Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PZJA - pisanie akademickie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AT2-2PWR
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: PZJA - pisanie akademickie
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 2L stac. II st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe
Filologia angielska z elemetami translatoryki 2 stopień 2 rok sem.letni
Filologia angielska z elemetami translatoryki 2 stopień 2 rok sem.zimowy
Punkty ECTS i inne: 10.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Praktyczna Znajomość Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące przedmioty:

- Umiejętności łączone

- Pisanie akademickie

Przedmiot Umiejętności Łączone ma na celu podniesienie kompetencji językowej studenta, ze szczególnym uwzględnieniem wzbogacenia

zasobu struktur leksykalnych i gramatycznych, kształtowania zaawansowanych umiejętności słuchania i mówienia oraz rozwoju

umiejętności pozwalających mu na samodzielnie przygotowanie dłuższych pisemnych wypowiedzi akademickich

(w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej) oraz wykorzystanie informacji zawartych w innych tekstach, w poszanowaniu praw

autorskich.

Pełny opis:

Kurs przygotowuje do pisemnego egzaminu kompetencji językowej na poziomie C1+. Test ma na celu sprawdzenie wiedzy leksykalnej i

gramatycznej oraz receptywnych umiejętności językowych (rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego). Wymagania wstępne:

zaliczenie PZJA 1

Punkty ECTS 10

Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć - 60 godz. ćwiczenia

Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin:

Udział w zajęciach: 60h

Przygotowanie do zajęć: 60h

Dokończenie i utrwalenie materiału z ćwiczeń: 60h

Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.): 85h

Realizacja zadań projektowych:10h

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim 20h + 5h=25h

Razem: 300 h (odpowiada 10 pkt ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego: 150 h - 5 pkt ECTS

- nakład pracy studenta bez bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 150 h - 5 pkt ECTS

Opis dotyczy PZJA Pisanie akademickie

Literatura:

Literatura podstawowa:

Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981.

Macpherson, R., English for Academic Purposes, PWN, 2004.

Levin, G., Short Essays, HBJ, 1977.

Cory, H., Advanced Writing, Oxford University Press, 1999.

Źródła internetowe:

- On-line activities - http://www.vuw.ac.nz/lals/div1/academic-writing/

- UVic Writer's Guide - http://webuvic.ca/wguide

- On-line Writing Lab - http://owl.english.purdue.edu

- University of Toronto Writing Support - http://www.utoronto.ca/writing

- Writing @CSU - Writing Guides - http://colostate.edu/references/index.cfn

Efekty uczenia się:

KP7_WG9 student zna i rozumie pogłębiony aparat pojęciowy języka akademickiego służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji naukowej

KP7_UW4 student potrafi przeprowadzać krytyczną analizę i interpretację w formie pisemnej różnych wytworów kultury krajów anglojęzycznych z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym

KP7_WG11 student zna i rozumie współczesne uwarunkowania społeczno-kulturowe angielskiego obszaru językowego na poziomie C2

KP7_KK1 student jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści z wykorzystaniem poprawnych konwencji i rejestrów językowych

KP7_KK2 student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy z zakresu języka akademickiego w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych

Metody i kryteria oceniania:

Przedmioty w ramach PZJA- zaliczenie na ocenę (zgodnie z informacjami w sylabusie B) cykl PZJA - egzamin pisemny w formie testu

kompetencji.

Testy kompetencji językowych w formie pisemnej, ocena ciągła pracy studenta na zajęciach, analiza tekstów akademickich.

Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min.51% ze wszystkich testów łącznie. Nie

przewiduje się terminów poprawkowych.

Studenci, którzy nie uzyskają wymaganego minimum mają prawo do jednego testu poprawkowego w przedostatnim tygodniu przed sesją

egzaminacyjną, który obejmie materiał całego kursu pod warunkiem, że uczęszczali na zajęcia. Aby otrzymać ocenę dostateczną, należy

uzyskać min. 51% z tego testu. Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w

zaliczeniach cząstkowych będą rozpatrywane indywidualnie. Obecność na zajęciach zgodnie z regulaminem studiów.

Skala ocen:

5= 91%-100%

4+=81%-90%

4= 71%- 80%

3+=61%-70%

3= 51%-60%

2= 0%-50%

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Sańczyk-Cruz
Prowadzący grup: Anna Sańczyk-Cruz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zadania wykonywane przez studentów podczas zajęć a także jako prace domowe będą obejmowały:

- krytyczną analizę tekstu

- streszczenia tekstów akademickich

- abstrakty

- porównywanie źródeł

- prace badawcze na dany temat

- prace związane z dyskursem akademickim

- komentarze bibliograficzne

- prace związane z rejestrem języka

Pełny opis:

Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Słownictwo

Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja

Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów

Literatura:

Literatura podstawowa:

Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981.

