Gramatyka opisowa języka angielskiego-ćwiczenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AS1-1DGCA |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Gramatyka opisowa języka angielskiego-ćwiczenia |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | GO-ćwiczenia 0400-AS1-1DGC |
Założenia (lista przedmiotów): | GO-ćwiczenia 0400-AS1-1DGC |
Założenia (opisowo): | Student powinien rozumieć podstawowe założenia opisu gramatyki języka angielskiego oraz znać podstawowe pojęcia gramatyczne służące do jego opisu. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone są zagadnieniom morfologii, semantyki i składni języka angielskiego. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_5) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne/językoznawstwo Rok studiów: I. Semestr: I, II Wymagania wstępne: Student powinien rozumieć podstawowe założenia opisu gramatyki języka angielskiego oraz znać podstawowe pojęcia gramatyczne służące do jego opisu. Liczba godzin dydaktycznych: 60h (ćwiczenia) Metody dydaktyczne: - dyskusja, wykład, wspólna analiza przykładów językowych. Punkty ECTS: 4 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach: 60h Przygotowanie do zajęć: 30h Udział w konsultacjach 10h Przygotowanie do testów i udział w nich: 15h +2h = 17h Razem: 117 h (odpowiada 4 punktom ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 72h (2,75 pkt ECTS) Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 60h (2 pkt ECTS) |
Literatura: |
1. L. Bauer: English Word-Formation. CUP 1983 2. A. Carstairs-McCarthy: An Introduction to English Morphology. Edinburgh University Press 2002 3. S. Chalker: A Student’s English Grammar. Longman 1992 4. J.R. Hurford: Semantics 2nd ed. CUP 2007 5. R. Huddleston, G.K. Pullum: The Cambridge Grammar of the English Language. CUP 2002 6. V. Fromkin, R. Rodman: An Introduction to Language 5th ed. Harcourt Brace Jovanovich 1993 7. Language Files: Materials for an Introduction to Language and Linguistics 6th ed. Ohio State University Press 1994 8. J. Miller: An Introduction to English Syntax. Edinburgh University Press 2008 9. K. Pawłowska. Word, Phrase, Clause. The Basics of Descriptive Grammar. Wyd. WSFiZ 2012. 10. G. Yule: The Study of Language 2nd ed. CUP 1996 |
Efekty uczenia się: |
K_W01, K_W02, K_W03, K_U01, K_U02, K_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę. Ocena opiera się na 3- 4 punktowanych testach. Jedynie zdobycie min. 60% punktów ze wszystkich testów kwalifikuje do otrzymania zaliczenia: 60 – 74% = 3, 75 – 82% = 4, 83 – 100% = 5 Student może być nieobecny podczas testu jedynie za zwolnieniem lekarskim. Studenci, którzy otrzymają mniej niż 60% punktów mogą podejść do testu poprawkowego z całości materiału, jednak w tym wypadku jedyna możliwa ocena to ocena dostateczna. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze. Kolejne nieobecność należy nadrobić wg wytycznych prowadzącego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.