Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AG1-3SEM1
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk.z językiem niemieckim - przedmioty obowiązkowe
Filologia angielska z niemieckim 3 rok sem. letni 1 stopień
Filologia angielska z niemieckim 3 rok sem. zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 21.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy dyplomowej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych.

2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium.

3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy.

4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac.

5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej

Skrócony opis:

Kurs obejmuje: prezentację formalnych zasad i wymogów dotyczących pisania pracy dyplomowej, przygotowanie do sformułowania problemu badawczego i tematu pracy, dyskusje o zagadnieniach związanych z dziedziną, oraz systematyczne spotkania z Promotorem w celu omawiania i poprawiania poszczególnych fragmentów pracy. Celem kursu jest przygotowanie studenta napisania i obrony pracy licencjackiej.

Pełny opis:

Profil studi6w - ogdlnoakademicki

Forma studi6w - stacjonarne

Rodzaj przedmiotu - obowiqzkowy (M_14)

Dziedzina i dyscyplina nauki - filologia angielska, językoznawsrwo ogólne

Rok studi6w/semestr - III rok, semestr V i VI

Wymagania wstępne - Zaliczony drugi rok studiów

Liczba godzin zajg6 dydaktycznych: 2x30h=60h ćwiczenia

Metody dydaktyczne - Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat dotyczący postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej

Punkty ECTS 19

Bilans nakładu pracy studenta, liczba godzin Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów 2x30h+ 25h = 85; Przygotowanie referatu - 35h; Kwerenda biblioteczna - 50h; Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji - 60h; Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego - 90h; Przeprowadzenie badania eksperymentalnego: analiza definicji, ankiety, itd. 30h; Pisanie pracy - 80h; Kontakt mailowy z nauczycielem -20h; Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd. - 50h. Razem: 500 (odpowiada 19 pkt. ECTS)

Wskaźniki ilosciowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h (4 pkt ECTS); Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat) i przygotowaniem pracy dyplomowej – zajęcia o charakterze praktycznym - 500h (19 pkt ECTS)

Literatura:

Zestaw źródeł krytycznych i literatury przedmiotu zależeć będzie od zainteresowań i potrzeb seminarzystów.

Efekty uczenia się:

KA6_WG1, KA6_WG2,

KA6_WG3

KA6_WG4, KA6_WG5,

KA6_WG6

KA6_WG7, KA6_WG8,

KA6_WG9

KA6_WG10, KA6_WG11, KA6_WK1

KA6_WK2,

KA6_WK3

KA6_UW1, KA6_UW2,

KA6_UW3

KA6_UW4, KA6_UW6,

KA6_UW7

KA6_UK4,

KA6_UO1,

KA6_UU1

KA6_KK1,

KA6_KK2

Metody i kryteria oceniania:

egzamin dyplomowy

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Rozumko
Prowadzący grup: Agata Rozumko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie
Skrócony opis:

Brytyjska powieść historyczna w XX i XXI wieku.

Pełny opis:

Seminarium poświęcone brytyjskiej powieści historycznej XX i XXI wieku. Uczestnicy poznają cechy gatunkowe powieści historycznej, uczą się rozpoznawać jej liczne podgatunki. Wspólna lektura i analiza wybranych powieści współczesnych autorów brytyjskich przygotowuje studentów do podjęcia własnych badań. Prace powstające w ramach seminarium będą podejmowały zagadnienia: idei i wartości, interpretacji przeszłości przez pryzmat współczesności, literackiego przedstawienia emocji.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Dzięcioł-Pędich
Prowadzący grup: Agnieszka Dzięcioł-Pędich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria licencjackie

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Seminarium przeznaczone jest dla studentów, którzy chcieliby napisać pracę licencjacką z nauczania języka angielskiego. Kurs obejmuje: prezentację formalnych zasad i wymogów dotyczących pisania pracy dyplomowej, przygotowanie do sformułowania problemu badawczego i tematu pracy, dyskusje o zagadnieniach związanych z dziedziną, oraz systematyczne spotkania z Promotorem w celu omawiania i poprawiania poszczególnych fragmentów pracy. Celem kursu jest przygotowanie studenta do napisania i obrony pracy licencjackiej.

