Praktyczna Nauka Języka Hiszpańskiego - czytanie i pisanie 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AH1-2JHCP |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna Nauka Języka Hiszpańskiego - czytanie i pisanie 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk. stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe Język angielski stos. z hiszpańskim 2 rok sem. zimowy 1 stopień Język angielski stos. z hiszpańskim 2 rok sem.letni 1 stopień Język angielski stos. z hiszpańskim 2 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student posiada wiedzę i umiejętności na poziomie A1+ wg skali ESKOJ. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot należy do większej grupy zajęć ( Praktyczna Nauka Języka Hiszpańskiego 2) Czytanie/pisanie poziom docelowy A2/B1+ wg skali ESOKJ. Przedmiot Pisanie i czytanie po hiszpańsku A2/B1+ ma na celu wspieranie skutecznej komunikacji poprzez pisanie i czytanie w języku hiszpańskim. |
Pełny opis: |
Praktyczna nauka języka hiszpańskiego 2/ Czytanie i pisanie Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy GZ_4 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne Rok studiów : II /semestr: 3 i 4 Liczba godzin zajęć dydaktycznych : 60 godz. (ze 180), laboratorium Metody dydaktyczne : podające , praktyczne, problemowe . Punkty ECTS : 4 ( z 12) Bilans nakładu pracy studenta - Udział w ćwiczeniach: 60 godz. Udział w konsultacjach i egzaminie : 15 godz. Przygotowanie do zajęć: 20 godz. Przygotowanie do egzaminu : 5 godz. Razem: 100 godz. Wskaźniki ilościowe - Nakład pracy studenta związany z zajęciami -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 75 godz. / 3 ECST (z 9) -niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 25 godz. / 1 ECTS |
Literatura: |
El punto en cuestiόn, Chancerel, 2000 M.Marzoch ,Pisanie po hiszpańsku, Eremis,Warszawa, 2009 Alonso, P. , Ejercicios de comprensión lectora en español A2. Ediciones Octaedro(2017) Joaquín Masoliver, Historias breves para leer, SGEL , Madryt, 2003 Prasa hiszpańskojęzyczna: El País, ABC,?Español, sí gracias?, Revista española |
Efekty uczenia się: |
Student: 1, Ma podstawową wiedzę zakresie pisania opinii, recenzji, sprawozdania, e-maili formalnych i nieformalnych, opowiadań, streszczeń, listów prywatnych i formalnych. KP6_WG1 2. Ma podstawową wiedzę z w zakresie różnych technik i strategii czytania i pisania KP6_WG1, KP6_WK1 3. Student rozbudowuje swoje słownictwo w zakresie tematów objętych poziomem A2/B1, KP6_UW4 1. Pisze teksty zgodne ze wskazanymi formami o długości do ok.150-200 słów KP6_UW4 2. Streszcza selektywnie tekst i dokonuje jego parafrazy KP6_UK6 3. Student rozumie idee i pojęcia ogólne oraz szczegółowe tekstów w języku hiszpańskim na poziomie B1. Potrafi odnaleźć główne informacje i zrozumieć kontekst bez konieczności rozumienia każdego słowa. KP6_UW7 1. Rozumie potrzebę przyswajania nowej terminologii, stosowania bogatszych i bardziej zróżnicowanych form językowych KP6_KK1, KP6_KK2, 2. Potrafi współdziałać i współpracować w grupie KP6_KK1, KP6_KK2 3. Potrafi prawidłowo funkcjonować w zróżnicowanym otoczeniu dnia codziennego KP6_KK1, KP6_KK2, KP6_KO4 4. Student rozwija umiejętność krytycznego myślenia poprzez analizowanie treści, argumentowanie i formułowanie wniosków w oparciu o przeczytane materiały. KP6_KK1 5. Student jest w stanie rozróżniać język codzienny od języka formalnego i odpowiednio go stosować w różnych kontekstach. KP6_K05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę po obu semestrach 3 i 4. Egzamin z PNJH w semestrze 4 letnim; warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z przedmiotu Czytanie i pisanie. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Carlos Aguado Martinez | |
Prowadzący grup: | Carlos Aguado Martinez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Carlos Aguado Martinez | |
Prowadzący grup: | Carlos Aguado Martinez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot pisania i czytania po hiszpańsku na poziomach A2 i B1 koncentruje się na analizie i tworzeniu tekstów literackich. Poprawia rozumienie tekstów i ekspresję pisemną, przygotowując uczniów do egzaminów poziomowych poprzez identyfikację środków literackich i rozwijanie słownictwa. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot pisania i czytania po hiszpańsku na poziomach A2 i B1 koncentruje się na analizie i tworzeniu tekstów literackich. Poprawia rozumienie tekstów i ekspresję pisemną, przygotowując uczniów do egzaminów poziomowych poprzez identyfikację środków literackich i rozwijanie słownictwa. |
|
Literatura: |
"Taller de escritura (B1/C2) Cuaderno de ejercicios" - Belén Artuñedo Guillén (2009) "La casa de los espíritus" - Isabel Allende (1982) "Como agua para chocolate" - Laura Esquivel (1989) "¿Qué me quieres, amor?" - Manuel Rivas (1995) "En los zapatos de Valeria" - Elísabet Benavent (2013) "Diarios de motocicleta" - Ernesto Che Guevara (1993) "Nada" - Carmen Laforet (1944) "El príncipe de la niebla" - Carlos Ruiz Zafón (1993)(SOMOS ELE) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot pisania i czytania po hiszpańsku na poziomach A2 i B1 koncentruje się na analizie i tworzeniu tekstów literackich. Poprawia rozumienie tekstów i ekspresję pisemną, przygotowując uczniów do egzaminów poziomowych poprzez identyfikację środków literackich i rozwijanie słownictwa. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot pisania i czytania po hiszpańsku na poziomach A2 i B1 koncentruje się na analizie i tworzeniu tekstów literackich. Poprawia rozumienie tekstów i ekspresję pisemną, przygotowując uczniów do egzaminów poziomowych poprzez identyfikację środków literackich i rozwijanie słownictwa. |
|
Literatura: |
"Taller de escritura (B1/C2) Cuaderno de ejercicios" - Belén Artuñedo Guillén (2009) "La casa de los espíritus" - Isabel Allende (1982) "Como agua para chocolate" - Laura Esquivel (1989) "¿Qué me quieres, amor?" - Manuel Rivas (1995) "En los zapatos de Valeria" - Elísabet Benavent (2013) "Diarios de motocicleta" - Ernesto Che Guevara (1993) "Nada" - Carmen Laforet (1944) "El príncipe de la niebla" - Carlos Ruiz Zafón (1993)(SOMOS ELE) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.