Terapia pedagogiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-ON1-3TPE |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Terapia pedagogiczna |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
3 rok 1st. POW niestac. |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Osoba studiująca powinna posiadać wiedzę, kompetencję i umiejętności zgodne z założeniami zaplanowanymi do osiągnięcia na wcześniejszych etapach studiów. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wprowadzenie Osób studiujących w problematykę terapii pedagogicznej. |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów - niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu - Grupa zajęć_4_MODUŁ KIERUNKOWY Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne. Rok studiów/semestr - rok 3, semestr zimowy Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: ćwiczenia - 8 godz. wykłady - 8 godz. Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, prezentacje multimedialne, metody aktywizujące (praca w grupach), problemowe, konsultacje, case studies Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w ćwiczeniach: 8 godz. - udział w wykładach: 8 godz. - przygotowanie do ćwiczeń: 25 godz. - przygotowanie do zaliczenia: 12,5 godz. - udział w konsultacjach: 19,5 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37,5 godz. - o charakterze praktycznym: 73 godz. |
Literatura: |
1. M. Bogdanowicz, Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla rodziców. Wydawnictwo pedagogiczne Operon, 2014 2. T. Gąsowska, Z. Pietrzak – Stępkowska, praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 1994 3. G. Krasowicz – Kupis, nowa psychologia dysleksji. Wydawnictwo PWN, 2020 4. A. Radwańska, Jak pomóc dziecku z dysleksją? Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Wydawnictwo Difin, 2017 5. A. Radwańska, Jak pomóc dziecku z dysleksją. Ćwiczenia dla uczniów klas 4 - 6. Wydawnictwo Difin, 2019 6. A. Radwańska, Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów 7 – 8 klas szkoły podstawowej. Wydawnictwo Difin, 2019 7. A. Radwańska, Terapia pedagogiczna. Scenariusze zajęć. Poradnik dla terapeuty i nauczyciela. Wydawnictwo Difin, 2018 8. E. Skałbania, T. Lewandowska – Kidoń, Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia. Wydawnictwo Impuls, 2022 9. E. M. Skorek (red.), Terapia pedagogiczna. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci. Wydawnictwo Impuls, 2004 10. B. Zakrzewska, Trudności w czytaniu i pisaniu. Modele ćwiczeń. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 1996 |
Efekty uczenia się: |
W obszarze WIEDZA, Osoba studiująca: (KP6_WK2) zna teorie dotyczące opieki, wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów; (KP6_WK3) ma uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących; W obszarze UMIEJĘTNOŚCI, Osoba studiująca: (KP6_UO1) potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań: W obszarze KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH Osoba studiująca, (KP6_KO1)ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę (praca pisemna). Warunkiem przystąpieniem do kolokwium jest uzyskanie oceny z ćwiczeń. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magda Milewska | |
Prowadzący grup: | Magda Milewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi założeniami dotyczącymi realizacji zajęć z zakresu terapii pedagogicznej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magda Milewska | |
Prowadzący grup: | Magda Milewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi założeniami dotyczącymi realizacji zajęć z zakresu terapii pedagogicznej. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów - niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu - Grupa zajęć_4_MODUŁ KIERUNKOWY Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne. Rok studiów/semestr - rok 3, semestr zimowy Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: ćwiczenia - 8 godz. wykłady - 8 godz. Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, prezentacje multimedialne, metody aktywizujące (praca w grupach), problemowe, konsultacje, case studies Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w ćwiczeniach: 8 godz. - udział w wykładach: 8 godz. - przygotowanie do ćwiczeń: 25 godz. - przygotowanie do zaliczenia: 12,5 godz. - udział w konsultacjach: 19,5 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37,5 godz. - o charakterze praktycznym: 73 godz. |
|
Literatura: |
1. M. Bogdanowicz, Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla rodziców. Wydawnictwo pedagogiczne Operon, 2014 2. T. Gąsowska, Z. Pietrzak – Stępkowska, praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 1994 3. G. Krasowicz – Kupis, nowa psychologia dysleksji. Wydawnictwo PWN, 2020 4. A. Radwańska, Jak pomóc dziecku z dysleksją? Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Wydawnictwo Difin, 2017 5. A. Radwańska, Jak pomóc dziecku z dysleksją. Ćwiczenia dla uczniów klas 4 - 6. Wydawnictwo Difin, 2019 6. A. Radwańska, Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów 7 – 8 klas szkoły podstawowej. Wydawnictwo Difin, 2019 7. A. Radwańska, Terapia pedagogiczna. Scenariusze zajęć. Poradnik dla terapeuty i nauczyciela. Wydawnictwo Difin, 2018 8. E. Skałbania, T. Lewandowska – Kidoń, Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia. Wydawnictwo Impuls, 2022 9. E. M. Skorek (red.), Terapia pedagogiczna. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci. Wydawnictwo Impuls, 2004 10. B. Zakrzewska, Trudności w czytaniu i pisaniu. Modele ćwiczeń. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 1996 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi założeniami dotyczącymi realizacji zajęć z zakresu terapii pedagogicznej. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów - niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu - Grupa zajęć_4_MODUŁ KIERUNKOWY Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne. Rok studiów/semestr - rok 3, semestr zimowy Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: ćwiczenia - 8 godz. wykłady - 8 godz. Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, prezentacje multimedialne, metody aktywizujące (praca w grupach), problemowe, konsultacje, case studies Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w ćwiczeniach: 8 godz. - udział w wykładach: 8 godz. - przygotowanie do ćwiczeń: 25 godz. - przygotowanie do zaliczenia: 12,5 godz. - udział w konsultacjach: 19,5 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37,5 godz. - o charakterze praktycznym: 73 godz. |
|
Literatura: |
1. M. Bogdanowicz, Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla rodziców. Wydawnictwo pedagogiczne Operon, 2014 2. T. Gąsowska, Z. Pietrzak – Stępkowska, praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 1994 3. G. Krasowicz – Kupis, nowa psychologia dysleksji. Wydawnictwo PWN, 2020 4. A. Radwańska, Jak pomóc dziecku z dysleksją? Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Wydawnictwo Difin, 2017 5. A. Radwańska, Jak pomóc dziecku z dysleksją. Ćwiczenia dla uczniów klas 4 - 6. Wydawnictwo Difin, 2019 6. A. Radwańska, Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów 7 – 8 klas szkoły podstawowej. Wydawnictwo Difin, 2019 7. A. Radwańska, Terapia pedagogiczna. Scenariusze zajęć. Poradnik dla terapeuty i nauczyciela. Wydawnictwo Difin, 2018 8. E. Skałbania, T. Lewandowska – Kidoń, Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia. Wydawnictwo Impuls, 2022 9. E. M. Skorek (red.), Terapia pedagogiczna. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci. Wydawnictwo Impuls, 2004 10. B. Zakrzewska, Trudności w czytaniu i pisaniu. Modele ćwiczeń. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 1996 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.