Gramatyka opisowa języka angielskiego-ćwiczenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-1DGCA |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Gramatyka opisowa języka angielskiego-ćwiczenia |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 1 rok sem.letni 1 stopień Filologia angielska 1 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawową wiedzą na temat morfologii, składni i semantyki języka angielskiego oraz wskazanie na cechy wspólne oraz różniące systemy gramatyczne języka angielskiego i języka polskiego. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Głównym celem kursu gramatyki opisowej języka angielskiego jest zapoznanie studentów z głównymi kierunkami w gramatyce opisowej języka angielskiego. Zasadniczą część kursu stanowi przegląd podstawowych cech współczesnego systemu gramatycznego języka angielskiego. Kurs ma również na celu zwrócić uwagę studentów na zjawiska gramatyczne występujące w podejmowanych lekturach i ułatwić właściwe ich rozumienie. |
Pełny opis: |
Profil ogólnoakademicki. Studia stacjonarne. Przedmiot obowiązkowy (M_5). Nauki humanistyczne, językoznawstwo. I rok, semestr I i II. Wymagania wstępne: Student powinien rozumieć podstawowe założenia opisu gramatyki języka angielskiego oraz znać podstawowe pojęcia gramatyczne służące do jego opisu. Liczba godzin: 60h, ćwiczenia. Metody dydaktyczne: prezentacje, dyskusje, praca w grupach. 4 ECTS. Bilans nakładu pracy studenta: - Udział w ćwiczeniach: 60h - Przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie do testów: 30h - Konsultacje z nauczycielem: 10h - Przygotowanie do testu i udział w nim: 17h Wskaźniki ilościowe: - Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 72h - Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 60h |
Literatura: |
1. N. Burton-Roberts: Analysing Sentences. An Introduction to English Syntax.Longman 1998. 2. A. Carstairs-McCarthy: An Introduction to English Morphology. Edinburgh University Press 2002 3. S. Chalker: A Student’s English Grammar. Longman 1992 4. J.R. Hurford: Semantics 2nd ed. CUP 2007 5. R. Huddleston, G.K. Pullum: The Cambridge Grammar of the English Language. CUP 2002 6. V. Fromkin, R. Rodman: An Introduction to Language 5th ed. Harcourt Brace Jovanovich 1993 7. B. Szymanek: Introduction to Morphological Analysis. PWN 1998 8. G. Yule: The Study of Language 2nd ed. CUP 1996 |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: KP6_WG1 zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi KP6_WG4 terminologię ogólną oraz podstawowy aparat metodologii badań z zakresu językoznawstwa KP6_WG6 metody analizy i interpretacji tekstów i innych wytworów kultury danego obszaru językowego w obrębie wybranych tradycji i teorii i językoznawczych KP6_WG7 podstawowe pojęcia translatoryczne oraz metody i strategie tłumaczenia KP6_WG9 podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji KP6_WK1 problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji Absolwent potrafi: KP6_UW1 formułować i rozwiązywać złożone problemy, dobierając odpowiednie metody i narzędzia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauki o języku i translatoryki KP6_UW6 dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjnokomunikacyjne (ICT) KP6_UW7 właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze językoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacjiKP6_UK1, KP6_UK1 komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu językoznawstwa i translatoryki z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych KP6_UK4, brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich KP6_UO1, planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole KP6_UU1 samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie Absolwent jest gotów do: KP6_KK1 krytycznej oceny posiadanej wiedzy KA_KK2 uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę. W trakcie kursu odbędą się 4 punktowane testy. Jedynie zdobycie powyżej51% punktów ze wszystkich testów i prezentacji pozwala na otrzymania zaliczenia. 51-60=3, 61-70-=3+, 71-80=4, 81-90=4+, 91-100=5 Studenci, którzy otrzymają mniej niż 51% punktów mogą podejść do testu poprawkowego z całości materiału w trakcie egzaminacyjnej sesji poprawkowej semestru letniego. Aby go zaliczyć muszą uzyskać min. 51% punktów, jednak bez względu na ilość punktów jedyna możliwa ocena to ocena dostateczna. Warunkiem otrzymania zaliczenie jest wygłoszenie krótkiego referatu (10-15 min). Otrzymanie zaliczenia warunkuje również obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności w semestrze), regularne i aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz prace domowe. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CW
CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Wawrzyniuk | |
Prowadzący grup: | Justyna Wawrzyniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem kursu gramatyki opisowej języka angielskiego jest zapoznanie studentów z głównymi kierunkami w gramatyce opisowej języka angielskiego. Zasadniczą część kursu stanowi przegląd podstawowych cech współczesnego systemu gramatycznego języka angielskiego. Kurs ma również na celu zwrócić uwagę studentów na zjawiska gramatyczne występujące w podejmowanych lekturach i ułatwić właściwe ich rozumienie. |
|
Pełny opis: |
Profil ogólnoakademicki. Studia stacjonarne. Przedmiot obowiązkowy (M_5). Nauki humanistyczne, językoznawstwo. I rok, semestr I i II. Wymagania wstępne: Student powinien rozumieć podstawowe założenia opisu gramatyki języka angielskiego oraz znać podstawowe pojęcia gramatyczne służące do jego opisu. Liczba godzin: 60h, ćwiczenia. Metody dydaktyczne: prezentacje, dyskusje, praca w grupach. 4 ECTS. Bilans nakładu pracy studenta: - Udział w ćwiczeniach: 60h - Przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie do testów: 30h - Konsultacje z nauczycielem: 10h - Przygotowanie do testu i udział w nim: 17h Wskaźniki ilościowe: - Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 72h - Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 60h |
|
Literatura: |
N. Burton-Roberts: Analysing Sentences. An Introduction to English Syntax.Longman 1998. A. Carstairs-McCarthy: An Introduction to English Morphology. Edinburgh University Press 2002 S. Chalker: A Student’s English Grammar. Longman 1992 J.R. Hurford: Semantics 2nd ed. CUP 2007 R. Huddleston, G.K. Pullum: The Cambridge Grammar of the English Language. CUP 2002 V. Fromkin, R. Rodman: An Introduction to Language 5th ed. Harcourt Brace Jovanovich 1993 B. Szymanek: Introduction to Morphological Analysis. PWN 1998 G. Yule: The Study of Language 2nd ed. CUP 1996 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Wawrzyniuk | |
Prowadzący grup: | Justyna Wawrzyniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem kursu gramatyki opisowej języka angielskiego jest zapoznanie studentów z głównymi kierunkami w gramatyce opisowej języka angielskiego. Zasadniczą część kursu stanowi przegląd podstawowych cech współczesnego systemu gramatycznego języka angielskiego. Kurs ma również na celu zwrócić uwagę studentów na zjawiska gramatyczne występujące w podejmowanych lekturach i ułatwić właściwe ich rozumienie. |
|
Pełny opis: |
Profil ogólnoakademicki. Studia stacjonarne. Przedmiot obowiązkowy (M_5). Nauki humanistyczne, językoznawstwo. I rok, semestr I i II. Wymagania wstępne: Student powinien rozumieć podstawowe założenia opisu gramatyki języka angielskiego oraz znać podstawowe pojęcia gramatyczne służące do jego opisu. Liczba godzin: 60h, ćwiczenia. Metody dydaktyczne: prezentacje, dyskusje, praca w grupach. 4 ECTS. Bilans nakładu pracy studenta: - Udział w ćwiczeniach: 60h - Przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie do testów: 30h - Konsultacje z nauczycielem: 10h - Przygotowanie do testu i udział w nim: 17h Wskaźniki ilościowe: - Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 72h - Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 60h |
|
Literatura: |
N. Burton-Roberts: Analysing Sentences. An Introduction to English Syntax.Longman 1998. A. Carstairs-McCarthy: An Introduction to English Morphology. Edinburgh University Press 2002 S. Chalker: A Student’s English Grammar. Longman 1992 J.R. Hurford: Semantics 2nd ed. CUP 2007 R. Huddleston, G.K. Pullum: The Cambridge Grammar of the English Language. CUP 2002 V. Fromkin, R. Rodman: An Introduction to Language 5th ed. Harcourt Brace Jovanovich 1993 B. Szymanek: Introduction to Morphological Analysis. PWN 1998 G. Yule: The Study of Language 2nd ed. CUP 1996 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.