PNJF1-umiejętności łączone
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-FP1-1PUL |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJF1-umiejętności łączone |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia f. francuskiej od podstaw - przedm. obowiązkowe Filologia francuska od postaw 1 rok sem.letni 1 stopień Filologia francuska od postaw 1 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | PNJF1-kurs intensywny 340-FP1-1FIN |
Założenia (lista przedmiotów): | PNJF1-kurs intensywny 340-FP1-1FIN |
Założenia (opisowo): | Student, po zaliczeniu tego przedmiotu powinien opanować wiedzę i umiejętności z zakresu praktycznej nauki języka francuskiego na poziomie A2. Student na tym poziomie umie : - przedstawić siebie i innych, - opisać swoje najbliższe otoczenie, to co lubi, itd., - prowadzić prostą rozmowę (jeżeli rozmówca mówi wolno), - napisać krótki tekst na znany temat. Szczególną uwagę podczas zajęć w laboratorium zwraca się na wymowę, intonację, interakcję i komunikację. Cele przedmiotu: - ćwiczenie wymowy francuskich dźwięków, - ćwiczenie intonacji i akcentów, - wprowadzanie nowych zagadnień gramatycznych i leksykalnych, - ćwiczenie rozumienia ze słuchu, - ćwiczenia komunikacji ustnej i pisemnej. |
Skrócony opis: |
Zdobywanie wiedzy i umiejętności z zakresu systemy morfo-syntaktycznego w celu osiągnięcia poziomu językowego A2. Zdobywanie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia oraz pisania. Rozwijanie struktur leksykalnych, wzbogacanie słownictwa. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (MK_1) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne Rok studiów/semestr: I / II Wymagania wstępne:semestr zimowy -brak wymagań, semestr letni: zaliczone przedmioty PNJF - kurs intensywny oraz PNJF - laboratorium. Liczba godzin dydaktycznych: 390 godz. 1 semestr – 210 godz. (ćwiczenia, laboratorium) 2 semestr – 180 godz. (ćwiczenia, laboratorium) Bilans nakładu pracy studenta: - udział w zajęciach (ćwiczeniach, laboratoriach) – 390 godz. - przygotowanie do zajęć (ćwiczeń, laboratoriów), uczenie się, odrabianie prac domowych, opracowywanie referatów, pisanie prac – 345 godz. - udział w konsultacjach – 35 godz. - przygotowanie do kolokwiów i egzaminu – 30 godz. Razem: 800 Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami : -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 425 godz. 17 ECTS -o charakterze praktycznym : 800 godz. , 31 ECTS Metody dydaktyczne: podające, problemowe, praktyczne, gramatyczno-tłumaczeniowa, kognitywne. |
Literatura: |
Podręcznik i ćwiczenia AE1+ oraz AE2+ (semestr letni) |
Efekty uczenia się: |
KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG4, KA6_WG4 KA6_WG4 KA6_WG4 KA6_UW7 KA6_UK1 KA6_UK1 KA6_KO3 KA_KK2 KA6_UO1 WIEDZA 1.Student ma wiedzę z zakresu praktycznej znajomości języka francuskiego na poziomie A2 2.Student zna podstawowe zagadnienia leksykalno-gramatyczne z języka francuskiego 3. Student ma uporządkowaną elementarną wiedzę na temat funkcjonowania systemu morfo-syntaktycznego 4. Student ma podstawową wiedzę w zakresie poprawnego stosowania akcentów i różnic w wymowie 5. Student zna i rozumie zastosowanie podstawowych wyrażeń z komunikacji werbalnej i pisemnej 6. Student ma uporządkowaną, podstawową wiedzę na temat sposobów ustnego i pisemnego przedstawiana swoich racji, opinii UMIEJĘTNOŚCI 7. Student potrafi koncentrować się na treściach istotnych nagrania lub tekstu pisanego 8. Student potrafi swobodnie operować podstawowymi strukturami gramatycznymi i leksykalnymi, czasami i determinantami funkcjonującymi w języku francuskim służącymi do komunikowania elementarnych wypowiedzi w mowie i na piśmie 9. Student posiada umiejętność oceny poprawności własnej wypowiedzi i wymowy jak i innych rozmówców KOMPETENCJE SPOŁECZNE 10. Student rozumie potrzebę uczenia się w kontekście wydarzeń społeczno-kulturowych społeczeństwa frankofońskiego 11. Student ma świadomość tego, że język mówiony i pisany są ważnymi narzędziami komunikacji międzyludzkiej 12. Student potrafi pracować w grupie i przyjmować w niej różne role |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody nauczania : praca w laboratorium językowym, ćwiczenie rozumienia tekstu mówionego i pisanego, ćwiczenia gramatyczne i leksykalne, scenki sytuacyjne, ćwiczenie interakcji, ćwiczenie wypowiedzi pisemnej. Zaliczenie na ocenę. Egzamin PNJF 1 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Sadowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Sadowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu dalsze rozwijanie sprawności mówienia i rozumienia dokumentów dźwiękowych dotyczących sytuacji z życia codziennego. Doskonalenie umiejętności interakcji i prostej argumentacji. |
|
Pełny opis: |
1. Stosunki międzyludzkie 2. Szukanie pracy, doświadczenie zawodowe, praca 3. Francja i Francuzi, turystyka 4. Media: prasa, telewizja, radio, Internet 5. Przyszłość, działalność charytatywna, marzenia 6. Wyzwania, wyczyny, zmiany w życiu zawodowym lub prywatnym 7. Edukacja, życie kulturalne, czytelnictwo 8. Życie w mieście |
|
Literatura: |
1. Berthet A., Daill E., Hugot C., Kizirian V. M., Waendendries M., Alter Ego+ 2, Hachette FLE 2012. 2. Berthet A., Sampsonis B., Hugot C., Waendendries M., Alter Ego+ 2, Cahier d'activités, Hachette FLE 2012. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu dalsze rozwijanie sprawności mówienia i rozumienia dokumentów dźwiękowych dotyczących sytuacji z życia codziennego. Doskonalenie umiejętności interakcji i prostej argumentacji. |
|
Pełny opis: |
1. Stosunki międzyludzkie 2. Szukanie pracy, doświadczenie zawodowe, praca 3. Francja i Francuzi, turystyka 4. Media: prasa, telewizja, radio, Internet 5. Przyszłość, działalność charytatywna, marzenia 6. Wyzwania, wyczyny, zmiany w życiu zawodowym lub prywatnym 7. Edukacja, życie kulturalne, czytelnictwo 8. Życie w mieście |
|
Literatura: |
1. Berthet A., Daill E., Hugot C., Kizirian V. M., Waendendries M., Alter Ego+ 2, Hachette FLE 2012. 2. Berthet A., Sampsonis B., Hugot C., Waendendries M., Alter Ego+ 2, Cahier d'activités, Hachette FLE 2012. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.