PNJA-pisanie akademickie 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AR1-3PWR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA-pisanie akademickie 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia filologii angielskiej z językiem rosyjskim- przedm.obowiązk. Język angielski stos. z rosyjskim 1 stopień 3 rok sem.letni Język angielski stos. z rosyjskim 1 stopień 3 rok sem.zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student potrafi skonstruować wypowiedź pisemną (esej) w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Forma studiów: stacjonarne Profil studiów: ogólnoakademicki Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina nauki: nauki humanistyczne Dyscyplina: językoznawstwo Rok studiów /Vi VI semestr, rok III 60 godz., laboratorium Pisanie akademickie 3 FAR Liczba punktów ECTS: 5 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w zajęciach -60 godz. - udział w konsultacjach - 15 godz. - przygotowanie do zajęć - 20 godz. - zadania wykonane w domu - 5 godz. - przygotowanie do zaliczenia - 25 godz. Razem : 125 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 75 godz. (3 ECTS) nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 50 godz. (2 ECTS) Razem: 10 ECTS Z bezpośrednim udziałem – 6 ECTS = 60% Nie wymaga bezpośredniego udziału – 4 ECTS = 40% |
Pełny opis: |
Student potrafi skonstruować wypowiedź pisemną (esej) w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej. Po ukończeniu kursu student: • rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego; • swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze; • potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację; • rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi; • jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji; • umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich; • swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem; • rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych; Wskaźniki ilościowe 10 pkt. ECTS Bilans nakładu pracy studenta: - udział w zajęciach: 120 h -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 165 h (ECTS: 5,5) 45 h (konsultacje + egzamin) - praca własna studenta (przygotowanie do zajęć i kolokwiów pisemnych): 135 h (4,5 ECTS) Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty). |
Literatura: |
Szczegółowy wykaz literatury znajduje się w sylabusie B. |
Efekty uczenia się: |
KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9, KA6_WK1 KA6_UW4, KA6_UW6, KA6_UK4, KA6_UK5, KA6_UO1, KA6_UU1 KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO3, KA6_KO4, KA6_KO5 1. Student potrafi wykorzystać informacje zawarte w innych tekstach w poszanowaniu praw autorskich i zachowując wszelkie wymagania techniczne. 2. Student potrafi samodzielnie przygotować dłuższe pisemne wypowiedzi akademickie. 3. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki języka angielskiego. 4. Student potrafi skonstruować poprawny pod względem językowym, logiczny, spójny i dobrze uzasadniony ‘argumentative essay’ TREŚCI KSZTAŁCENIA: - zaawansowane środki językowe konieczne do precyzyjnego formułowania myśli, akcentowania i różnicowania fragmentów wypowiedzi, w tym: zaawansowane słownictwo tematyczne, synonimy, antonimy, wyrażenia idiomatyczne itd. oraz złożone struktury gramatyczne - komponowanie wypowiedzi pisemnych we właściwym rejestrze językowym oraz użyciem odpowiednich struktur (argumentacja za i przeciw, wyrażanie związku przyczynowo-skutkowego, porównanie i kontrastowanie) - formułowanie interpretacji oraz komentarzy na temat przeczytanych treści według kanonu akademickiego - rozwijanie umiejętności operowanie różnymi stylami i rejestrami językowymi - rozwijanie umiejętności analitycznego myślenia |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: heurystyczna, problemowa, podająca, warsztatowa |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
LAB
PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska, Vitaly Tur | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska, Vitaly Tur | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Student potrafi skonstruować wypowiedź pisemną (esej) w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej. |
|
Pełny opis: |
Po ukończeniu kursu student: • rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego; • swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze; • potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację; • rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi; • jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji; • umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich; • swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem; • rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych; |
|
Literatura: |
Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press. Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press. Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press. |
|
Uwagi: |
Student otrzymuje ocenę za każdy pisany na zajęciach esej. Oceny ze wszystkich esejów brane są pod uwagę w wyliczaniu średniej. Student ma prawo zrezygnować z pisania jednego eseju w semestrze (1 niebecność przy 2 zajęciach tygodniowo). Wszystkie pozostałe są obowiązkowe. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Student potrafi skonstruować wypowiedź pisemną (esej) w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej. |
|
Pełny opis: |
Po ukończeniu kursu student: • rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego; • swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze; • potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację; • rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi; • jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji; • umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich; • swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem; • rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych; |
|
Literatura: |
Oshima, A., and Hogue, A. (2006). Writing academic English (4th ed). New York: Pearson/Longman. Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press. Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press. Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press. |
|
Uwagi: |
Student otrzymuje ocenę za każdy pisany na zajęciach esej. Oceny ze wszystkich esejów brane są pod uwagę w wyliczaniu średniej. Student ma prawo zrezygnować z pisania jednego eseju w semestrze (1 niebecność przy 2 zajęciach tygodniowo). Wszystkie pozostałe są obowiązkowe. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Student potrafi skonstruować wypowiedź pisemną (esej) w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej. |
|
Pełny opis: |
Po ukończeniu kursu student: • rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego; • swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze; • potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację; • rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi; • jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji; • umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich; • swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem; • rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych; |
|
Literatura: |
Oshima, A., and Hogue, A. (2006). Writing academic English (4th ed). New York: Pearson/Longman. Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press. Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press. Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press. |
|
Uwagi: |
Student otrzymuje ocenę za każdy pisany na zajęciach esej. Oceny ze wszystkich esejów brane są pod uwagę w wyliczaniu średniej. Student ma prawo zrezygnować z pisania jednego eseju w semestrze (1 niebecność przy 2 zajęciach tygodniowo). Wszystkie pozostałe są obowiązkowe. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.