Pełny opis:

Seminarium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych językoznawstwem stosowany, którzy chcieliby napisać pracę licencjacką z nauczania języka angielskiego. Oczekuje się, że studenci będą pracować nad wybranym przez siebie tematem (zatwierdzonym przez promotora) lub tematem zaproponowanym przez promotora i związanym z dowolnie wybranym obszarem metodyki nauczania języka angielskiego np. język angielski specjalistyczny, specjalne potrzeby edukacyjne, zagadnienia queerowe, itd. Celem seminarium jest przygotowanie studenta do samodzielnego sformułowania problemu badawczego i planu pracy, zdobycia umiejętności studiowania literatury i jej krytycznej analizy, zebrania niezbędnych danych ich interpretowania, formułowania wniosków oraz napisania na tej podstawie pracy licencjackiej. Kurs obejmuje: prezentację formalnych zasad i wymogów dotyczących pisania pracy dyplomowej, dyskusje o zagadnieniach związanych z badaną dziedziną oraz systematyczne spotkania z Promotorem w celu omawiania i poprawiania poszczególnych fragmentów pracy.

Literatura:

Nie ma określonej listy lektur, ponieważ studenci wybierają różnorodne tematy w ramach szerokiego obszaru nauczania języka angielskiego jako obcego, nauczania angielskiego do celów specjalistycznych, nauczania angielskiego uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz inkluzywności, jednak zalecane są następujące książki:

• Basturkmen, H. (2010). Developing courses in English for specific purposes. Basingstoke: Palgrave Macmillan.

• Bruce, I. (2011). Theory and concepts of English for academic purposes. Basingstoke: Palgrave Macmillan.

• Byram, M. (1997). Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon: Multilingual Matters.

• Delaney, M. 2016. Special Educational Needs. Oxford: Oxford University Press.

• Dudley-Evans, T., St John, M. J. (2007). Developments in English for Specific Purposes:

A Multi-Disciplinary Approach. Cambridge: Cambridge University Press.

• Gabryś-Barker, D. & Gałajda, D. (2016) (eds.), Positive psychology perspectives on foreign language learning and teaching. Cham, Switzerland: Springer, 213–229.

• Gajewska, E., Sowa, M. (2014). „Refleksyjna praktyka w nauczaniu języka specjalistycznego”. Neofilolog 42(2), pp.155-165

• Harmer J. (2003) How to Teach English. Harlow: Pearson Longman.

• Harmer, J. (2001) The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Longman.

• Howe, W.A. (2014). Becoming a Multicultural Educator: Developing Awareness, Gaining Skills, and Taking Action. Los Angeles: Sage.

• Kelly, Gerald (2000) How to Teach Pronunciation. Harlow: Pearson Longman.

• Komorowska, Hanna (2004) Metodyka nauczania języków obcych. Fraszka Edukacyjna.

• Kromos, J., Smith, A.M. (2012). Teaching Languages to Students with Specific Learning Differences. Bristol; Buffalo: Multilingual Matters.

• Mercer, S. (2011). Language learner self-concept: Complexity, continuity and change. System 39.3, 335–346.

• Mercer, S. (2011). Understanding learner agency as a complex dynamic system. System 39.4, 427–436.

• Scrivener, Jim (1998) Learning Teaching. Macmillan Heinemann.

• Thornbury, Scott (2004, 2009) How to Teach Grammar. Pearson Longman.

• Thornbury, Scott (2000) How to Teach Vocabulary. Pearson Longman.

• Tomlinson, B. (2011). Research for Materials Development in Language Learning: Evidence For Best Practice. Bloomsbury Academic.

Dodatkowe materiały będą udostępniane w miarę potrzeb kursu.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)