Adaptacyjne internetowe systemy multimedialne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 420-IS2-1AISM-22 |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.304
|
Nazwa przedmiotu: | Adaptacyjne internetowe systemy multimedialne |
Jednostka: | Instytut Informatyki |
Grupy: |
2L stac. II st. studia informatyki - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z koncepcją indywidualizacji kształcenia w systemach internetowych, a także kształcenie umiejętności projektowania i budowania systemów uczących adaptujących się do potrzeb użytkownika. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalnościowe Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ścisłe i przyrodnicze, informatyka Rok studiów / semestr: 1 / 2 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak Przedmioty wprowadzające: Programowanie w Internecie Wykład: 15, Laboratorium: 15 Metody dydaktyczne: Wykład, prezentacja, dyskusja, zajęcia laboratoryjne. Punkty ECTS: 4 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach: - wykład 15h - laboratorium 15h Przygotowanie do zajęć: - wykład 3 h - laboratorium 10h Zapoznanie z literaturą: 10h Sprawozdania, raporty z zajęć, prace domowe: 15h Przygotowanie do egzaminu: 5h Czas trwania egzaminu: 2h Zadania projektowe realizowane w domu: 15h Udział w konsultacjach: 11h Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 44h, 1,7 ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 58h, 2,3 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Cichosz P., Systemy uczące się, WNT, Warszawa, 2000 Czasopisma internetowe, w szczególności „E-mentor” Bednarek J., Multimedia w kształceniu Literatura uzupełniająca: czasopisma z baz elektronicznych zakupionych przez Bibliotekę UwB – do systematycznego przeglądania inne źródła internetowe, np. sprawozdania z konferencji, strony projektów itp. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu: Zna budowę adaptacyjnego systemu multimedialnego - KP7_WG9, KP7_WG10 Wie, na czym polega indywidualizacja kształcenia w systemach informatycznych - KP7_WK1 Potrafi zaprojektować prosty adaptacyjny multimedialny system internetowy - KP7_UW11 Potrafi zaimplementować narzędzie do rozpoznawania stylu uczenia się użytkownika systemu - KP7_UW11 Określa ścieżkę kształcenia właściwą dla rozpoznanego stylu uczenia się i implementuje ją w systemie -KP7_UW15 Implementuje cały prosty system wraz z dydaktycznymi materiałami multimedialnymi niezbędnymi do kształcenia w sposób zindywidualizowany -KP7_UW11, KP7_UW12 Rozwiązuje problemy w sposób twórczy - KP7_UO4 Rozumie potrzebę dokształcania się z wykorzystaniem różnych źródeł wiedzy -KP7_UU2 Uzupełnia systematycznie swoją wiedzę z nowych zagadnień z adaptacyjnych internetowych systemów multimedialnych i narzędzi do ich tworzenia - KP7_UO4, KP7_KR1. |
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja: Ogólna forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę laboratorium i wykładu. Zaliczenie wykładu: pisemne w formie testu (pytania otwarte i/lub zamknięte). Zaliczenie laboratorium: na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz utworzonego systemu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.