Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AT2-2SEM1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska z elemetami translatoryki 2 stopień 2 rok sem.letni Filologia angielska z elemetami translatoryki 2 stopień 2 rok sem.zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
21.00
LUB
15.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien spełniać wymogi dotyczące efektów kształcenia przewidziane przez Krajowe Ramy Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, studiów pierwszego stopnia, z obszaru nauk humanistycznych (preferowany ukończony kierunek pierwszego stopnia: filologia angielska) |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy magisterskiej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych. 2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium. 3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy. 4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac. 5. Napisanie i złożenie pracy magisterskiej |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_6) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne/literaturoznawstwo rok studiów: I i II semestr: I, II, III, IV Wymagania wstępne: Student powinien spełniać wymogi dotyczące efektów kształcenia przewidziane przez Krajowe Ramy Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, studiów pierwszego stopnia, z obszaru nauk humanistycznych. Liczba godzin dydaktycznych: 2x30h=60h ćwiczenia (I rok) 2x30h=60h ćwiczenia (II rok) Metody dydaktyczne: dyskusje, analiza tekstów naukowych z zakresu przekładoznawstwa, wykłady konwersatoryjne. Punkty ECTS: 30 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach seminaryjnych, dodatkowych konsultacjach, kontakt mailowy z promotorem: 4x30h + 180h Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji: 70h Przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej: 30h Kwerenda biblioteczna: 60h Gromadzenie materiału badawczego: 60h Pisanie pracy: 250h Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd: 50h Razem: 820 h (odpowiada 30 punktom ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 120+180=300h (12 punktów ECTS) Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej : 820h (30 punktów ECTS) |
Literatura: |
Literatura przedmiotu jest uzależniona od specyfiki tematów podejmowanych w ramach danego seminarium. Została ona wyszczególniona w części B sylabusa. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent: KP7_WG3, zna i rozumie złożone zjawiska i procesy literackie oraz współczesne teorie wyjaśniające ich kulturowe podłoże i zależności między nimi KP7_WG8, zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji tekstów w obrębie wybranych tradycji i teorii literaturoznawczych KP7_WG10, zna i rozumie pogłębiony aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy literatury danego obszaru językowego KP7_ WG11, zna i rozumie współczesne uwarunkowania społeczno-kulturowe danego obszaru językowego KP7_WK1, zna i rozumie problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją oraz ich złożone powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji KP7_WK2, zna i rozumie złożone prawne, organizacyjne i etyczne uwarunkowania działań związanych z daną kwalifikacją KP7_WK3 zna i rozumie zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego KP7_UW1 potrafi formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy, innowacyjnie dobierając odpowiednie metody i narzędzia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauki o języku i translatoryki KP7_UW3 potrafi przeprowadzać pogłębioną analizę i interpretację tekstów literackich z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KP7_UW4 potrafi przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KP7_UW7 potrafi właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze literaturoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji KP7_UK1 potrafi komunikować się ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców używając specjalistycznej terminologii z zakresu językoznawstwa i translatoryki z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych KP7_UK2 potrafi komunikować się ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców używając specjalistycznej terminologii z zakresu wiedzy nabywaniu i nauczaniu języków z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych KP7_UK3 potrafi komunikować się z ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców używając specjalistycznej terminologii z zakresu literaturoznawstwa z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych KP7_UK4 potrafi prowadzić w debatę w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich KP7_UK5 potrafi posługiwać się kierunkowym językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KP7_UU1 potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie KP7_KO1 jest gotów wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego KP7_KO2 jest gotów do inicjowania działania na rzecz interesu publicznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy KP7_KO3 jest gotów do aktywnego uczestniczenia w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy KP7_KO4 jest gotów do tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa KP7_KO5 jest gotów do uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach KP7_KK1 jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści KP7_KK2 jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KP7_KR1 jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym rozwijania dorobku i podtrzymywania etosu zawodu KP7_KR2 jest gotów do przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia na I roku jest zrealizowanie zaplanowanych przez poszczególnych promotorów zadań, na II roku - ostateczna redakcja i złożenie pracy magisterskiej. Studenci są zobowiązani do aktywnego i systematycznego uczestnictwa w zajęciach, wywiązania się ze wszystkich zadań przewidzianych programem danego seminarium oraz do systematycznego prezentowania kolejnych etapów pracy magisterskiej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zgodny z opisem podstawowym przedmiotu (patrz: sekcja nadrzędna, niezależnie od cyklu) |
|
Pełny opis: |
W roku akademickim 2020/2021 przedmiot będzie realizowany zgodnie z opisem przedstawionym w punkcie "Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależnie od cyklu)". Dodatkowo, jak w każdym roku akademickim, lista tematów omawianych na zajęciach dostosowana będzie w pewnym stopniu do zainteresowań uczestników seminarium. Pewne zagadnienia będą w związku z tym poszerzane o tematy bardziej szczegółowe, a inne omawiane bardziej skrótowo. |
|
Literatura: |
1. The Oxford Handbook of Pragmatics pod red. Yana Huanga. 2017, zwłaszcza następujące rozdziały: a) Stephen C. Levinson, "Speech Acts", b) Penelope Brown, "Politeness and Impoliteness", c) Istvan Kecskes, "Cross-cultural and Intercultural Pragmatics". 2. J.P. Martin, P.R White. 2003. The Language of Evaluation: Appraisal in English, London/New York: Palgrave. 3. M.A.K. Halliday, 2004. An Introduction to Functional Grammar (3rd edn revised by Christian M. I. M. Matthiessen). London: Hodder Arnold. 4. J. Nuyts, 2007. “Cognitive Linguistics and Functional Linguistics”. In: Dirk Geeraerts and Hubert Cuykens (eds.). The Oxford Handbook of Cognitive Linguistics. Oxford: Oxford University Press, 543–565. 5. Eva Ogiermann, 2009. On Apologizing in Negative and Positive Politeness Cultures. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Feldman-Kołodziejuk | |
Prowadzący grup: | Ewelina Feldman-Kołodziejuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zgodny z opisem podstawowym przedmiotu (patrz: sekcja nadrzędna, niezależnie od cyklu) |
|
Pełny opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej z zakresu literaturoznawstwa. Podczas spotkań seminaryjnych uczestnicy zapoznają się z wymaganiami dotyczącymi pracy magisterskiej i technicznymi aspektami jej pisania, będą mieli okazję przedyskutować wybór tematów oraz otrzymają informacje zwrotne na temat postępów w pracy nad tematem. Zakres tematyczny seminarium obejmuje szeroko rozumianą geokrytykę (tj. badania nad miejscem i przestrzenią) w literaturze, zwłaszcza w kontekście kanadyjskim. Skupimy się na literackich reprezentacjach miejsca oraz na tym jak miejsce i literatura wzajemnie się przenikają. Przyjrzymy się takim zależnościom jak miejsce a tożsamość jednostki bądź społeczności oraz miejsce a pamięć kulturowa. Omówimy przemiany w obrazowaniu miejsc i krajobrazu w literaturze kanadyjskiej oraz różne spojrzenia na miejsce i przestrzeń przez pryzmat etniczności autorów. Oprócz tego dopuszczalne będą również propozycje innych tematów związanych z literaturą kanadyjską zgodnie z zainteresowaniami badawczymi seminarzystów. |
|
Literatura: |
E. Rybicka, Geopoetyka Y. Tuan, Space and Place M. Atwood, Survival K. Wężyk, Kanada ulubiony kraj świata G. Downie and J. Lemire, Secret Path J. Gierak-Onoszko, 27 śmierci Toby'ego Obeda S. Watt-Cloutier, The Right to Be Cold |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grzegorz Moroz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zgodny z opisem podstawowym przedmiotu (patrz: sekcja nadrzędna, niezależnie od cyklu) |
|
Pełny opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej z zakresu literaturoznawstwa. Podczas spotkań seminaryjnych uczestnicy zapoznają się z wymaganiami dotyczącymi pracy magisterskiej i technicznymi aspektami jej pisania, będą mieli okazję przedyskutować wybór tematów oraz otrzymają informacje zwrotne na temat postępów w pracy nad tematem. Zakres tematyczny seminarium obejmuje szeroko rozumianą geokrytykę (tj. badania nad miejscem i przestrzenią) w literaturze, zwłaszcza w kontekście kanadyjskim. Skupimy się na literackich reprezentacjach miejsca oraz na tym jak miejsce i literatura wzajemnie się przenikają. Przyjrzymy się takim zależnościom jak miejsce a tożsamość jednostki bądź społeczności oraz miejsce a pamięć kulturowa. Omówimy przemiany w obrazowaniu miejsc i krajobrazu w literaturze kanadyjskiej oraz różne spojrzenia na miejsce i przestrzeń przez pryzmat etniczności autorów. Oprócz tego dopuszczalne będą również propozycje innych tematów związanych z literaturą kanadyjską zgodnie z zainteresowaniami badawczymi seminarzystów. |
|
Literatura: |
E. Rybicka, Geopoetyka Y. Tuan, Space and Place M. Atwood, Survival K. Wężyk, Kanada ulubiony kraj świata G. Downie and J. Lemire, Secret Path J. Gierak-Onoszko, 27 śmierci Toby'ego Obeda S. Watt-Cloutier, The Right to Be Cold |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.