Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna Nauka Języka Hiszpańskiego - czytanie i pisanie 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AH1-2JHCP
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna Nauka Języka Hiszpańskiego - czytanie i pisanie 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk. stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe
Język angielski stos. z hiszpańskim 2 rok sem. zimowy 1 stopień
Język angielski stos. z hiszpańskim 2 rok sem.letni 1 stopień
Język angielski stos. z hiszpańskim 2 rok sem.letni 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: hiszpański
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Student posiada wiedzę i umiejętności na poziomie A1+ wg skali ESKOJ.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Przedmiot należy do większej grupy zajęć ( Praktyczna Nauka Języka Hiszpańskiego 2)

Czytanie/pisanie poziom docelowy A2/B1+ wg skali ESOKJ.

Przedmiot Pisanie i czytanie po hiszpańsku A2/B1+ ma na celu wspieranie skutecznej komunikacji poprzez pisanie i czytanie w języku hiszpańskim.

Pełny opis:

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego 2/ Czytanie i pisanie

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy GZ_4

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne

Rok studiów : II /semestr: 3 i 4

Liczba godzin zajęć dydaktycznych : 60 godz. (ze 180), laboratorium

Metody dydaktyczne : podające , praktyczne, problemowe .

Punkty ECTS : 4 ( z 12)

Bilans nakładu pracy studenta -

Udział w ćwiczeniach: 60 godz.

Udział w konsultacjach i egzaminie : 15 godz.

Przygotowanie do zajęć: 20 godz.

Przygotowanie do egzaminu : 5 godz.

Razem: 100 godz.

Wskaźniki ilościowe -

Nakład pracy studenta związany z zajęciami

-wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 75 godz. / 3 ECST (z 9)

-niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 25 godz. / 1 ECTS

Literatura:

El punto en cuestiόn, Chancerel, 2000

M.Marzoch ,Pisanie po hiszpańsku, Eremis,Warszawa, 2009

Alonso, P. , Ejercicios de comprensión lectora en español A2. Ediciones Octaedro(2017)

Joaquín Masoliver, Historias breves para leer, SGEL , Madryt, 2003

Prasa hiszpańskojęzyczna: El País, ABC,?Español, sí gracias?, Revista española

Efekty uczenia się:

Student:

1, Ma podstawową wiedzę zakresie pisania opinii, recenzji, sprawozdania, e-maili formalnych i nieformalnych, opowiadań, streszczeń, listów prywatnych i formalnych.

KP6_WG1

2. Ma podstawową wiedzę z w zakresie różnych technik i strategii czytania i pisania

KP6_WG1, KP6_WK1

3. Student rozbudowuje swoje słownictwo w zakresie tematów objętych poziomem A2/B1,

KP6_UW4

1. Pisze teksty zgodne ze wskazanymi formami o długości do ok.150-200 słów

KP6_UW4

2. Streszcza selektywnie tekst i dokonuje jego parafrazy

KP6_UK6

3. Student rozumie idee i pojęcia ogólne oraz szczegółowe tekstów w języku hiszpańskim na poziomie B1. Potrafi odnaleźć główne informacje i zrozumieć kontekst bez konieczności rozumienia każdego słowa.

KP6_UW7

1. Rozumie potrzebę przyswajania nowej terminologii, stosowania bogatszych i bardziej zróżnicowanych form językowych

KP6_KK1, KP6_KK2,

2. Potrafi współdziałać i współpracować w grupie KP6_KK1, KP6_KK2

3. Potrafi prawidłowo funkcjonować w zróżnicowanym otoczeniu dnia codziennego KP6_KK1, KP6_KK2, KP6_KO4

4. Student rozwija umiejętność krytycznego myślenia poprzez analizowanie treści, argumentowanie i formułowanie wniosków w oparciu o przeczytane materiały.

KP6_KK1

5. Student jest w stanie rozróżniać język codzienny od języka formalnego i odpowiednio go stosować w różnych kontekstach.

KP6_K05

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę po obu semestrach 3 i 4.

Egzamin z PNJH w semestrze 4 letnim; warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z przedmiotu Czytanie i pisanie.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Carlos Aguado Martinez
Prowadzący grup: Carlos Aguado Martinez
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Carlos Aguado Martinez
Prowadzący grup: Carlos Aguado Martinez
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Przedmiot pisania i czytania po hiszpańsku na poziomach A2 i B1 koncentruje się na analizie i tworzeniu tekstów literackich. Poprawia rozumienie tekstów i ekspresję pisemną, przygotowując uczniów do egzaminów poziomowych poprzez identyfikację środków literackich i rozwijanie słownictwa.

Pełny opis:

Przedmiot pisania i czytania po hiszpańsku na poziomach A2 i B1 koncentruje się na analizie i tworzeniu tekstów literackich. Poprawia rozumienie tekstów i ekspresję pisemną, przygotowując uczniów do egzaminów poziomowych poprzez identyfikację środków literackich i rozwijanie słownictwa.

Literatura:

"Taller de escritura (B1/C2) Cuaderno de ejercicios" - Belén Artuñedo Guillén (2009)

"La casa de los espíritus" - Isabel Allende (1982)

"Como agua para chocolate" - Laura Esquivel (1989)

"¿Qué me quieres, amor?" - Manuel Rivas (1995)

"En los zapatos de Valeria" - Elísabet Benavent (2013)

"Diarios de motocicleta" - Ernesto Che Guevara (1993)

"Nada" - Carmen Laforet (1944)

"El príncipe de la niebla" - Carlos Ruiz Zafón (1993)​(SOMOS ELE)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Przedmiot pisania i czytania po hiszpańsku na poziomach A2 i B1 koncentruje się na analizie i tworzeniu tekstów literackich. Poprawia rozumienie tekstów i ekspresję pisemną, przygotowując uczniów do egzaminów poziomowych poprzez identyfikację środków literackich i rozwijanie słownictwa.

Pełny opis:

Przedmiot pisania i czytania po hiszpańsku na poziomach A2 i B1 koncentruje się na analizie i tworzeniu tekstów literackich. Poprawia rozumienie tekstów i ekspresję pisemną, przygotowując uczniów do egzaminów poziomowych poprzez identyfikację środków literackich i rozwijanie słownictwa.

Literatura:

"Taller de escritura (B1/C2) Cuaderno de ejercicios" - Belén Artuñedo Guillén (2009)

"La casa de los espíritus" - Isabel Allende (1982)

"Como agua para chocolate" - Laura Esquivel (1989)

"¿Qué me quieres, amor?" - Manuel Rivas (1995)

"En los zapatos de Valeria" - Elísabet Benavent (2013)

"Diarios de motocicleta" - Ernesto Che Guevara (1993)

"Nada" - Carmen Laforet (1944)

"El príncipe de la niebla" - Carlos Ruiz Zafón (1993)​(SOMOS ELE)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)