Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Harvard Negotiation Model

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 380-ERA-7HDZ
Kod Erasmus / ISCED: 05.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Harvard Negotiation Model
Jednostka: Wydział Nauk o Edukacji
Grupy: Erasmus - zima
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

(tylko po angielsku) Providing basic information on negotiation. Familiarize students with the Harvard Negotiation Model and practice selected negotiation techniques

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

Substantive content: Harvard Negotiation Model – main principles. Main negotiation styles. Conception of Win-Win strategy. Preparation phase: best alternative to the negotiation agreement, zone of possible agreement. Negotiations technics.

Literatura: (tylko po angielsku)

Literature:

1. Negotiation advice from negotiation briefings, special report, Program on negotiation. Harvard Law School, Executive Education (https://www.pon.harvard.edu/)

2. Negotiation skills - negotiation strategies and negotiation techniques to help you become a better negotiator. Free Report Program on negotiation. Harvard Law School, 2014 (https://www.pon.harvard.edu/)

3. Bazerman, M.H., Curhan J., Moore D.A. & Valley, K.L. (2000) Negotiation Annual Review of Psychology 2000, 51:1, 279-314

4. Baron, R. A. (1990). Environmentally Induced Positive Affect: Its Impact on SelfEfficacy, Task Performance, Negotiation, and Conflict1. Journal of Applied Social Psychology, 20(5), 368-384

5. Fulmer, I. S., & Barry, B. (2004). The smart negotiator: Cognitive ability and emotional intelligence in negotiation. International Journal of Conflict Management, 15(3), 245- 272.

6. Rahim, M. A. (2011). Managing conflict in organizations. Third Edition. Transaction Publishers.

7. Thompson, L., & Hrebec, D. (1996). Lose–lose agreements in interdependent decision making. Psychological bulletin, 120(3), 396.

8. Ury, W., & Fisher, R. (1981). Getting to yes. Roger Fisher, William L. Ury, Getting to Yes.

9. Van Kleef, G. A., De Dreu, C. K., & Manstead, A. S. (2004). The interpersonal effects of emotions in negotiations: a motivated information processing approach. Journal of personality and social psychology, 87(4), 510.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Test

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)