Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJA-pisanie akademickie 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AR1-1PWR
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: PNJA-pisanie akademickie 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. studia I stopnia filologii angielskiej z językiem rosyjskim- przedm.obowiązk.
Język angielski stos. z rosyjskim 1 rok sem.letni 1 stopień
Język angielski stos. z rosyjskim 1 rok sem.zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 (ESOKJ).

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Słownictwo

Gramatyka praktyczna

Fonetyka praktyczna

Umiejętności łączone

Pisanie akademickie

Konwersacja

Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (M_1)

Rok studiów /semestr

rok I, I i II semestr

Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2

Punkty ECTS : 23

Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć :

240 godz., ćwiczenia

Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje

Punkty ECTS: 23

Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w zajęciach - 240h.

- udział w konsultacjach - 57h.

- dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 65h.

- przygotowanie do zajęć i zaliczenia - 100h.

- realizacja zadań projektowych 35h

- przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim 75+3= 78h

Razem - 575 godz.

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela :-udział w zajęciach - 240 h., udział w konsultacjach - 57 h., udział w egzaminie 3h = 300 godz. = 12 ECTS

- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela : dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 65 h., przygotowanie do zajęć i zaliczenia - 100 h., realizacja zadań projektowych 35, przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 75h = 275 godz. = 11 ECTS

Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty).

Literatura:

Literatura dotycząca pisania akademickiego w części B

Efekty uczenia się:

KP6_WG9 absolwent zna i rozumie: podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji (analiza/interpretacja tekstu, esej)

KP6_WG10 absolwent zna i rozumie: podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy literatury danego obszaru językowego (analiza/interpretacja tekstu, esej)

KP6_WK1 absolwent zna i rozumie: problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją w różnorodnych tekstach i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji (analiza/interpretacja tekstu, esej)

KP6_UW3 absolwent potrafi: przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację tekstów literackich zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym (analiza/interpretacja tekstu, esej)

KP6_UW4 absolwent potrafi: przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym (analiza/interpretacja tekstu, esej)

KP6_UK4 absolwent potrafi: brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (analiza/interpretacja tekstu, esej, debata)

KP6_UO1 absolwent potrafi: planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole (zarys eseju)

KP6_UU1 absolwent potrafi: samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie

KP6_KK1 absolwent potrafi: krytycznej oceny posiadanej wiedzy czytanie koleżeńskie wraz z ewaluacją)

KA_KK2 absolwent potrafi: uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych

KP6_KO3 absolwent jest gotów do: świadomego pielęgnowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy

KP6_KO4 absolwent jest gotów do: tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa

Metody i kryteria oceniania:

zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 48 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefan Kubiak
Prowadzący grup: Stefan Kubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych.

Pełny opis:

Kurs pisania akademickiego obejmuje instrukcję praktycznych technik pisania tekstów przygotowujących do tworzenia prac akademickich, oraz wdrożenie jej w praktykę tworzenia tychże. Studenci zaczynają od form krótkich, typu tekstów jednoakapitowa, żeby następnie przejść do form dłuższych, typu pięcioakapitowy (lub dłuższy) esej akademicki. Studenci zapoznają się z zasadami i dyscypliną organizacji tekstu (kompozycji) typu: ogólnoinformacyjnego, przeprowadzonego chronologicznie, opisującego proces, porównawczego oraz przyczynowo-skutkowego.

W celu nieustannego wzbogacania słownictwa studenci zobowiązani są do prowadzenia dziennika z cotygodniowymi wpisami na temat przeczytanych artykułów z czasopism akademickich. Oprócz nowych słów, studenci zapoznają się również praktycznie z zasadami kompozycji tekstów akademickich, jak również z formatami przypisów i bibliografii.

Słownictwo poszerzanie jest również poprzez ćwiczenia z podręczników języka akademickiego.

Literatura:

A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005

H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999.

I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998.

M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 48 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefan Kubiak
Prowadzący grup: Stefan Kubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych.

