PZJA - pisanie akademickie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AT2-2PWR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PZJA - pisanie akademickie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska z elemetami translatoryki 2 stopień 2 rok sem.letni Filologia angielska z elemetami translatoryki 2 stopień 2 rok sem.zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Praktyczna Znajomość Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące przedmioty: - Umiejętności łączone - Pisanie akademickie Przedmiot Umiejętności Łączone ma na celu podniesienie kompetencji językowej studenta, ze szczególnym uwzględnieniem wzbogacenia zasobu struktur leksykalnych i gramatycznych, kształtowania zaawansowanych umiejętności słuchania i mówienia oraz rozwoju umiejętności pozwalających mu na samodzielnie przygotowanie dłuższych pisemnych wypowiedzi akademickich (w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej) oraz wykorzystanie informacji zawartych w innych tekstach, w poszanowaniu praw autorskich. |
Pełny opis: |
Kurs przygotowuje do pisemnego egzaminu kompetencji językowej na poziomie C1+. Test ma na celu sprawdzenie wiedzy leksykalnej i gramatycznej oraz receptywnych umiejętności językowych (rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego). Wymagania wstępne: zaliczenie PZJA 1 Punkty ECTS 10 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć - 60 godz. ćwiczenia Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin: Udział w zajęciach: 60h Przygotowanie do zajęć: 60h Dokończenie i utrwalenie materiału z ćwiczeń: 60h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.): 85h Realizacja zadań projektowych:10h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim 20h + 5h=25h Razem: 300 h (odpowiada 10 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego: 150 h - 5 pkt ECTS - nakład pracy studenta bez bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 150 h - 5 pkt ECTS Opis dotyczy PZJA Pisanie akademickie |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. Macpherson, R., English for Academic Purposes, PWN, 2004. Levin, G., Short Essays, HBJ, 1977. Cory, H., Advanced Writing, Oxford University Press, 1999. Źródła internetowe: - On-line activities - http://www.vuw.ac.nz/lals/div1/academic-writing/ - UVic Writer's Guide - http://webuvic.ca/wguide - On-line Writing Lab - http://owl.english.purdue.edu - University of Toronto Writing Support - http://www.utoronto.ca/writing - Writing @CSU - Writing Guides - http://colostate.edu/references/index.cfn |
Efekty uczenia się: |
KP7_WG9 student zna i rozumie pogłębiony aparat pojęciowy języka akademickiego służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji naukowej KP7_UW4 student potrafi przeprowadzać krytyczną analizę i interpretację w formie pisemnej różnych wytworów kultury krajów anglojęzycznych z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KP7_WG11 student zna i rozumie współczesne uwarunkowania społeczno-kulturowe angielskiego obszaru językowego na poziomie C2 KP7_KK1 student jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści z wykorzystaniem poprawnych konwencji i rejestrów językowych KP7_KK2 student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy z zakresu języka akademickiego w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmioty w ramach PZJA- zaliczenie na ocenę (zgodnie z informacjami w sylabusie B) cykl PZJA - egzamin pisemny w formie testu kompetencji. Testy kompetencji językowych w formie pisemnej, ocena ciągła pracy studenta na zajęciach, analiza tekstów akademickich. Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min.51% ze wszystkich testów łącznie. Nie przewiduje się terminów poprawkowych. Studenci, którzy nie uzyskają wymaganego minimum mają prawo do jednego testu poprawkowego w przedostatnim tygodniu przed sesją egzaminacyjną, który obejmie materiał całego kursu pod warunkiem, że uczęszczali na zajęcia. Aby otrzymać ocenę dostateczną, należy uzyskać min. 51% z tego testu. Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w zaliczeniach cząstkowych będą rozpatrywane indywidualnie. Obecność na zajęciach zgodnie z regulaminem studiów. Skala ocen: 5= 91%-100% 4+=81%-90% 4= 71%- 80% 3+=61%-70% 3= 51%-60% 2= 0%-50% |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Prowadzący grup: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zadania wykonywane przez studentów podczas zajęć a także jako prace domowe będą obejmowały: - krytyczną analizę tekstu - streszczenia tekstów akademickich - abstrakty - porównywanie źródeł - prace badawcze na dany temat - prace związane z dyskursem akademickim - komentarze bibliograficzne - prace związane z rejestrem języka |
