Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AG1-3SEM1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk.z językiem niemieckim - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska z niemieckim 3 rok sem. letni 1 stopień Filologia angielska z niemieckim 3 rok sem. zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
21.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | 1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy dyplomowej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych. 2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium. 3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy. 4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac. 5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej |
Skrócony opis: |
Kurs obejmuje: prezentację formalnych zasad i wymogów dotyczących pisania pracy dyplomowej, przygotowanie do sformułowania problemu badawczego i tematu pracy, dyskusje o zagadnieniach związanych z dziedziną, oraz systematyczne spotkania z Promotorem w celu omawiania i poprawiania poszczególnych fragmentów pracy. Celem kursu jest przygotowanie studenta napisania i obrony pracy licencjackiej. |
Pełny opis: |
Profil studi6w - ogdlnoakademicki Forma studi6w - stacjonarne Rodzaj przedmiotu - obowiqzkowy (M_14) Dziedzina i dyscyplina nauki - filologia angielska, językoznawsrwo ogólne Rok studi6w/semestr - III rok, semestr V i VI Wymagania wstępne - Zaliczony drugi rok studiów Liczba godzin zajg6 dydaktycznych: 2x30h=60h ćwiczenia Metody dydaktyczne - Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat dotyczący postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej Punkty ECTS 19 Bilans nakładu pracy studenta, liczba godzin Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów 2x30h+ 25h = 85; Przygotowanie referatu - 35h; Kwerenda biblioteczna - 50h; Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji - 60h; Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego - 90h; Przeprowadzenie badania eksperymentalnego: analiza definicji, ankiety, itd. 30h; Pisanie pracy - 80h; Kontakt mailowy z nauczycielem -20h; Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd. - 50h. Razem: 500 (odpowiada 19 pkt. ECTS) Wskaźniki ilosciowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h (4 pkt ECTS); Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat) i przygotowaniem pracy dyplomowej – zajęcia o charakterze praktycznym - 500h (19 pkt ECTS) |
Literatura: |
Zestaw źródeł krytycznych i literatury przedmiotu zależeć będzie od zainteresowań i potrzeb seminarzystów. |
Efekty uczenia się: |
KA6_WG1, KA6_WG2, KA6_WG3 KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG6 KA6_WG7, KA6_WG8, KA6_WG9 KA6_WG10, KA6_WG11, KA6_WK1 KA6_WK2, KA6_WK3 KA6_UW1, KA6_UW2, KA6_UW3 KA6_UW4, KA6_UW6, KA6_UW7 KA6_UK4, KA6_UO1, KA6_UU1 KA6_KK1, KA6_KK2 |
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin dyplomowy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Rozumko | |
Prowadzący grup: | Agata Rozumko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Brytyjska powieść historyczna w XX i XXI wieku. |
|
Pełny opis: |
Seminarium poświęcone brytyjskiej powieści historycznej XX i XXI wieku. Uczestnicy poznają cechy gatunkowe powieści historycznej, uczą się rozpoznawać jej liczne podgatunki. Wspólna lektura i analiza wybranych powieści współczesnych autorów brytyjskich przygotowuje studentów do podjęcia własnych badań. Prace powstające w ramach seminarium będą podejmowały zagadnienia: idei i wartości, interpretacji przeszłości przez pryzmat współczesności, literackiego przedstawienia emocji. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dzięcioł-Pędich | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Dzięcioł-Pędich | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Seminarium przeznaczone jest dla studentów, którzy chcieliby napisać pracę licencjacką z nauczania języka angielskiego. Kurs obejmuje: prezentację formalnych zasad i wymogów dotyczących pisania pracy dyplomowej, przygotowanie do sformułowania problemu badawczego i tematu pracy, dyskusje o zagadnieniach związanych z dziedziną, oraz systematyczne spotkania z Promotorem w celu omawiania i poprawiania poszczególnych fragmentów pracy. Celem kursu jest przygotowanie studenta do napisania i obrony pracy licencjackiej. |
|
Pełny opis: |
Seminarium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych językoznawstwem stosowany, którzy chcieliby napisać pracę licencjacką z nauczania języka angielskiego. Oczekuje się, że studenci będą pracować nad wybranym przez siebie tematem (zatwierdzonym przez promotora) lub tematem zaproponowanym przez promotora i związanym z dowolnie wybranym obszarem metodyki nauczania języka angielskiego np. język angielski specjalistyczny, specjalne potrzeby edukacyjne, zagadnienia queerowe, itd. Celem seminarium jest przygotowanie studenta do samodzielnego sformułowania problemu badawczego i planu pracy, zdobycia umiejętności studiowania literatury i jej krytycznej analizy, zebrania niezbędnych danych ich interpretowania, formułowania wniosków oraz napisania na tej podstawie pracy licencjackiej. Kurs obejmuje: prezentację formalnych zasad i wymogów dotyczących pisania pracy dyplomowej, dyskusje o zagadnieniach związanych z badaną dziedziną oraz systematyczne spotkania z Promotorem w celu omawiania i poprawiania poszczególnych fragmentów pracy. |
|
Literatura: |
Nie ma określonej listy lektur, ponieważ studenci wybierają różnorodne tematy w ramach szerokiego obszaru nauczania języka angielskiego jako obcego, nauczania angielskiego do celów specjalistycznych, nauczania angielskiego uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz inkluzywności, jednak zalecane są następujące książki: • Basturkmen, H. (2010). Developing courses in English for specific purposes. Basingstoke: Palgrave Macmillan. • Bruce, I. (2011). Theory and concepts of English for academic purposes. Basingstoke: Palgrave Macmillan. • Byram, M. (1997). Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon: Multilingual Matters. • Delaney, M. 2016. Special Educational Needs. Oxford: Oxford University Press. • Dudley-Evans, T., St John, M. J. (2007). Developments in English for Specific Purposes: A Multi-Disciplinary Approach. Cambridge: Cambridge University Press. • Gabryś-Barker, D. & Gałajda, D. (2016) (eds.), Positive psychology perspectives on foreign language learning and teaching. Cham, Switzerland: Springer, 213–229. • Gajewska, E., Sowa, M. (2014). „Refleksyjna praktyka w nauczaniu języka specjalistycznego”. Neofilolog 42(2), pp.155-165 • Harmer J. (2003) How to Teach English. Harlow: Pearson Longman. • Harmer, J. (2001) The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Longman. • Howe, W.A. (2014). Becoming a Multicultural Educator: Developing Awareness, Gaining Skills, and Taking Action. Los Angeles: Sage. • Kelly, Gerald (2000) How to Teach Pronunciation. Harlow: Pearson Longman. • Komorowska, Hanna (2004) Metodyka nauczania języków obcych. Fraszka Edukacyjna. • Kromos, J., Smith, A.M. (2012). Teaching Languages to Students with Specific Learning Differences. Bristol; Buffalo: Multilingual Matters. • Mercer, S. (2011). Language learner self-concept: Complexity, continuity and change. System 39.3, 335–346. • Mercer, S. (2011). Understanding learner agency as a complex dynamic system. System 39.4, 427–436. • Scrivener, Jim (1998) Learning Teaching. Macmillan Heinemann. • Thornbury, Scott (2004, 2009) How to Teach Grammar. Pearson Longman. • Thornbury, Scott (2000) How to Teach Vocabulary. Pearson Longman. • Tomlinson, B. (2011). Research for Materials Development in Language Learning: Evidence For Best Practice. Bloomsbury Academic. Dodatkowe materiały będą udostępniane w miarę potrzeb kursu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.