Językoznawstwo kognitywne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS2-2CL |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Językoznawstwo kognitywne |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 2 stopień 2 rok sem.zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student: (1) powinien posiadać podstawowe wiadomości językoznawcze; (2) powinien posiadać umiejętności zbierania i analizowania danych językowych; (3) powinien mieć naukowe kompetencje niezbędne do analizy charakterystycznych cech języka. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Wykład poświęcony jest wybranym zagadnieniom z językoznawstwa kognitywnego. |
Pełny opis: |
profil studiów: ogólnoakademicki, forma studiów: stacjonarne, rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, rok studiów: II semestr: I wymagania wstępne: Student powinien posiadać podstawowe wiadomości językoznawcze. Student powinien posiadać umiejętności zbierania i analizowania danych językowych. Student powinien mieć naukowe kompetencje niezbędne do analizy charakterystycznych cech języka. liczba godzin dydaktycznych: 30h wykładu, metody dydaktyczne: metoda podająca z elementami interaktywnymi punkty ECTS: 3 bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładzie - 30h, - samodzielne studiowanie tematyki kursu - 15h, - konsultacje - 5h, - przygotowanie do końcowego testu pisemnego i obecność na nim - 23h+2h=25h wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30+5+2=37h, 1,5 pkt ECTS udział w zajęciach o charakterze praktycznym - 30h, 1 pkt ECTS |
Literatura: |
Evans, Vyvyan and Melanie Green. 2006. Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press. Geeraerts, Dirk (ed.). 2006. Cognitive Linguistics: Basic Readings. Berlin/New York: Mouton de Gruyter. Karczewski, Daniel. 2016. Generyczność w języku i w myśleniu. Studium kognitywne. Kraków: Universitas 2016. Kövecses, Zoltan. Metahpor. A Practical Introduction. Oxford: OUP 2002. Lakoff, George and Mark Johnson. Metaphors We Live By. Chicago: The University of Chicago Press 1980. Langacker, Ronald W. Cognitive Grammar: A Basic Introduction. Oxford: OUP 2008. Lee, David. Cognitive Linguistics: An Introduction. Oxford: OUP 2001. Radden, Gunther and Rene Dirven. Cognitive English Grammar. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins 2007. |
Efekty uczenia się: |
K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_W05, K_U02, K_U03, K_U05, K_U06, K_U08, K_K01, K_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin pisemny |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Daniel Karczewski | |
Prowadzący grup: | Daniel Karczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Wykład poświęcony jest wybranym zagadnieniom z językoznawstwa kognitywnego. |
|
Pełny opis: |
profil studiów: ogólnoakademicki, forma studiów: stacjonarne, rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, rok studiów: II semestr: I wymagania wstępne: Student powinien posiadać podstawowe wiadomości językoznawcze. Student powinien posiadać umiejętności zbierania i analizowania danych językowych. Student powinien mieć naukowe kompetencje niezbędne do analizy charakterystycznych cech języka. liczba godzin dydaktycznych: 30h wykładu, metody dydaktyczne: metoda podająca z elementami interaktywnymi punkty ECTS: 3 bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładzie - 30h, - samodzielne studiowanie tematyki kursu - 15h, - konsultacje - 5h, - przygotowanie do końcowego testu pisemnego i obecność na nim - 23h+2h=25h wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30+5+2=37h, 1,5 pkt ECTS udział w zajęciach o charakterze praktycznym - 30h, 1 pkt ECTS |
|
Literatura: |
Evans, Vyvyan and Melanie Green. 2006. Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press. Geeraerts, Dirk (ed.). 2006. Cognitive Linguistics: Basic Readings. Berlin/New York: Mouton de Gruyter. Karczewski, Daniel. 2016. Generyczność w języku i w myśleniu. Studium kognitywne. Kraków: Universitas 2016. Kövecses, Zoltan. Metahpor. A Practical Introduction. Oxford: OUP 2002. Lakoff, George and Mark Johnson. Metaphors We Live By. Chicago: The University of Chicago Press 1980. Langacker, Ronald W. Cognitive Grammar: A Basic Introduction. Oxford: OUP 2008. Lee, David. Cognitive Linguistics: An Introduction. Oxford: OUP 2001. Radden, Gunther and Rene Dirven. Cognitive English Grammar. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins 2007. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Daniel Karczewski | |
Prowadzący grup: | Daniel Karczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Wykład poświęcony jest wybranym zagadnieniom z językoznawstwa kognitywnego. |
|
Pełny opis: |
profil studiów: ogólnoakademicki, forma studiów: stacjonarne, rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, rok studiów: II semestr: I wymagania wstępne: Student powinien posiadać podstawowe wiadomości językoznawcze. Student powinien posiadać umiejętności zbierania i analizowania danych językowych. Student powinien mieć naukowe kompetencje niezbędne do analizy charakterystycznych cech języka. liczba godzin dydaktycznych: 30h wykładu, metody dydaktyczne: metoda podająca z elementami interaktywnymi punkty ECTS: 3 bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładzie - 30h, - samodzielne studiowanie tematyki kursu - 15h, - konsultacje - 5h, - przygotowanie do końcowego testu pisemnego i obecność na nim - 23h+2h=25h wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30+5+2=37h, 1,5 pkt ECTS udział w zajęciach o charakterze praktycznym - 30h, 1 pkt ECTS |
|
Literatura: |
Evans, Vyvyan and Melanie Green. 2006. Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press. Geeraerts, Dirk (ed.). 2006. Cognitive Linguistics: Basic Readings. Berlin/New York: Mouton de Gruyter. Karczewski, Daniel. 2016. Generyczność w języku i w myśleniu. Studium kognitywne. Kraków: Universitas 2016. Kövecses, Zoltan. Metahpor. A Practical Introduction. Oxford: OUP 2002. Lakoff, George and Mark Johnson. Metaphors We Live By. Chicago: The University of Chicago Press 1980. Langacker, Ronald W. Cognitive Grammar: A Basic Introduction. Oxford: OUP 2008. Lee, David. Cognitive Linguistics: An Introduction. Oxford: OUP 2001. Radden, Gunther and Rene Dirven. Cognitive English Grammar. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins 2007. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.