Metodyka nauczania języka francuskiego-współczesne tendencje
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-FP1-3WTLs |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Metodyka nauczania języka francuskiego-współczesne tendencje |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia f. francuskiej od podstaw - przedm. specjalizacyjne Filologia francuska od postaw 3 rok sem. letni 1 stopień Filologia francuska od postaw 3 rok sem. zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | Zaliczone przedmioty: PNJF2 - kurs intensywny oraz PNJF2 - laboratorium. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Rozwijanie umiejętności łączenia teorii z praktyką, budowanie warsztatu neofilologa; Współczesne tendencje w nauczaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych grupach wiekowych, zgodnie z założeniami podstawy programowej. Analiza istniejących i opracowanie własnych materiałów dydaktycznych. Planowanie kursu językowego na różnych poziomach nauczania, w tym w nauczaniu wczesnoszkolnym języka francuskiego. Kształtowanie postaw refleksyjnych. Student potrafi rozpoznać różne rodzaje tekstów i wytworów kultury materialnej z zakresu dydaktyki języków obcych, przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny (GZ_7) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne Rok studiów/semestr: III/ 6 Liczba godzin dydaktycznych : 30 godz. Metody dydaktyczne: podające, problemowe, praktyczne, kognitywne, aktywizujące. Punkty ECTS : 3 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w zajęciach – 30 godz. - udział w konsultacjach – 8 godz. - przygotowanie do zajęć i zaliczenia – 37 godz. Razem: 75 godz. Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 38 godz. = 1,5 ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela - 37 godz. = 1,5 ECTS |
Literatura: |
Dehaene Stanislas, Apprendre? les talents du cerveau, le défi des machines, Odile Jacob, Paris 2018; Dortier, J.-F., La Communication, Des relations interpersonnelles aux réseaux sociaux, Sciences Humaines 2016; Bertocchini, P., E.Costanzo- 1.2008. Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE. CLE International. Tagliante Ch. 2006. La classe de langue, coll. Techniques et pratiques de classe, CLE International. Komorowska, H., Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna 2005. Sandrine Wachs, Tendances actuelles en enseignement de la prononciation du français, langue étrangère (FLE), Revista de Lenguas Modernas, 2011 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu metodyki nauczania języka francuskiego. KA6_WG1 Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą dydaktyki języków obcych (jej miejsca w systemie nauk humanistycznych, ewolucji metod nauczania języków obcych) oraz metodyki przedmiotowej języka kierunkowego (status przedmiotu, podmiotowość ucznia, rola nauczyciela, metody i zasady nauczania kompetencji językowej i komunikacyjnej). KA6_WG2, KA6_WG5 Student zna i rozumie znaczenie i miejsce języka i kultury francuskiej we współczesnym świecie oraz miejsce języka francuskiego w kształceniu językowym w Polsce. KA6_WG9, KA6_WG10, KA6_WG11 Student zna i rozumie znaczenie współczesnych tendencji w nauczaniu języka francuskiego, podejmuje wyzwania związane z językiem i komunikacją we współczesnym świecie. KA6_WK1 UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi współtworzyć i prezentować, w oparciu o nowoczesne technologie, proste projekty dydaktyczne w języku polskim i języku francuskim z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauki o uczeniu się i nauczaniu języków. KA6_UW2 Student planować swoją pracę, pracować w grupie, przyjmując odpowiedzialność za pełnione przez siebie role. KA6_UO1, KA6_UU1 Student potrafi dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne. KA6_UW6 Student potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu wiedzy o uczeniu się i nauczaniu języków z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych. KA6_UK2 KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student jest gotów do podjęcia krytycznego ocenienia swojej wiedzy i pracy, wyciąganie wniosków i samooceny. KA6_KK1, KA_KK2 Student uczestniczy w życiu oświatowym i kulturalnym korzystając z różnych mediów i jego form świadomie kształtując własne kompetencje dydaktyczne, językowe, interkulturowe. KA6_KO5 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę po semestrze letnim. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Białas | |
Prowadzący grup: | Mateusz Białas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Federwisch | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Federwisch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.