Język obcy- język niemiecki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-KS1-2LEKN |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy- język niemiecki |
Jednostka: | Wydział Filologiczny. (do 30.09.2019) |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kształcenia ogólnego |
Wymagania (lista przedmiotów): | Język obcy- język niemiecki 0400-KS1-2LEKN |
Założenia (lista przedmiotów): | Język obcy- język niemiecki 0400-KS1-2LEKN |
Założenia (opisowo): | Przed rozpoczęciem nauki przedmiotu - lektorat języka niemieckiego - student powinien mieć opanowany ten język na poziomie odpowiadającym wymaganiom określonym dla poziomu B1+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Kształcenie wszystkich sprawności językowych: 1.czytanie i słuchanie ze zrozumieniem weryfikowane zadaniiami typu: prawda/fałsz,wielokrotnego wyboru, uzupełnianie informacji, dopasowywanie, selektywne wyszukiwanie 2.pisanie wymaganych form dostosowane do poziomu i efektów kształcenia 3. mówienie i rozmawianie w zakresie omawianej tematyki i wymagań opisanych w Europejskim Portfolio Językowym Ćwiczenie wymowy i intonacji; Kształcenie kompetencjo interkulturowych oraz prawidłowych zachowań w kontekstach akademickich i zawodowych; |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnokakademicki Froma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł 1 Dziedzina: nauki humanistyczne Dyscyplina: kulturoznawstwo Rok studiów/semestr: II rok/ I i II semestr Liczba godzin: 60 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godzin x 2 semestry Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, projekty 3 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 100 godzin, w tym udział w ćwiczeniach 60 godzin; Przygotowanie do zajęć, zaliczeń i egzaminu oraz projektów: 40 godzin z uwzględnieniem udziału w konsultacjach Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 60 godzin= 3 ECTS |
Literatura: |
Koithan U., Schmitz H. Sieber T.,Sonntag R., Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Kursbuch mit Audio - CD B2,Klett, 2017 Koithan U., Schmitz H. Sieber T.,Sonntag R., Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Kursbuch mit Audio - CD B2,Klett, 2017 Braun - Podeschwa Julia, Habersack Charlotte, Pude Angela, Menschen, Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch Hueber 20016 Braun - Podeschwa Julia, Habersack Charlotte, Pude Angela, Menschen, Deutsch als Fremdsprache, Arbeitsbuch Hueber 20016 Drecke Michael, Lind Wolfgang, Wechselspiele neu. Interaktive Arbeitsblätter für die Partnwrarbeit im Deutschunterricht, Langenscheidt 2011 Sander Ilse, Braun Birgit, Doubek Margit, DaF kompakt B2, Kurs und Übungsbuch, Deutsch als Fremdsprache, Für Erwachsene, Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2015 |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia dla kierunku i ich odniesienie do efektów kształcenia w obszarach kształcenia w zakresie nauk humanistycznych i społecznych: K_W14 ma elementarną wiedzę o instytucjach kultury i orientację we współczesnym życiu kulturalnym K_U02 samodzielnie zdobywa wiedzę i umiejętności badawcze na poziomie podstawowym K_U14 rozumie odmienne postrzeganie życia społecznego i zjawisk kulturowych przez osoby wywodzące się z różnych środowisk i tradycji kulturowych K_U17 posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, pisemnych i prezentacji multimedialnych, w języku polskim i języku obcym, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i różnych źródeł, posiada umiejętność utworzenia prostej diagnozy zjawisk kulturowych K_U18 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem technologii multimedialnych K_K03 jest otwarty na nowe idee i poglądy K_K04 organizuje pracę własną i pracę zespołową, ma kompetencje do pracy w zespole K_K07 ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie na podstawie: 1. aktywnego uczestnictwa w zajęciach 2. prac kontrolnych - pisemnych, cząstkowych 3. prac projektowych Zaliczenie na ocenę Egzamin pisemny i ustny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.