Pełny opis:

Kurs pisania akademickiego obejmuje instrukcję praktycznych technik pisania tekstów przygotowujących do tworzenia prac akademickich, oraz wdrożenie jej w praktykę tworzenia tychże. Studenci zaczynają od form krótkich, typu tekstów jednoakapitowa, żeby następnie przejść do form dłuższych, typu pięcioakapitowy (lub dłuższy) esej akademicki. Studenci zapoznają się z zasadami i dyscypliną organizacji tekstu (kompozycji) typu: ogólnoinformacyjnego, przeprowadzonego chronologicznie, opisującego proces, porównawczego oraz przyczynowo-skutkowego.

W celu nieustannego wzbogacania słownictwa studenci zobowiązani są do prowadzenia dziennika z cotygodniowymi wpisami na temat przeczytanych artykułów z czasopism akademickich. Oprócz nowych słów, studenci zapoznają się również praktycznie z zasadami kompozycji tekstów akademickich, jak również z formatami przypisów i bibliografii.

Słownictwo poszerzanie jest również poprzez ćwiczenia z podręczników języka akademickiego.

Zaliczenie kursu wymaga:

-- terminowego oddawania prac pisemnych (esejów)

-- pisaniu krótszych form na zajęciach (streszczenia, parafrazy, krótsze eseje)

-- aktywnego uczestnictwa w zajęciach (dyskutowanie przeczytanych artykułów)

-- prowadzenie dziennika czytania artykułów akademickich

Punkty ECTS:

- udział w zajęciach - 48 h -- 1,6 ECT

- udział w konsultacjach - 18 h --.0,6 ECT

- przygotowanie do zajęć - 18 h --0,6 ECT

- zadania wykonane w domu - 18 h -- .0,6 ECT

- przygotowanie do zaliczenia - 18 h -- 0,6 ECT

Razem: 4 ECTS

Nakład pracy studenta w obecności nauczyciela: 66 godzin

Nakład pracy studenta bez obecności nauczyciela: 54 godziny

Literatura:

A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005

H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999.

I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998.

M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 48 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych.

Pełny opis:

Kurs pisania akademickiego obejmuje instrukcję praktycznych technik pisania tekstów przygotowujących do tworzenia prac akademickich, oraz wdrożenie jej w praktykę tworzenia tychże. Studenci zaczynają od form krótkich, typu tekstów jednoakapitowa, żeby następnie przejść do form dłuższych, typu pięcioakapitowy (lub dłuższy) esej akademicki. Studenci zapoznają się z zasadami i dyscypliną organizacji tekstu (kompozycji) typu: ogólnoinformacyjnego, przeprowadzonego chronologicznie, opisującego proces, porównawczego oraz przyczynowo-skutkowego.

W celu nieustannego wzbogacania słownictwa studenci zobowiązani są do prowadzenia dziennika z cotygodniowymi wpisami na temat przeczytanych artykułów z czasopism akademickich. Oprócz nowych słów, studenci zapoznają się również praktycznie z zasadami kompozycji tekstów akademickich, jak również z formatami przypisów i bibliografii.

Słownictwo poszerzanie jest również poprzez ćwiczenia z podręczników języka akademickiego.

Zaliczenie kursu wymaga:

-- terminowego oddawania prac pisemnych (esejów)

-- pisaniu krótszych form na zajęciach (streszczenia, parafrazy, krótsze eseje)

-- aktywnego uczestnictwa w zajęciach (dyskutowanie przeczytanych artykułów)

-- prowadzenie dziennika czytania artykułów akademickich

Punkty ECTS:

- udział w zajęciach - 48 h -- 1,6 ECT

- udział w konsultacjach - 18 h --.0,6 ECT

- przygotowanie do zajęć - 18 h --0,6 ECT

- zadania wykonane w domu - 18 h -- .0,6 ECT

- przygotowanie do zaliczenia - 18 h -- 0,6 ECT

Razem: 4 ECTS

Nakład pracy studenta w obecności nauczyciela: 66 godzin

Nakład pracy studenta bez obecności nauczyciela: 54 godziny

Literatura:

A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005

H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999.

I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998.

M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)