PZJA - umiejętności łączone 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AT2-1PJS1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PZJA - umiejętności łączone 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska z elemetami translatoryki 2 stopień 1 rok sem.letni Filologia angielska z elemetami translatoryki 2 stopień 1 rok sem.zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Przedmiot obowiązkowy, łączący różne umiejętności związane z nauką języka angielskiego, głównie pisanie, naukę słownictwa, naukę gramatyki, rozumienie ze słuchu. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Praktyczna Znajomość Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące przedmioty: - Umiejętności łączone - Pisanie akademickie Semestr zimowy: umiejętności łączone (mówienie, słuchanie, wymowa, pisanie, poszerzanie słownictwa); pisanie akademickie (pisanie) - semestr letni: umiejętności łączone (mówienie, słuchanie, wymowa, pisanie, poszerzanie słownictwa); pisanie akademickie (pisanie) Przedmiot Umiejętności Łączone ma na celu podniesienie kompetencji językowej studenta, ze szczególnym uwzględnieniem wzbogacenia zasobu struktur leksykalnych i gramatycznych, kształtowania zaawansowanych umiejętności słuchania i mówienia oraz rozwoju umiejętności pozwalających mu na samodzielnie przygotowanie dłuższych pisemnych wypowiedzi akademickich (w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej) oraz wykorzystanie informacji zawartych w innych tekstach, w poszanowaniu praw autorskich. |
Pełny opis: |
Kurs przygotowuje do pisemnego egzaminu kompetencji językowej na poziomie C1+. Test ma na celu sprawdzenie wiedzy leksykalnej i gramatycznej oraz receptywnych umiejętności językowych (rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego). Wymagania wstępne: zaliczenie PZJA 1 Punkty ECTS 10 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć - 60 godz. ćwiczenia Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin: Udział w zajęciach: 60h Przygotowanie do zajęć: 60h Dokończenie i utrwalenie materiału z ćwiczeń: 60h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.): 85h Realizacja zadań projektowych:10h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim 20h + 5h=25h Razem: 300 h (odpowiada 10 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego: 150 h - 5 pkt ECTS - nakład pracy studenta bez bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 150 h - 5 pkt ECTS |
Literatura: |
Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN.• Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman.• Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP.• Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP.• Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann.• Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild.• Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.• Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP.• Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN.• Evans, V. (2013). CPE Use of English Student’s Book www.britishcouncil.org/podcasts • www.teachingenglish.org.uk |
Efekty uczenia się: |
Semestr zimowy i letni: KP7_WG1 student zna i rozumie złożone zjawiska i procesy językowe, w tym systemy leksykalne i gramatyczne, teorie wyjaśniające zależności między nimi oraz współczesne trendy w nauce języka angielskiego KP7_WG11 student zna i rozumie współczesne uwarunkowania społeczno-kulturowe, takie jak rodzina, edukacja i kultura angielskiego obszaru językowego na poziomie C1+ KP7_UK5 student potrafi posługiwać się kierunkowym językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie C1+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KP7_UO1 student potrafi kierować pracą zespołu w czasie rozwiązywania ćwiczeń praktycznych na zajęciach z języka angielskiego KP7_KO2 student jest gotów do inicjowania działania w obszarze nauk humanistycznych na rzecz interesu publicznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmioty w ramach PZJA- zaliczenie na ocenę (zgodnie z informacjami w sylabusie B) cykl PZJA - egzamin pisemny w formie testu kompetencji. Testy kompetencji językowych w formie pisemnej, ocena ciągła pracy studenta na zajęciach, analiza tekstów akademickich. Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min.51% ze wszystkich testów łącznie. Nie przewiduje się terminów poprawkowych. Studenci, którzy nie uzyskają wymaganego minimum mają prawo do jednego testu poprawkowego w przedostatnim tygodniu przed sesją egzaminacyjną, który obejmie materiał całego kursu pod warunkiem, że uczęszczali na zajęcia. Aby otrzymać ocenę dostateczną, należy uzyskać min. 51% z tego testu.Student podchodząc do testu poprawkowego może otrzymać maksymalną ocenę z zaliczenia: dostateczny. Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w zaliczeniach cząstkowych będą rozpatrywane indywidualnie. Obecność na zajęciach zgodnie z regulaminem studiów. Skala ocen: 5= 91%-100% 4+=81%-90% 4= 71%- 80% 3+=61%-70% 3= 51%-60% 2= 0%-50% |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Ebelashvili, Peter Foulds | |
Prowadzący grup: | Diana Ebelashvili, Peter Foulds | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot obowiązkowy, łączące różne umiejętności, związane z nauką języka angielskiego, głównie czytanie, naukę słownictwa, naukę gramatyki, słuchanie, dyskusja i, w miarę potrzeb, pisanie. |
|
Pełny opis: |
Kurs obejmuje: Czytanie ze zrozumieniem różnego rodzaju teksów, w tym prasowych, akademickich i literackich. - Naukę słownictwo na poziomie rozszerzonym, łącznie z ich wykorzystywaniem i przekształcaniem (testy typu gap fill i transformacje) - Naukę zaawansowanych form gramatycznych i umiejętność ich wykorzystywania. - Rozumienie słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów telewizyjnych, radiowych i filmów - Rozróżnianie podstawowych odmian języka angielskiego - Naukę płynnego wypowiadania się na tematy abstrakcyjne. |
|
Literatura: |
Za każdym razem ustalana w ramach zajęć. Fragmenty różnych podręczników, książek beletrystycznych i nagrań. Materiały autorskie prowadzącego. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Peter Foulds, Aleksandra Łukaszyk-Spryszak | |
Prowadzący grup: | Peter Foulds, Aleksandra Łukaszyk-Spryszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.