań i formułowania logicznych i stosownych odpowiedzi; używanie właściwego rejestru; wykorzystywanie i rozwijanie umiejętności mediacji i prowadzenia rozmowy. Oświadczenie o niepełnosprawności: Wszystkich studenci, którzy spełniają wymagania akademickie dotyczące uczestnictwa mogą brać udział w zajęciach. Każdy student z udokumentowaną niepełnosprawnością, który z powyższego względu potrzebuje dostosowania zajęć lub trybu oceniania powinien w tym celu skontaktować się z nauczycielem. Prosimy również o kontakt z dziekanem d/s studentów niepełnosprawncych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Ebelashvili | |
Prowadzący grup: | Diana Ebelashvili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Ebelashvili | |
Prowadzący grup: | Diana Ebelashvili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia o charakterze umiejętności łączonych, praktyczna nauka języka angielskiego |
|
Pełny opis: |
Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych. |
|
Literatura: |
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów. Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman. • Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP. • Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP. • Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann. • Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild. • Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman. • Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP. • Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia o charakterze umiejętności łączonych, praktyczna nauka języka angielskiego |
|
Pełny opis: |
Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych. |
|
Literatura: |
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów. Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman. • Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP. • Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP. • Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann. • Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild. • Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman. • Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP. • Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.