Macpherson, R., English for Academic Purposes, PWN, 2004.

Levin, G., Short Essays, HBJ, 1977.

Cory, H., Advanced Writing, Oxford University Press, 1999.

Źródła internetowe:

- On-line activities - http://www.vuw.ac.nz/lals/div1/academic-writing/

- UVic Writer's Guide - http://webuvic.ca/wguide

- On-line Writing Lab - http://owl.english.purdue.edu

- University of Toronto Writing Support - http://www.utoronto.ca/writing

- Writing @CSU - Writing Guides - http://colostate.edu/references/index.cfn

Uwagi:

Prace będą oceniane bezpośrednio przez prowadzącego. Dodatkowo wykorzystane będą alternatywne techniki oceny w postaci peer-correction oraz self-correction. Studenci otrzymują pogłębioną analize indywidualnych błędów po każdej zadanej pracy domowej w postaci eseju. Eseje pisane zarówno podczas zajęć (in-class writing) jak i w czasie własnym z poszanowaniem wyznaczonych terninów.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zdzisław Głębocki, Anna Szuchalska
Prowadzący grup: Zdzisław Głębocki, Anna Szuchalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zadania wykonywane przez studentów podczas zajęć a także jako prace domowe będą obejmowały:

- krytyczną analizę tekstu

- streszczenia tekstów akademickich

- abstrakty

- porównywanie źródeł

- prace badawcze na dany temat

- prace związane z dyskursem akademickim

- komentarze bibliograficzne

- prace związane z rejestrem języka

Pełny opis:

Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Słownictwo

Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja

Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów

Literatura:

Literatura podstawowa:

Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981.

Macpherson, R., English for Academic Purposes, PWN, 2004.

Levin, G., Short Essays, HBJ, 1977.

Cory, H., Advanced Writing, Oxford University Press, 1999.

Źródła internetowe:

- On-line activities - http://www.vuw.ac.nz/lals/div1/academic-writing/

- UVic Writer's Guide - http://webuvic.ca/wguide

- On-line Writing Lab - http://owl.english.purdue.edu

- University of Toronto Writing Support - http://www.utoronto.ca/writing

- Writing @CSU - Writing Guides - http://colostate.edu/references/index.cfn

Uwagi:

Prace będą oceniane bezpośrednio przez prowadzącego. Dodatkowo wykorzystane będą alternatywne techniki oceny w postaci peer-correction oraz self-correction. Studenci otrzymują pogłębioną analize indywidualnych błędów po każdej zadanej pracy domowej w postaci eseju. Eseje pisane zarówno podczas zajęć (in-class writing) jak i w czasie własnym z poszanowaniem wyznaczonych terninów.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zadania wykonywane przez studentów podczas zajęć a także jako prace domowe będą obejmowały:

- krytyczną analizę tekstu

- streszczenia tekstów akademickich

- abstrakty

- porównywanie źródeł

- prace badawcze na dany temat

- prace związane z dyskursem akademickim

- komentarze bibliograficzne

- prace związane z rejestrem języka

Pełny opis:

Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Słownictwo

Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja

Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów

Literatura:

Literatura podstawowa:

Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981.

Macpherson, R., English for Academic Purposes, PWN, 2004.

Levin, G., Short Essays, HBJ, 1977.

Cory, H., Advanced Writing, Oxford University Press, 1999.

Źródła internetowe:

- On-line activities - http://www.vuw.ac.nz/lals/div1/academic-writing/

- UVic Writer's Guide - http://webuvic.ca/wguide

- On-line Writing Lab - http://owl.english.purdue.edu

- University of Toronto Writing Support - http://www.utoronto.ca/writing

- Writing @CSU - Writing Guides - http://colostate.edu/references/index.cfn

Uwagi:

Prace będą oceniane bezpośrednio przez prowadzącego. Dodatkowo wykorzystane będą alternatywne techniki oceny w postaci peer-correction oraz self-correction. Studenci otrzymują pogłębioną analize indywidualnych błędów po każdej zadanej pracy domowej w postaci eseju. Eseje pisane zarówno podczas zajęć (in-class writing) jak i w czasie własnym z poszanowaniem wyznaczonych terninów.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)