|
Pełny opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. Macpherson, R., English for Academic Purposes, PWN, 2004. Levin, G., Short Essays, HBJ, 1977. Cory, H., Advanced Writing, Oxford University Press, 1999. Źródła internetowe: - On-line activities - http://www.vuw.ac.nz/lals/div1/academic-writing/ - UVic Writer's Guide - http://webuvic.ca/wguide - On-line Writing Lab - http://owl.english.purdue.edu - University of Toronto Writing Support - http://www.utoronto.ca/writing - Writing @CSU - Writing Guides - http://colostate.edu/references/index.cfn |
|
Uwagi: |
Prace będą oceniane bezpośrednio przez prowadzącego. Dodatkowo wykorzystane będą alternatywne techniki oceny w postaci peer-correction oraz self-correction. Studenci otrzymują pogłębioną analize indywidualnych błędów po każdej zadanej pracy domowej w postaci eseju. Eseje pisane zarówno podczas zajęć (in-class writing) jak i w czasie własnym z poszanowaniem wyznaczonych terninów. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zdzisław Głębocki, Anna Szuchalska | |
Prowadzący grup: | Zdzisław Głębocki, Anna Szuchalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zadania wykonywane przez studentów podczas zajęć a także jako prace domowe będą obejmowały: - krytyczną analizę tekstu - streszczenia tekstów akademickich - abstrakty - porównywanie źródeł - prace badawcze na dany temat - prace związane z dyskursem akademickim - komentarze bibliograficzne - prace związane z rejestrem języka |
|
Pełny opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. Macpherson, R., English for Academic Purposes, PWN, 2004. Levin, G., Short Essays, HBJ, 1977. Cory, H., Advanced Writing, Oxford University Press, 1999. Źródła internetowe: - On-line activities - http://www.vuw.ac.nz/lals/div1/academic-writing/ - UVic Writer's Guide - http://webuvic.ca/wguide - On-line Writing Lab - http://owl.english.purdue.edu - University of Toronto Writing Support - http://www.utoronto.ca/writing - Writing @CSU - Writing Guides - http://colostate.edu/references/index.cfn |
|
Uwagi: |
Prace będą oceniane bezpośrednio przez prowadzącego. Dodatkowo wykorzystane będą alternatywne techniki oceny w postaci peer-correction oraz self-correction. Studenci otrzymują pogłębioną analize indywidualnych błędów po każdej zadanej pracy domowej w postaci eseju. Eseje pisane zarówno podczas zajęć (in-class writing) jak i w czasie własnym z poszanowaniem wyznaczonych terninów. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zadania wykonywane przez studentów podczas zajęć a także jako prace domowe będą obejmowały: - krytyczną analizę tekstu - streszczenia tekstów akademickich - abstrakty - porównywanie źródeł - prace badawcze na dany temat - prace związane z dyskursem akademickim - komentarze bibliograficzne - prace związane z rejestrem języka |
|
Pełny opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. Macpherson, R., English for Academic Purposes, PWN, 2004. Levin, G., Short Essays, HBJ, 1977. Cory, H., Advanced Writing, Oxford University Press, 1999. Źródła internetowe: - On-line activities - http://www.vuw.ac.nz/lals/div1/academic-writing/ - UVic Writer's Guide - http://webuvic.ca/wguide - On-line Writing Lab - http://owl.english.purdue.edu - University of Toronto Writing Support - http://www.utoronto.ca/writing - Writing @CSU - Writing Guides - http://colostate.edu/references/index.cfn |
|
Uwagi: |
Prace będą oceniane bezpośrednio przez prowadzącego. Dodatkowo wykorzystane będą alternatywne techniki oceny w postaci peer-correction oraz self-correction. Studenci otrzymują pogłębioną analize indywidualnych błędów po każdej zadanej pracy domowej w postaci eseju. Eseje pisane zarówno podczas zajęć (in-class writing) jak i w czasie własnym z poszanowaniem wyznaczonych terninów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.