PNJA-pisanie akademickie 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AR1-1PWR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA-pisanie akademickie 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia filologii angielskiej z językiem rosyjskim- przedm.obowiązk. Język angielski stos. z rosyjskim 1 rok sem.letni 1 stopień Język angielski stos. z rosyjskim 1 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 (ESOKJ). |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (M_1) Rok studiów /semestr rok I, I i II semestr Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 Punkty ECTS : 23 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć : 240 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje Punkty ECTS: 23 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w zajęciach - 240h. - udział w konsultacjach - 57h. - dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 65h. - przygotowanie do zajęć i zaliczenia - 100h. - realizacja zadań projektowych 35h - przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim 75+3= 78h Razem - 575 godz. Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela :-udział w zajęciach - 240 h., udział w konsultacjach - 57 h., udział w egzaminie 3h = 300 godz. = 12 ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela : dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 65 h., przygotowanie do zajęć i zaliczenia - 100 h., realizacja zadań projektowych 35, przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 75h = 275 godz. = 11 ECTS Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty). |
Literatura: |
Literatura dotycząca pisania akademickiego w części B |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG9 absolwent zna i rozumie: podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji (analiza/interpretacja tekstu, esej) KP6_WG10 absolwent zna i rozumie: podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy literatury danego obszaru językowego (analiza/interpretacja tekstu, esej) KP6_WK1 absolwent zna i rozumie: problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją w różnorodnych tekstach i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji (analiza/interpretacja tekstu, esej) KP6_UW3 absolwent potrafi: przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację tekstów literackich zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym (analiza/interpretacja tekstu, esej) KP6_UW4 absolwent potrafi: przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym (analiza/interpretacja tekstu, esej) KP6_UK4 absolwent potrafi: brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (analiza/interpretacja tekstu, esej, debata) KP6_UO1 absolwent potrafi: planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole (zarys eseju) KP6_UU1 absolwent potrafi: samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie KP6_KK1 absolwent potrafi: krytycznej oceny posiadanej wiedzy czytanie koleżeńskie wraz z ewaluacją) KA_KK2 absolwent potrafi: uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KP6_KO3 absolwent jest gotów do: świadomego pielęgnowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy KP6_KO4 absolwent jest gotów do: tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kubiak | |
Prowadzący grup: | Stefan Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych. |
|
Pełny opis: |
Kurs pisania akademickiego obejmuje instrukcję praktycznych technik pisania tekstów przygotowujących do tworzenia prac akademickich, oraz wdrożenie jej w praktykę tworzenia tychże. Studenci zaczynają od form krótkich, typu tekstów jednoakapitowa, żeby następnie przejść do form dłuższych, typu pięcioakapitowy (lub dłuższy) esej akademicki. Studenci zapoznają się z zasadami i dyscypliną organizacji tekstu (kompozycji) typu: ogólnoinformacyjnego, przeprowadzonego chronologicznie, opisującego proces, porównawczego oraz przyczynowo-skutkowego. W celu nieustannego wzbogacania słownictwa studenci zobowiązani są do prowadzenia dziennika z cotygodniowymi wpisami na temat przeczytanych artykułów z czasopism akademickich. Oprócz nowych słów, studenci zapoznają się również praktycznie z zasadami kompozycji tekstów akademickich, jak również z formatami przypisów i bibliografii. Słownictwo poszerzanie jest również poprzez ćwiczenia z podręczników języka akademickiego. |
|
Literatura: |
A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005 H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999. I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998. M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kubiak | |
Prowadzący grup: | Stefan Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych. |
|
Pełny opis: |
Kurs pisania akademickiego obejmuje instrukcję praktycznych technik pisania tekstów przygotowujących do tworzenia prac akademickich, oraz wdrożenie jej w praktykę tworzenia tychże. Studenci zaczynają od form krótkich, typu tekstów jednoakapitowa, żeby następnie przejść do form dłuższych, typu pięcioakapitowy (lub dłuższy) esej akademicki. Studenci zapoznają się z zasadami i dyscypliną organizacji tekstu (kompozycji) typu: ogólnoinformacyjnego, przeprowadzonego chronologicznie, opisującego proces, porównawczego oraz przyczynowo-skutkowego. W celu nieustannego wzbogacania słownictwa studenci zobowiązani są do prowadzenia dziennika z cotygodniowymi wpisami na temat przeczytanych artykułów z czasopism akademickich. Oprócz nowych słów, studenci zapoznają się również praktycznie z zasadami kompozycji tekstów akademickich, jak również z formatami przypisów i bibliografii. Słownictwo poszerzanie jest również poprzez ćwiczenia z podręczników języka akademickiego. Zaliczenie kursu wymaga: -- terminowego oddawania prac pisemnych (esejów) -- pisaniu krótszych form na zajęciach (streszczenia, parafrazy, krótsze eseje) -- aktywnego uczestnictwa w zajęciach (dyskutowanie przeczytanych artykułów) -- prowadzenie dziennika czytania artykułów akademickich Punkty ECTS: - udział w zajęciach - 48 h -- 1,6 ECT - udział w konsultacjach - 18 h --.0,6 ECT - przygotowanie do zajęć - 18 h --0,6 ECT - zadania wykonane w domu - 18 h -- .0,6 ECT - przygotowanie do zaliczenia - 18 h -- 0,6 ECT Razem: 4 ECTS Nakład pracy studenta w obecności nauczyciela: 66 godzin Nakład pracy studenta bez obecności nauczyciela: 54 godziny |
|
Literatura: |
A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005 H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999. I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998. M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych. |
|
Pełny opis: |
Kurs pisania akademickiego obejmuje instrukcję praktycznych technik pisania tekstów przygotowujących do tworzenia prac akademickich, oraz wdrożenie jej w praktykę tworzenia tychże. Studenci zaczynają od form krótkich, typu tekstów jednoakapitowa, żeby następnie przejść do form dłuższych, typu pięcioakapitowy (lub dłuższy) esej akademicki. Studenci zapoznają się z zasadami i dyscypliną organizacji tekstu (kompozycji) typu: ogólnoinformacyjnego, przeprowadzonego chronologicznie, opisującego proces, porównawczego oraz przyczynowo-skutkowego. W celu nieustannego wzbogacania słownictwa studenci zobowiązani są do prowadzenia dziennika z cotygodniowymi wpisami na temat przeczytanych artykułów z czasopism akademickich. Oprócz nowych słów, studenci zapoznają się również praktycznie z zasadami kompozycji tekstów akademickich, jak również z formatami przypisów i bibliografii. Słownictwo poszerzanie jest również poprzez ćwiczenia z podręczników języka akademickiego. Zaliczenie kursu wymaga: -- terminowego oddawania prac pisemnych (esejów) -- pisaniu krótszych form na zajęciach (streszczenia, parafrazy, krótsze eseje) -- aktywnego uczestnictwa w zajęciach (dyskutowanie przeczytanych artykułów) -- prowadzenie dziennika czytania artykułów akademickich Punkty ECTS: - udział w zajęciach - 48 h -- 1,6 ECT - udział w konsultacjach - 18 h --.0,6 ECT - przygotowanie do zajęć - 18 h --0,6 ECT - zadania wykonane w domu - 18 h -- .0,6 ECT - przygotowanie do zaliczenia - 18 h -- 0,6 ECT Razem: 4 ECTS Nakład pracy studenta w obecności nauczyciela: 66 godzin Nakład pracy studenta bez obecności nauczyciela: 54 godziny |
|
Literatura: |
A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005 H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999. I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998. M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.