Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PZJA - umiejętności łączone 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AT2-1PJS1
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PZJA - umiejętności łączone 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 2L stac. II st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe
Filologia angielska z elemetami translatoryki 2 stopień 1 rok sem.letni
Filologia angielska z elemetami translatoryki 2 stopień 1 rok sem.zimowy
Punkty ECTS i inne: 10.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Przedmiot obowiązkowy, łączący różne umiejętności związane z nauką języka angielskiego, głównie pisanie, naukę słownictwa, naukę gramatyki, rozumienie ze słuchu.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Praktyczna Znajomość Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące przedmioty:

- Umiejętności łączone

- Pisanie akademickie

Semestr zimowy: umiejętności łączone (mówienie, słuchanie, wymowa, pisanie, poszerzanie słownictwa); pisanie akademickie (pisanie)

- semestr letni: umiejętności łączone (mówienie, słuchanie, wymowa, pisanie, poszerzanie słownictwa); pisanie akademickie (pisanie)

Przedmiot Umiejętności Łączone ma na celu podniesienie kompetencji językowej studenta, ze szczególnym uwzględnieniem wzbogacenia zasobu struktur leksykalnych i gramatycznych, kształtowania zaawansowanych umiejętności słuchania i mówienia oraz rozwoju umiejętności pozwalających mu na samodzielnie przygotowanie dłuższych pisemnych wypowiedzi akademickich

(w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej) oraz wykorzystanie informacji zawartych w innych tekstach, w poszanowaniu praw autorskich.

Pełny opis:

Kurs przygotowuje do pisemnego egzaminu kompetencji językowej na poziomie C1+. Test ma na celu sprawdzenie wiedzy leksykalnej i gramatycznej oraz receptywnych umiejętności językowych (rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego). Wymagania wstępne: zaliczenie PZJA 1

Punkty ECTS 10

Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć - 60 godz. ćwiczenia

Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin:

Udział w zajęciach: 60h

Przygotowanie do zajęć: 60h

Dokończenie i utrwalenie materiału z ćwiczeń: 60h

Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.): 85h

Realizacja zadań projektowych:10h

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim 20h + 5h=25h

Razem: 300 h (odpowiada 10 pkt ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego: 150 h - 5 pkt ECTS

- nakład pracy studenta bez bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 150 h - 5 pkt ECTS

Literatura:

Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN.• Gethin, H. (1992).

Grammar in Context. Longman.• Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP.• Haines, S. and May, P. (2006).

IELTS Mastercalss. OUP.• Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann.• Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5.

Collins Cobuild.• Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.• Swan,

M. (1980). Practical English Usage. OUP.• Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English.

Wydawnictwo Naukowe PWN.• Evans, V. (2013). CPE Use of English Student’s Book www.britishcouncil.org/podcasts • www.teachingenglish.org.uk

Efekty uczenia się:

Semestr zimowy i letni:

KP7_WG1 student zna i rozumie złożone zjawiska i procesy językowe, w tym systemy leksykalne i gramatyczne, teorie wyjaśniające zależności między nimi oraz współczesne trendy w nauce języka angielskiego

KP7_WG11 student zna i rozumie współczesne uwarunkowania społeczno-kulturowe, takie jak rodzina, edukacja i kultura angielskiego obszaru językowego na poziomie C1+

KP7_UK5 student potrafi posługiwać się kierunkowym językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie C1+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

KP7_UO1 student potrafi kierować pracą zespołu w czasie rozwiązywania ćwiczeń praktycznych na zajęciach z języka angielskiego

KP7_KO2 student jest gotów do inicjowania działania w obszarze nauk humanistycznych na rzecz interesu publicznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy

Metody i kryteria oceniania:

Przedmioty w ramach PZJA- zaliczenie na ocenę (zgodnie z informacjami w sylabusie B) cykl PZJA - egzamin pisemny w formie testu kompetencji.

Testy kompetencji językowych w formie pisemnej, ocena ciągła pracy studenta na zajęciach, analiza tekstów akademickich.

Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min.51% ze wszystkich testów łącznie. Nie przewiduje się terminów poprawkowych.

Studenci, którzy nie uzyskają wymaganego minimum mają prawo do jednego testu poprawkowego w przedostatnim tygodniu przed sesją egzaminacyjną, który obejmie materiał całego kursu pod warunkiem, że uczęszczali na zajęcia. Aby otrzymać ocenę dostateczną, należy uzyskać min. 51% z tego testu.Student podchodząc do testu poprawkowego może otrzymać maksymalną ocenę z zaliczenia: dostateczny. Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w zaliczeniach cząstkowych będą rozpatrywane indywidualnie. Obecność na zajęciach zgodnie z regulaminem studiów.

Skala ocen:

5= 91%-100%

4+=81%-90%

4= 71%- 80%

3+=61%-70%

3= 51%-60%

2= 0%-50%

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Ebelashvili, Peter Foulds
Prowadzący grup: Diana Ebelashvili, Peter Foulds
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Przedmiot obowiązkowy, łączące różne umiejętności, związane z nauką języka angielskiego, głównie czytanie, naukę słownictwa, naukę gramatyki, słuchanie, dyskusja i, w miarę potrzeb, pisanie.

Pełny opis:

Kurs obejmuje:

Czytanie ze zrozumieniem różnego rodzaju teksów, w tym prasowych, akademickich i literackich.

- Naukę słownictwo na poziomie rozszerzonym, łącznie z ich wykorzystywaniem i przekształcaniem (testy typu gap fill i transformacje)

- Naukę zaawansowanych form gramatycznych i umiejętność ich wykorzystywania.

- Rozumienie słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów telewizyjnych, radiowych i filmów

- Rozróżnianie podstawowych odmian języka angielskiego

- Naukę płynnego wypowiadania się na tematy abstrakcyjne.

Literatura:

Za każdym razem ustalana w ramach zajęć. Fragmenty różnych podręczników, książek beletrystycznych i nagrań. Materiały autorskie prowadzącego.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Peter Foulds, Aleksandra Łukaszyk-Spryszak
Prowadzący grup: Peter Foulds, Aleksandra Łukaszyk-Spryszak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)